Gå til innhold

Bevar biene! Uten dem, ingen mat.

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, An0nymBruker skrev:

Karsken? smileys-dogs-692821.gif

Heimert?   

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Heimert?   

Seksognitti, gi labb smileys-dogs-692821.gif Unnskyld @Bonusmammaen jeg tøyset kanskje for mye her.

Endret av An0nymBruker
  • Liker 1
Skrevet

Karsken korva? :bond:

• Liker 1
Skrevet

Seksognitti, gi labb smileys-dogs-692821.gif Unnskyld @Bonusmammaen jeg tøyset kanskje for mye her.

Haha, her er all humor motagelig 😂 

• Liker 1
Skrevet

I'm just looking over

a four leaf clover....   :romeo:

Og bikkja heter selvfølgelig Southern Comfortine.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Bonusmammaen skrev:

Haha, her er all humor motagelig 😂 

Det er godt å høre :klemmer: 

• Liker 1
Skrevet

Får prøve å finne et blomsternavn tenker jeg:jepp: Til den ufødte. 

• Liker 1
Skrevet

Får prøve å finne et blomsternavn tenker jeg:jepp: Til den ufødte. 

Det blir fint :ninuskapus: Kanskje en av blomstene som biene og humlene elsker? :jepp: 

• Liker 1
Skrevet

Over til de vakre små med vinger, har du funnet ut mer om kjempevepsen @Bonusmammaen?

Den forsvant !! Aner ikke hvor kjempe digre kjempen forsvant hen, men når vi var tilbake for å dokumentere med spion kamera var den borte vekk! 

• Liker 1
Skrevet

Humlefanter bør innfinne seg på stedet du fant, Mamma'n.   :Nikke:

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Bonusmammaen skrev:

Den forsvant !! Aner ikke hvor kjempe digre kjempen forsvant hen, men når vi var tilbake for å dokumentere med spion kamera var den borte vekk! 

Så rart. Men de hadde vel et bol der? 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Humlefanter bør innfinne seg på stedet du fant, Mamma'n.   :Nikke:

Humlefant var søtt da:fnise: Spørs om samboeren synes det er nøytralt nok 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, An0nymBruker skrev:

Så rart. Men de hadde vel et bol der? 

Ja, oppe under terrassen. Snodige greier. Kanskje de bare var turister for noen uker. :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Ja, oppe under terrassen. Snodige greier. Kanskje de bare var turister for noen uker. :jepp:

Ja det kan hende :) 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Bonusmammaen skrev:

Det er mulig at en ekspert kan artsbestemme vepsene etter hvordan bolet er, dersom bolet fremdeles er under terassen.

• Liker 1
Skrevet

Det er mulig at en ekspert kan artsbestemme vepsene etter hvordan bolet er, dersom bolet fremdeles er under terassen.

Hadde vært utrolig spennende å finne ut av. Tenk om det er en ukjent art som de påstår ikke bor i Norge og ikke har arbeidstillatelse. Eller som spiser norske humler 😱

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Bonusmammaen skrev:

Eventuelt kan det hende at det er uutviklede vepsebarn i bolet,  og at vepsemor har reist videre. Noen veps (på larvestadiet) lever av en sopp som finnes i treverket som er der bolet er plassert. Det sto noe slikt  i en av linkene jeg postet for noen uker siden.

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Bonusmammaen skrev:

Hadde vært utrolig spennende å finne ut av. Tenk om det er en ukjent art som de påstår ikke bor i Norge og ikke har arbeidstillatelse. Eller som spiser norske humler 😱

Ja. Om du bestemmer deg for å ta med bolet, må du pakke det slik at det ikke kommer ut veps som stikker deg (i tilfelle det er veps inni bolet). Det er kanskje best å invitere en ekspert til å komme og se på bolet der det er?

Endret av An0nymBruker
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, An0nymBruker skrev:

Eventuelt kan det hende at det er uutviklede vepsebarn i bolet,  og at vepsemor har reist videre. Noen veps (på larvestadiet) lever av en sopp som finnes i treverket som er der bolet er plassert. Det sto noe slikt  i en av linkene jeg postet for noen uker siden.

Spennende. Du er belest du 👏🏼👏🏼 Jeg har ikke rukket å lese over alt selv, men det er fasinerende hvordan naturen fungerer. Var det du som pratet om brennesle må bevares i forhold til en type sommerfugl? Eller kanskje det var @Rumle

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...