AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Skrevet 10. mai 2018 jeg er usikker på om jeg har sopp. svir i underlivet(klør ikke)har gjort det i ca 14 dager. har ikke hatt unormal utflod før i dag; den er hvit og tykk(ikke klumper). kan man kjøpe diflucan reseptfritt og bare prøve? jeg bor mange timer unna fastlegen(har ikke rukket å få ny ennå) og det blir dyrt å gå privat for (evt) bare en soppinfeksjon Anonymkode: e3054...2da
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #2 Skrevet 10. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: jeg er usikker på om jeg har sopp. svir i underlivet(klør ikke)har gjort det i ca 14 dager. har ikke hatt unormal utflod før i dag; den er hvit og tykk(ikke klumper). kan man kjøpe diflucan reseptfritt og bare prøve? jeg bor mange timer unna fastlegen(har ikke rukket å få ny ennå) og det blir dyrt å gå privat for (evt) bare en soppinfeksjon Anonymkode: e3054...2da Soppmidler skal du aldri bruke med mindre du er sikker på at du har sopp. (Les pakningsvedlegget). Du er alt annet enn sikker på at du har sopp og ikke noe annet. Mange på forumet gir uttrykk for å tro at både Diflucan og Canesten er ufarlige å bruke for "sikkerhetsskyld", men det er de ikke. Sopp klør, den svir ikke. Derfor bør du til lege for å utelukke at det du har ikke er andre ting med behov for antibiotika. Tar du først Diflucan og så må ha antibiotika, så kan du lett få behov for soppmiddel etter antibiotikakuren. Så oppsøk lege i morge. Anonymkode: c52c9...e92 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #3 Skrevet 10. mai 2018 jeg har sjekket meg for kjønnssykdommer. eneste de ikke sjekket var sopp og bakteriell vaginose, pga då må de ta full gu.for at en lege skal bruke spekulum må jeg ha narkose. jeg kaster opp eller svimer av, så det må planlegges nøye. men fastlegen tar mikroskopi av utflod uten spekulum(kanskje bare sopp, tror ikke det går ang bakt.vaginose) Anonymkode: e3054...2da
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #4 Skrevet 10. mai 2018 Da jeg hadde soppinfeksjon første gang hadde jeg aaaaldri holdt ut i 14 dager uten å behandle det. Det klødde så mye at jeg måtte legge en våt klut i trusa for å bli kvitt ubehaget og få sovet. Symptomene dine høres ikke ut som soppinfeksjoner jeg har hatt, så jeg vet ikke. Anonymkode: 35e01...f71
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #5 Skrevet 10. mai 2018 eg ligger med is på om natta for å døyve smertene. pga vestibulitt og vaginisme, så veit eg ikkje når det er noko anna. eg har stort sett ligget i senga i 14 dager no; tek både smertestillande og sovetabletter om kvelden. har vært på legevakten; dei nekta å hjelpe meg. tok ein visuell kontroll og sa det såg bra ut👍 trudde ikkje det var noko anna før eg fekk den tjukke utfloden. veldig usikker på korleis eg skal håndtere dette, finnes vel ingen hjemmetest for sopp/bakterier heller...😬skummelt med selvmedisinering Anonymkode: e3054...2da
Gjest zoyah24 Skrevet 10. mai 2018 #6 Skrevet 10. mai 2018 Vis utfoden er tykk hvit kump som cottage cheese aktig så er det sopp. Er den sånn den var?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #7 Skrevet 10. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: jeg har sjekket meg for kjønnssykdommer. eneste de ikke sjekket var sopp og bakteriell vaginose, pga då må de ta full gu.for at en lege skal bruke spekulum må jeg ha narkose. jeg kaster opp eller svimer av, så det må planlegges nøye. men fastlegen tar mikroskopi av utflod uten spekulum(kanskje bare sopp, tror ikke det går ang bakt.vaginose) Anonymkode: e3054...2da 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: eg ligger med is på om natta for å døyve smertene. pga vestibulitt og vaginisme, så veit eg ikkje når det er noko anna. eg har stort sett ligget i senga i 14 dager no; tek både smertestillande og sovetabletter om kvelden. har vært på legevakten; dei nekta å hjelpe meg. tok ein visuell kontroll og sa det såg bra ut👍 trudde ikkje det var noko anna før eg fekk den tjukke utfloden. veldig usikker på korleis eg skal håndtere dette, finnes vel ingen hjemmetest for sopp/bakterier heller...😬skummelt med selvmedisinering Anonymkode: e3054...2da Altså ts, nå skjønner jeg lite. Begge innleggene i tillegg til hi er med samme ab kode. Kom deg til lege fremfor å tor noen på forumet kan hjelpe deg. Anonymkode: c52c9...e92
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #8 Skrevet 10. mai 2018 Ikke ta soppmidler med mindre du får påvist sopp. Hilsen ødelagt av soppmidler. Anonymkode: a1eaf...e6a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #9 Skrevet 10. mai 2018 1 time siden, zoyah24 skrev: Vis utfoden er tykk hvit kump som cottage cheese aktig så er det sopp. Er den sånn den var? nei ikke klumpete, men tykk og hvit Anonymkode: e3054...2da
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #10 Skrevet 10. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså ts, nå skjønner jeg lite. Begge innleggene i tillegg til hi er med samme ab kode. Kom deg til lege fremfor å tor noen på forumet kan hjelpe deg. Anonymkode: c52c9...e92 skal reise flere timer i dag for å komme til fastlege i morgen. største problemet er full gu pga vestibulitt og vaginisme. vet at man ikke skal overbehandle sopp(som kan være medvirkene grunn til vestibulitt!). prøver å høre andres erfaringer med sopp, og om det finnes metoder for å sjekke bakterier uten full gu. dumt hvis dette ble rotete; jeg er rimelig desperat etter hvert Anonymkode: e3054...2da
Gjest zoyah24 Skrevet 10. mai 2018 #11 Skrevet 10. mai 2018 Så en lignende innlegg: Tror det beste er at du drar til fastlegen din med det.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #12 Skrevet 10. mai 2018 takk! det var grei informasjon. får satse på at fastlegen har en skånsom metode for å sjekke bakterier. blir rimelig stressa av å gå sånn😐klarer ikke skole, trening mm. og sover ikke. mest trolig er det oppblussing av vestibulitt. hadde faktisk foretrukket sopp/bakterie/kjønnsykdom(😳) fordi da kan man få medisiner og bli frisk. dette her andre er helt håpløst, og lite behandling/medisin tilbud. komt mye lenger i utlandet Anonymkode: e3054...2da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå