Gå til innhold

Hva skal dere spise i helga?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger inspirasjon til middagsretter, da jeg er så matlei.. Kunne tenkt meg å prøve noe nytt og som er sunt 

Hva spiser dere i helgene? 

Anonymkode: 8bd27...761

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hummus, selleri og gulrøtter. Jeg spiser det hver dag, om dagen. 

Anonymkode: 772b3...654

Skrevet (endret)

Da er vi minst to som er litt matlei! (og å bruke for lang tid) ❤

Favoritten nå: Indrefilet/pepperbiff rett i panna, og fløtegratinerte poteter og wok-grønnsaker (begge fra frysedisken) toppet med litt ost og krydder, sammen i ildfast form rett i ovnen. :nordvesta:

Svært enkelt å lage, og kjempegodt!! Vegetariske vårruller med ris og sursøt saus har også vært en klar favoritt i mange år...

Og hjemmelaget smootie. Bringebær-kaka (til baker hansen e.l) med is og ekstra bær.

Sunt, sa du? ☺ Tja, LITT av alt, i moderate mengder, er vel sunt...(?) Og en kveldstur!!! 💑

Endret av F S
Gjest JeSuisLouise
Skrevet

Grilling, hvis været er ok. Mulig jeg lager grillspyd med svinekjøtt, løk, paprika og sopp :) Kanskje burger. Det er jo ikke SÅ sunt, men utrolig godt syns jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Wok i dag, med div grønnsaker, hjemmelaget lasagne i morgen, indisk kyllinggryte på lørdag. Nam nam

Anonymkode: 70112...4ac

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke ovn så aner ikke.

Anonymkode: c533b...39a

AnonymBruker
Skrevet

Grillmat. 

Anonymkode: 817b5...7f8

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, JeSuisLouise skrev:

Grilling, hvis været er ok. Mulig jeg lager grillspyd med svinekjøtt, løk, paprika og sopp :) Kanskje burger. Det er jo ikke SÅ sunt, men utrolig godt syns jeg. 

Må man alltid være så sabla sunn da? :)

Skrevet

Idag hadde vi pastasalat med kylling og fetaost

i morgen blir det enten grilling av grillspyd, med salat og potetsalat eller taco

lørdag blir det grilling eller hjemmelaget pizza

søndag står fremdeles tom. 

AnonymBruker
Skrevet

Blomkålsris blandet med brokkoli og purrepure, servert med stekte scampi! 😍😍 både sundt og godt! 

Anonymkode: 9d741...e95

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blomkålsris blandet med brokkoli og purrepure, servert med stekte scampi! 😍😍 både sundt og godt! 

Ja for scampi er sunt. Det er sprøyta fullt av antibiotika. Og en jævlig miljøversting. 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man alltid være så sabla sunn da? :)

Nei, må jo ikke det.

Anonymkode: c533b...39a

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja for scampi er sunt. Det er sprøyta fullt av antibiotika. Og en jævlig miljøversting. 

Nå kan en jo legge til at scampi som du ofte kjøper i butikken (som jeg kjøpte) faktisk er tigerreker og ikke ekte scampi (hvorfor kan de skrive det på pakken da... ? Har ikke spurt...).

Har aldri hørt om antibiotika i scampi.. men kommer ikke til å slutte å spise dem av den grunn. Miljøverstinger.. er vel strengt tatt vi mennesker sommer miljøverstingene... Det er vi som fisker dem opp. Enten så blir de som allerede er fisket opp spist eller kastet. Skaden på miljøet er jo allerede gjort. Så... kommer ikke til å slutte å spise dem av den grunn...

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå kan en jo legge til at scampi som du ofte kjøper i butikken (som jeg kjøpte) faktisk er tigerreker og ikke ekte scampi (hvorfor kan de skrive det på pakken da... ? Har ikke spurt...).

Har aldri hørt om antibiotika i scampi.. men kommer ikke til å slutte å spise dem av den grunn. Miljøverstinger.. er vel strengt tatt vi mennesker sommer miljøverstingene... Det er vi som fisker dem opp. Enten så blir de som allerede er fisket opp spist eller kastet. Skaden på miljøet er jo allerede gjort. Så... kommer ikke til å slutte å spise dem av den grunn...

Det argumentet der er noe av det minst gjennomtenkte jeg har sett. Det er ikke sånn at scampiene fiskes opp og/eller avles frem i konstante kvanta uansett, det gjøres fordi vi kjøper dem. Om ingen kjøper scampi blir de heller ikke fisket/avlet opp. Dette er så innlysende at det ikke burde være nødvendig å si det. 

Og selvsagt er det ikke scampien i sin naturlige tilstand som er miljøverstingen, det er hva vi mennesker gjør for å få tak i den som er problemet. 

Anonymkode: 7d790...b25

• Liker 2
Skrevet

Vi skal grille på lørdag, uavhengig om været holder eller ikke.

På søndag tester vi ut Gyoza for første gang. Tenkte jeg skulle lage litt ris til ved siden av og "dippsauser".

Skrevet

I dag har vi hatt pulled chicken nachos med rømmedressing, guacamole og pico de gallo.

I morgen skal vi grille. Kyllingspyd og maiskolber på grillen og pastasalat, tomat/mozzarella/rødløksalat og hvitløksbrød til.

Søndag blir det grillet biff med grillede grønnsakspakker, bakt potet og urte/hvitløkssmør.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Blir nok noe grillmat, av noe slag, på Lørdag. I dag fredag hadde jeg spagetti med bacon, sopp og løk. Søndag ovnsbakt torsk med diverse grønnsaker.

Skrevet

Ta take-away sushi! 

AnonymBruker
Skrevet

I kveld har vi hatt takeaway burger, etter en slitsom dag.

I morgen blir det fisk som vanlig - den som ser ferskest ut i fiskedisken. Usikker på tilbehør, men kanskje noe med frisk artisjokk siden vi har en stor i kjøleskapet som må brukes.

Søndag: Andeconfit med poteter stekt i andefettet og grønne bønner.

Anonymkode: 92a33...397

AnonymBruker
Skrevet

I dag chiliburger fra kiwi, settepotet båter med alioli og mojo rojo saus. Kjempe godt, ikke så sunt men det er da fræddan. 

Anonymkode: 9632a...816

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...