Gå til innhold

Linse til canon eos 1000D


sti9

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kan lite om linser og kamera generelt. På mitt canon eos 1000D har jeg den linsa som følger med, 18-55mm. Det er ikke så god zoom og jeg syns linsa er litt stor. Finnes det noen mindre linser som har like god eller bedre zoom, og som tar like gode bilder? Eller finnes det andre linser dere vil anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rettelse, objektiv. Linse er noe annet.

Men om det er bedre zoom du er ute etter vil du nok ikke finne noen som er mindre enn standard objektivet, dessverre.

Anonymkode: 56f55...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, vafle skrev:

I hvilke situasjoner skal du bruke kameraet mest, da? 

det skal vel egentlig bare brukes til hjemmebruk. jeg har på det standard objektivet som følger med kamera, som jeg syns er litt stort. Jeg vil heller ha et mindre objektiv i stedet for bedre zoom, men at det hadde vert greit å ha bedre zoom. Jeg ønsker et objektiv som er mindre slik at det er lettere å ha det med seg på tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, sti9 skrev:

det skal vel egentlig bare brukes til hjemmebruk. jeg har på det standard objektivet som følger med kamera, som jeg syns er litt stort. Jeg vil heller ha et mindre objektiv i stedet for bedre zoom, men at det hadde vert greit å ha bedre zoom. Jeg ønsker et objektiv som er mindre slik at det er lettere å ha det med seg på tur

Da bør du kanskje gå for et kompaktkamera. Kit-objektivet til Canon, er faktisk ganske lite. Du kan jo forsøke med et fast objektiv, uten zoom

Gå innpå Komplett eller JP og se under objektiver og canon, så finner du sikkert noe som passer bedre. 

Anonymkode: df427...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det minste og letteste jeg har er fast 50mm, i plastutførelse. Men det er "trangt" og mest egnet til portrett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...