AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #1 Skrevet 9. mai 2018 Veit dette høres veldig dumt ut, og jeg prøver å tenke på at jeg ikke skal være så overfladisk. Men jeg skammer meg ofte når jeg går ut. Noen som har hatt det sånn og blitt bedere? Hva gjorde du? Anonymkode: f9110...dde
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #2 Skrevet 9. mai 2018 Jeg hadde det sånn da jeg gikk på ungdomsskolen. Trodde faktisk at jeg var stygg, når jeg ikke var det. Fikk et tips om å si til meg selv hver eneste dag foran speilet, morgen og kveld, at: "du er pen og vakker, du har vakre øyne, fint smil, du er søt" osv. Og hvilken effekt det fikk? Jo, til slutt begynte jeg å tro på det selv, og fikk bedre selvtillit Anonymkode: cd49f...24e 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #3 Skrevet 9. mai 2018 trener masse og spiser bra, satser på at det veier opp for mitt stygge ansikt. Anonymkode: 200fc...bc3 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #4 Skrevet 9. mai 2018 Har det sånn jeg og. Elsker vinter for da kan jeg gjemme meg i store klær og skjerf og lue. Går aldri ut med mindre jeg må Anonymkode: 8db3d...946 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #5 Skrevet 9. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veit dette høres veldig dumt ut, og jeg prøver å tenke på at jeg ikke skal være så overfladisk. Men jeg skammer meg ofte når jeg går ut. Noen som har hatt det sånn og blitt bedere? Hva gjorde du? Anonymkode: f9110...dde 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: trener masse og spiser bra, satser på at det veier opp for mitt stygge ansikt. Anonymkode: 200fc...bc3 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har det sånn jeg og. Elsker vinter for da kan jeg gjemme meg i store klær og skjerf og lue. Går aldri ut med mindre jeg må Anonymkode: 8db3d...946 Jeg tror ikke et sekund på at noen av dere er stygge. Anonymkode: cd49f...24e 8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #6 Skrevet 9. mai 2018 Finnes ikke stygge mennesker, det er min mening. Anonymkode: cd49f...24e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #7 Skrevet 9. mai 2018 Kjære dere,ingen er stygg,så vondt at dere syns det om dere selv.keg tenkte d samme i min ungdom helt til jeg som ung voksen våknet opp da jeg gå et bilde av meg m venninner, jeg såg da normal ut Det er personligheten som viser hvem vi e r, alle mennesker har noe vakkert med seg.💜💜💜👍👍 . Anonymkode: b1563...5c5 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #8 Skrevet 9. mai 2018 Jeg liker denne så godt. Jeg er selv "uheldig med utseendet", og føler ikke for å prøve å selvpsykologisere meg selv til å tro at jeg vakker når det åpenbart ikke er sant. Jeg har andre gode kvaliteter, og jeg er et levende unikt menneske som er fantastisk bare fordi jeg er til. Anonymkode: 41177...314 3
BeautyBox Skrevet 9. mai 2018 #9 Skrevet 9. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker denne så godt. Jeg er selv "uheldig med utseendet", og føler ikke for å prøve å selvpsykologisere meg selv til å tro at jeg vakker når det åpenbart ikke er sant. Jeg har andre gode kvaliteter, og jeg er et levende unikt menneske som er fantastisk bare fordi jeg er til. Anonymkode: 41177...314 Men herregud, hun er jo ikke stygg!! 7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #10 Skrevet 9. mai 2018 Akkurat nå, BeautyBox skrev: Men herregud, hun er jo ikke stygg!! Du har ikke skjønt poenget. Hun er nydelig og veltalende og vis og magisk, men hun er ikke estetisk fin. Og det er helt greit. Anonymkode: 41177...314 10
BeautyBox Skrevet 9. mai 2018 #11 Skrevet 9. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke skjønt poenget. Hun er nydelig og veltalende og vis og magisk, men hun er ikke estetisk fin. Og det er helt greit. Anonymkode: 41177...314 Ehh jo, jeg har skjønt poenget, jeg synes hun er estetisk fin. 8
BeautyBox Skrevet 9. mai 2018 #12 Skrevet 9. mai 2018 Her er en annen video av henne. Jeg synes hun er veldig fin, søt og sjarmerende. Sminkehysteriet nå til dags og estetikken det gir, handler bare om kreative ferdigheter. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #13 Skrevet 9. mai 2018 4 minutter siden, BeautyBox skrev: Ehh jo, jeg har skjønt poenget, jeg synes hun er estetisk fin. Ok at du syns det, men hele poenget hennes er at estetisk skjønnhet har alt for mye fokus i dag, og vi som mennesker er så mye mer enn utseendet vårt. Anonymkode: 41177...314 4
BeautyBox Skrevet 9. mai 2018 #14 Skrevet 9. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok at du syns det, men hele poenget hennes er at estetisk skjønnhet har alt for mye fokus i dag, og vi som mennesker er så mye mer enn utseendet vårt. Anonymkode: 41177...314 Og det er jeg enig i. Men jeg er svært uenig i at man kan skille slik mellom hva som er estetisk pent og ikke. Hva som er vakkert kommer an på persepsjon. 3
godjenten Skrevet 9. mai 2018 #15 Skrevet 9. mai 2018 (endret) 31 minutter siden, AnonymBruker said: Du har ikke skjønt poenget. Hun er nydelig og veltalende og vis og magisk, men hun er ikke estetisk fin. Og det er helt greit. Anonymkode: 41177...314 ???? Men enig med BeauyBox at huner en pen dame. Synes ikke det er å spore av heller når tittelen på videoen heter "On Being Ugly". Videoen er mer et eksempel på at man kan føle seg stygg selv om man ikke er stygg. Uansett hvor pen man er så kan man ha kroppskomplekser. Edit: Om man er stygg pga noen små kviser i ansiktet så er omtrent alle stygge også de som lever av utseendet sitt i film-, musikk- og motebransjen. Endret 9. mai 2018 av godjenten 5
BeautyBox Skrevet 9. mai 2018 #16 Skrevet 9. mai 2018 1 minutt siden, godjenten skrev: ???? Men enig med BeauyBox at huner en pen dame. Synes ikke det er å spore av heller når tittelen på videoen heter "On Being Ugly". Videoen er mer et eksempel på at man kan føle seg stygg selv om man ikke er stygg. Uansett hvor pen man er så kan man ha kroppskomplekser. Ja, godt mulig at jeg ikke svarte på hva som diskuteres i videoen, men jeg har fokusert på å besvare det som er tema for tråden her. At noen er såkalt stygge og andre er pene. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #17 Skrevet 9. mai 2018 Jeg skjønner meg ikke helt på dere som føler dere nødt til å si at alle er pene. Overraskelse, noen mennesker er mindre pene enn andre mennesker. Noen mennesker er rett og slett ikke behagelig å se på for øyet, mens andre er vakre og nydelige og en fryd for øyet. Sånn er virkeligheten, og vi vet det alle innerst inne selv om noen av oss ikke vil innrømme det i frykt for å såre. Jeg er ikke direkte stygg, men på grensen. Det hjelper ikke meg en smule å prøve å lure meg selv til å tro jeg er pen, og jeg hater å gjennomskue falske komplimenter. Jeg vil aldri være så pen som jeg skulle ønske, og det må jeg bare akseptere. Anonymkode: a5043...14e 12
BeautyBox Skrevet 9. mai 2018 #18 Skrevet 9. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner meg ikke helt på dere som føler dere nødt til å si at alle er pene. Overraskelse, noen mennesker er mindre pene enn andre mennesker. Noen mennesker er rett og slett ikke behagelig å se på for øyet, mens andre er vakre og nydelige og en fryd for øyet. Sånn er virkeligheten, og vi vet det alle innerst inne selv om noen av oss ikke vil innrømme det i frykt for å såre. Jeg er ikke direkte stygg, men på grensen. Det hjelper ikke meg en smule å prøve å lure meg selv til å tro jeg er pen, og jeg hater å gjennomskue falske komplimenter. Jeg vil aldri være så pen som jeg skulle ønske, og det må jeg bare akseptere. Anonymkode: a5043...14e Det er ikke sånn at jeg "føler at jeg er nødt til å si at alle er pene", det er min mening. Skjønnhet kommer an på persepsjon. 3
Ofilia Skrevet 9. mai 2018 #19 Skrevet 9. mai 2018 Ja jeg er veldig stygg. Hater kroppen min og ansiktet mitt.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #20 Skrevet 9. mai 2018 Akkurat nå, BeautyBox skrev: Det er ikke sånn at jeg "føler at jeg er nødt til å si at alle er pene", det er min mening. Skjønnhet kommer an på persepsjon. Men hvorfor skal det være et så viktig fokus? Jeg kan faktisk bli sur på folk (det har ikke hendt ofte) som sier "ja, men du er jo pen". For jeg vet at jeg ikke er det. Det er falskt og unødvendig. Jeg tar til meg komplimenter som går på andre gode kvaliteter jeg har. Og jeg har ikke komplekser for utseendet. Jeg godtar at jeg ser ut som jeg gjør. Det er en befriende tanke for meg. Anonymkode: 41177...314 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå