Gå til innhold

Er alle psykopater onde?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

fallon2014.pdf

"Hver gang jeg skal til å gjøre noe med min kone eller andre i familien, så stopper jeg opp et øyeblikk og spør meg selv, <Hva ville et godt menneske gjort i denne situasjonen?>"

En mann forteller om sitt liv som psykopat, og hvorfor han ikke ble seriemorder eller skadet andre. Interresant lesing

Anonymkode: 3980c...87a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi takk , skal lese det. Takk for at du deler . Skal se om jeg skriver noen tanker om det når jeg har lest.

Jeg tror ikke alle psykopater nødvendigvis mener å være onde, men de eier jo ikke samvittighet og empati og det er ikke dems "skyld". De blir opplært til rett og galt men jeg tror desverre ingen av dem kan føle forskjellen på rett og galt....
Var samboer med en psykopat og han kunne gjøre noe brutalt galt og se meg gråte av fortvilelse og smerte, hvor hjernen hans så forteller at resultatet av det han gjorde er smerte og fortvilelse, og love å aldri gjøre det samme igjen, men så gjør han det samme dagen etter når jeg ikke lenger gråter, fordi han kan ikke føle eller assosiere seg med at smerten og fortvilelsen sitter inni en , eller føle empati over hvordan han påvirker andre. Min erfaring er at han handlet på impuls og også noen ganger svært kalkulert, og aldri tenkte på hvordan det kunne påvirke andre. Selv når han så hvordan det påvirket andre kunne han ikke føle det, og derfor kostet det han ingenting å fortsette sin "ondskap".

Anonymkode: 61680...9db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...