Gå til innhold

Rengjøring av gressklipper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg snu gressklipperen på hodet og rense den uten at noe renner ut av olje eller bensin? Hvordan rengjør jeg klipperen egentlig. Gammel klipper dette og nedgrodd i gammelt gress. Trenger sårt litt pleie.

Anonymkode: 771a6...bb0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det ikke en brukermanual for denne gressklipperen? Pass på fingrene dine! Ikke ha fingrene noe sted der du kan skjære deg.

Anonymkode: 5f723...0f5

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Pass på fingrene dine! Ikke ha fingrene noe sted der du kan skjære deg.

Ha! Du kan ikke skjære deg på gressklipper-kniver.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg snu gressklipperen på hodet og rense den uten at noe renner ut av olje eller bensin? Hvordan rengjør jeg klipperen egentlig. Gammel klipper dette og nedgrodd i gammelt gress. Trenger sårt litt pleie.

Anonymkode: 771a6...bb0

Den skal nok tippes over på den sida slik at bensin pipler ut gjennom lokket til påfylling. Men finner du bruker manualen står det det. Min klipper skal legges på siden som beskrevet, gjør det andre veien, er den vond å få start på etterpå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, GauteS skrev:

Ikke? Hvis den plutselig starter?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke? Hvis den plutselig starter?

Den starter ikke plutselig. Spør hvem som helst som har stått og dratt i snora til krampa kom.

• Liker 2
Skrevet
45 minutter siden, GauteS skrev:

🙈🙉🙊

Selvsagt kan man det.  For en tåpelig påstand. Er man uforsiktig ved rengjøring under panna kan man kutte seg.  Om man ikke har demontert kniven(e), da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint legge den ned på siden og fjerne gresset. Ikke noe problem!

Anonymkode: 514ba...ab5

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan fint legge den ned på siden og fjerne gresset. Ikke noe problem!

Anonymkode: 514ba...ab5

Ja, men skal man rengjøre og ellers vedlikeholde bør den være tom for olje og bensin. Det kan renne inn i motoren.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Jerry Lee said:

Selvsagt kan man det.  For en tåpelig påstand. Er man uforsiktig ved rengjøring under panna kan man kutte seg.  Om man ikke har demontert kniven(e), da.

Ikke på noen av bensin-klipperne jeg har hatt, iallfall. De har ikke knivsegg som går mot null, men ender tvert med en tykkelse på flere millimeter. Som bakken på en vanlig bordkniv og mer. Du er vel enig i at en ikke kan skjære seg på bakken til en standard bordkniv?

Skrevet
3 minutter siden, GauteS skrev:

Ikke på noen av bensin-klipperne jeg har hatt, iallfall. De har ikke knivsegg som går mot null, men ender tvert med en tykkelse på flere millimeter. Som bakken på en vanlig bordkniv og mer. Du er vel enig i at en ikke kan skjære seg på bakken til en standard bordkniv?

Rengjør man panna er fortsatt kniven der (om ikke demontert). Er man uforsiktig kan man dra fingre og underarmen over eggen. Da skjærer man seg uten at motor/kniv går.

Det er du vel enig i?

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, Jerry Lee skrev:

🙈🙉🙊

Mulig det er forskjell på gressklippere? Det to jeg har hatt hadde kniver som var mer lik skøyteegger. Ikke som en kjøkkenkniv. 

Det er fortsatt mulig å skjære seg om man dra langs eggen. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, stan skrev:

Mulig det er forskjell på gressklippere? Det to jeg har hatt hadde kniver som var mer lik skøyteegger. Ikke som en kjøkkenkniv. 

Det er fortsatt mulig å skjære seg om man dra langs eggen. 

Vel...jeg har vært uforsiktig og skåret meg på en rotorkniv (mulcher) da jeg ikke gadd ta den av.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, GauteS skrev:

Jo, det kan du. Vil du se arret?

• Liker 2
Skrevet

Hadde lagt den over på den motsatte siden av bensintanken, min har faktisk gardena kobling der du kan koble på vannslange mens knivene går, men dette er en litt større traktorklipper 

Skrevet
21 minutter siden, Jerry Lee said:

Rengjør man panna er fortsatt kniven der (om ikke demontert). Er man uforsiktig kan man dra fingre og underarmen over eggen. Da skjærer man seg uten at motor/kniv går.

Det er du vel enig i?

Nei, ikke på de motorklipperne jeg har vært borti. Det fins ikke egg på dem, som sagt.

Skrevet
Akkurat nå, GauteS skrev:

Nei, ikke på de motorklipperne jeg har vært borti. Det fins ikke egg på dem, som sagt.

Greit.  En gressklipper-kniv uten egg skulle jeg gjerne sett.   

Men nå er temaet ute for min del. Hva jeg har sagt her er basert på erfaringer.

Takk for meg.  :)

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, cleangal skrev:

Jo, det kan du. Vil du se arret?

Vi viser fram gressklipperarrene våre sammen. Ja?  😉

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Jerry Lee said:

Hva jeg har sagt her er basert på erfaringer.

Det samme her. Men det kan finnes andre typer motorklippere enn dem jeg har sett.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, GauteS skrev:

Det samme her. Men det kan finnes andre typer motorklippere enn dem jeg har sett.

Ja. Og ganske sikkert noen JEG ikke har vært borti.

Så..uansett...bruk og rengjør de(n) med forsiktighet.  De kan kveste stygt.

God sommer.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...