Pølsevann Skrevet 9. mai 2018 #1 Skrevet 9. mai 2018 Babyen på 9 dager sliter med gulping etter hun har spist, og det kommer også opp en time etter spist hvis hun ikke får rapet. Men det er ikke alltid det kommer noen rap. Jeg kjenner bare til en måte å få opp rap på og det er å legge hun over skulderen og stryke på ryggen/klappe på rumpa. Noen andre måter å få opp rapen på?? Mer effektive måter kanskje. Kan jo ta 20-30 min før det kommer en rap, men hvis jeg legger henne ned kommer gulpet med en gang. Spesielt om natta hadde det vært kjekt med rask rap
isbjørnungen Skrevet 9. mai 2018 #2 Skrevet 9. mai 2018 Vår jente er 1 mnd, også vanskelig med rap og en god del gulping. Jeg tar opp for å rape midtveis i måltidet, synes ofte det er enklere å få til en rap da enn etterpå, og det er i begynnelsen hun svelger mest luft. Ellers så har jeg vippet sengen (next2me bedside som kan vippes) sånn at hun ikke ligger helt flatt. Begge deler virker til å ha hjulpet litt. I tillegg venter jeg lenge med å legge henne ned hvis jeg merker at hun strever litt etter måltidet. Og ikke minst har jeg funnet de mest absorberende gulpeklutene
isbjørnungen Skrevet 9. mai 2018 #3 Skrevet 9. mai 2018 Og jo, det funker også å massere mellom skulderbladene. Og noen ganger lener jeg meg litt bakover når jeg holder henne opp, innimellom kommer rapen raskere sånn. Bytter på å holde henne strak eller holde under rumpen. Vet ikke hva som funker best, men tenker variasjon er bra.
LoveTrain Skrevet 9. mai 2018 #4 Skrevet 9. mai 2018 47 minutter siden, isbjørnungen skrev: Vår jente er 1 mnd, også vanskelig med rap og en god del gulping. Jeg tar opp for å rape midtveis i måltidet, synes ofte det er enklere å få til en rap da enn etterpå, og det er i begynnelsen hun svelger mest luft. Ellers så har jeg vippet sengen (next2me bedside som kan vippes) sånn at hun ikke ligger helt flatt. Begge deler virker til å ha hjulpet litt. I tillegg venter jeg lenge med å legge henne ned hvis jeg merker at hun strever litt etter måltidet. Og ikke minst har jeg funnet de mest absorberende gulpeklutene Ja takk til gulpekluttips! 😊
Pølsevann Skrevet 9. mai 2018 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2018 Takk for tips! Skal prøve massasje nå, siden jeg sitter her å venter på rapen. Hvilke gulpekluter?
Marimba Skrevet 9. mai 2018 #6 Skrevet 9. mai 2018 Dette tipset fikk jeg enten her inne eller på ammehjelpsgruppa, husker ikke helt, men det hjalp oss hvertfall. Jeg satte hun inntil meg på fanget, også vugget vi fram og tilbake (mens jeg sang ro ro ro din båt en gang). Kom ikke rapen da, satte jeg henne på kneet og ristet helt forsiktig noen sekunder, før jeg gjentok. Nå husker jeg ikke helt hvor gammel hun var når vi gjorde dette, var nok litt eldre enn helt nyfødt men ikke mange ukene.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #7 Skrevet 9. mai 2018 Jeg synes også det hjelper å lene meg litt bakover når jeg klapper på rumpa/stryker på ryggen. Og så variere litt:) da hender det Rapen kommer fortere. Anonymkode: 2663a...c06
Minlillelykke Skrevet 9. mai 2018 #8 Skrevet 9. mai 2018 Kolikkgrepet har fungert med begge mine. Samme å feks legge de på magen over låret mitt.
Mnjah Skrevet 9. mai 2018 #9 Skrevet 9. mai 2018 Legg barnet mot skulderen din, så holder du under rumpa og "vrir" rumpa litt forsiktig frem og tilbake. Vanskelig å forklare. Søk på youtube-videoer, der vises det! Hadde en unge som var umulig å rape, bortsett fra denne teknikken.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #10 Skrevet 9. mai 2018 Oj, så denne på hovedsiden og trodde det var en tråd opprettet for voldtektstips. Tenkte jeg skulle gå inn og papportere🤣 Anonymkode: b62a9...a8d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå