An0nymBruker Skrevet 22. juni 2018 #181 Skrevet 22. juni 2018 Akkurat nå, Bonusmammaen skrev: Spennende. Du er belest du 👏🏼👏🏼 Jeg har ikke rukket å lese over alt selv, men det er fasinerende hvordan naturen fungerer. Var det du som pratet om brennesle må bevares i forhold til en type sommerfugl? Eller kanskje det var @Rumle Det var ikke meg Så fint at dere tar vare på de viktige insektene 1
An0nymBruker Skrevet 22. juni 2018 #182 Skrevet 22. juni 2018 På 26.5.2018 den 13.45, An0nymBruker skrev: Hvis det er kjempetreveps, kan det bety at du har tredrepende sopp under terassen. "Kjempetreveps lever i symbiose med en tredrepende sopp, som hjelper til å bryte ned treet, slik at larven lettere kan gnage."https://no.wikipedia.org/wiki/Kjempetreveps Her er linken @Bonusmammaen 1
Bonusmammaen Skrevet 22. juni 2018 Forfatter #183 Skrevet 22. juni 2018 5 minutter siden, An0nymBruker skrev: Her er linken @Bonusmammaen Husker jeg leste om den ja. Ser bredere og større ut -den vi har observert. Tusen takk likevel. Skal lufte 60% og karsken korva nå. Ha en fin helg søte. 1
An0nymBruker Skrevet 22. juni 2018 #184 Skrevet 22. juni 2018 8 minutter siden, Bonusmammaen skrev: Husker jeg leste om den ja. Ser bredere og større ut -den vi har observert. Tusen takk likevel. Skal lufte 60% og karsken korva nå. Ha en fin helg søte. Tusen takk God helg 1
Bonusmammaen Skrevet 24. juni 2018 Forfatter #185 Skrevet 24. juni 2018 For en fasinerende blomst! Ser ut som en Disney humlefigur! 2
Rumle Skrevet 24. juni 2018 #186 Skrevet 24. juni 2018 På 22.6.2018 den 21.34, Bonusmammaen skrev: Spennende. Du er belest du 👏🏼👏🏼 Jeg har ikke rukket å lese over alt selv, men det er fasinerende hvordan naturen fungerer. Var det du som pratet om brennesle må bevares i forhold til en type sommerfugl? Eller kanskje det var @Rumle Det var ikke meg, jeg har ikke hørt det før, men spennende! 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #187 Skrevet 24. juni 2018 Det er også viktig å spise og dyrke økologisk, fordi insektmidler dreper insekter: https://forskning.no/meninger/kommentar/2015/10/joda-biene-dor Ikke bare insekter med også fugler: https://www.smithsonianmag.com/science-nature/popular-pesticides-linked-drops-bird-population-180951971/ Anonymkode: 3ce9e...857 3
Bonusmammaen Skrevet 24. juni 2018 Forfatter #188 Skrevet 24. juni 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er også viktig å spise og dyrke økologisk, fordi insektmidler dreper insekter: https://forskning.no/meninger/kommentar/2015/10/joda-biene-dor Ikke bare insekter med også fugler: https://www.smithsonianmag.com/science-nature/popular-pesticides-linked-drops-bird-population-180951971/ Anonymkode: 3ce9e...857 Ja👏🏼👏🏼 Og insektsmidler lager sykdom hos mennesker. Bort med masse industrien! 1 time siden, Rumle skrev: Det var ikke meg, jeg har ikke hørt det før, men spennende! Kanskje det er fra meg selv da. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Neslesommerfugl fint å bevare litt brennesle ihverfall slik at det blir lagt egg. 4
Jerry Lee Skrevet 29. juni 2018 #189 Skrevet 29. juni 2018 Mer kløver både på hytta og hjemme enn på mange år. 2
An0nymBruker Skrevet 30. juni 2018 #190 Skrevet 30. juni 2018 23 timer siden, Jerry Lee skrev: Mer kløver både på hytta og hjemme enn på mange år. Så fint 1
Honey Dew Skrevet 30. juni 2018 #191 Skrevet 30. juni 2018 Geiterams er veldig populært blant veps, bier og humler her vi bor 2
Bonusmammaen Skrevet 30. juni 2018 Forfatter #192 Skrevet 30. juni 2018 På 29.6.2018 den 17.47, Jerry Lee skrev: Mer kløver både på hytta og hjemme enn på mange år. Samme ser jeg i nærområdet🌼🐝 Deilig å se. Det er masse i år. 3 minutter siden, Honey Dew skrev: Geiterams er veldig populært blant veps, bier og humler her vi bor Takk for tips ! Har plantet en del lavendel på hytta og spent på om den står om noen dager. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #193 Skrevet 3. juli 2018 Hei, dette er ikke sant, verden blir bestøvet av andre ting enn bier, vi har flere 1000 typer veps, men ja honningbien er det mindre av, bare tenk på USA, honningbien er importert til USA og fantes da ikke der før 1800 tallet, men USA har vært fullt av frukt og blomster før 1800 tallet🌼🌸💐 så det er litt hypet opp uten grunn. Anonymkode: 6c231...a8e
Bonusmammaen Skrevet 4. juli 2018 Forfatter #194 Skrevet 4. juli 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, dette er ikke sant, verden blir bestøvet av andre ting enn bier, vi har flere 1000 typer veps, men ja honningbien er det mindre av, bare tenk på USA, honningbien er importert til USA og fantes da ikke der før 1800 tallet, men USA har vært fullt av frukt og blomster før 1800 tallet🌼🌸💐 så det er litt hypet opp uten grunn. Anonymkode: 6c231...a8e Hei, ja det er sant at det ikke skjer noe umiddelbart. Noen planter klarer seg ikke uten pollen frakten fra biene. Som solsikker. Vind gjør at det sprer pollen så klart, men dette er en senere prosess og det vil resulterer i færre matvarer av det vi er vandt til og dyrere. På lang sikt vil det gå utover dyrefôr som igjen går utover kjøttproduksjon. Dette skjer ikke over natten. Kryssbestøving (når plantene har formert seg med en annen for å overleve, gjør at de kan overleve MEN det vil ikke si da at de overfører feks c-vitamin i søtpotet eller smaken av bringebær. Ergo det oppstår en annen art som nødvendigvis ikke har samme nytteverdi og det vi trenger.
Bonusmammaen Skrevet 4. juli 2018 Forfatter #195 Skrevet 4. juli 2018 @An0nymBruker og @Rumle eller noen andre ...har dere forresten peiling på beskjæring av clematis? Ser sånn ut nå: 2
Rumle Skrevet 4. juli 2018 #196 Skrevet 4. juli 2018 14 minutter siden, Bonusmammaen skrev: @An0nymBruker og @Rumle eller noen andre ...har dere forresten peiling på beskjæring av clematis? Ser sånn ut nå: Jeg pleier å beskjære mine i mars/april, kommer litt an på været. Jeg tar alle samtidig og etter hvor skadet de eventuelt er etter vinter osv. Men, vet at det finnes forskjellige råd om når de helst bør beskjæres ift når de blomstrer. Du kan lese om det her; http://www.viivilla.no/hage/blomster-og-planter/slik-beskjarer-du-klematis/ 2
Bonusmammaen Skrevet 4. juli 2018 Forfatter #197 Skrevet 4. juli 2018 8 minutter siden, Rumle skrev: Jeg pleier å beskjære mine i mars/april, kommer litt an på været. Jeg tar alle samtidig og etter hvor skadet de eventuelt er etter vinter osv. Men, vet at det finnes forskjellige råd om når de helst bør beskjæres ift når de blomstrer. Du kan lese om det her; http://www.viivilla.no/hage/blomster-og-planter/slik-beskjarer-du-klematis/ Tusentakk ble usikker siden jeg kjøpte denne før mai og den var ferdigblomstret i slutten. Da ser det ut som jeg bør beskjære litt denne måneden. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #198 Skrevet 4. juli 2018 12 hours ago, AnonymBruker said: Hei, dette er ikke sant, verden blir bestøvet av andre ting enn bier, vi har flere 1000 typer veps, men ja honningbien er det mindre av, bare tenk på USA, honningbien er importert til USA og fantes da ikke der før 1800 tallet, men USA har vært fullt av frukt og blomster før 1800 tallet🌼🌸💐 så det er litt hypet opp uten grunn. Anonymkode: 6c231...a8e Hva er det som er hypet opp? Det blir stadig mindre insekter generelt, og det som bier spiser, spiser også andre insekter, og det å bevare insektene er en fordel. Og det gjør man også ved å spise økologisk btw. Anonymkode: 3ce9e...857 4
Nighthawk Skrevet 8. juli 2018 #199 Skrevet 8. juli 2018 (endret) Har hatt høy aktivitet med besøkende idag: jeg tror det har vært en del mer insekter i sommer enn tidligere! Endret 8. juli 2018 av Nighthawk 2
Bonusmammaen Skrevet 11. juli 2018 Forfatter #200 Skrevet 11. juli 2018 På 8.7.2018 den 23.25, Nighthawk skrev: Har hatt høy aktivitet med besøkende idag: jeg tror det har vært en del mer insekter i sommer enn tidligere! Absolutt 🌼🐝 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå