Gå til innhold

Lære seg å gå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når lærte ditt barn å gå selv uten støtte? 

Anonymkode: e2ae6...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 måneder. Da reiste han seg opp midt på gulvet å gikk noen skritt. Hadde en brio gå vogn, men denne brukte han først etter han gikk stødig på egenhånd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 mnd :) Sent, men innenfor normalen. 

Anonymkode: 996fb...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17mnd og 3uker😉 ingen fysiske feil,kun indre motivasjon som manglet. Hun "gikk" derimot i knestående fra hun var 12.5 mnd..mulig hun ikke trengte å komme seg noe fortere bortover eller bli høyere for å rekke opp til noe....hun har alltid vært lang for alderen. 

Anonymkode: 462f7...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine var 15 mnd.

Anonymkode: 6b722...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Minlillelykke skrev:

9 måneder. Da reiste han seg opp midt på gulvet å gikk noen skritt. Hadde en brio gå vogn, men denne brukte han først etter han gikk stødig på egenhånd

Og hvor lang tid gikk det før han faktisk gikk på egenhånd?

Anonymkode: 6b722...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge gikk når de var 9mnd. Skikkelig gikk ute på tur og overalt uten å holde i noe eller noen. Ja de var tidlig ute. Men var noen lopper.Så hadde vel ikke tid til  vente.Ser de fleste er 15-18mnd ofte ..

Anonymkode: c414e...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Min var treg. Krabbet dødsfort da :fnise: Var som å løpe etter en hund:link: 

Men han skulle på død og liv reise seg rett opp uten støtte. Da han var 18 mnd løp han på to bein og så seg aldri tilbake på krabbingen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor lang tid gikk det før han faktisk gikk på egenhånd?

Anonymkode: 6b722...077

Han gikk på egenhånd ved 9 måneder. Han klarte aldri å bruke brio vogna før han gikk selv. Han øvde på å gå rundt bordet, holde oss i hendene osv. Så han gikk tidlig. Håper lillesøster på 6 måneder har litt bedre tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20mnd før han gikk selv

Anonymkode: 1995e...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann gikk ved 9 mnd. Andremann tok sine første skritt ved 11 mnd men var 14 mnd før han valgte å gå fremfor å krabbe. 

Anonymkode: 9eb0d...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når lærte ditt barn å gå selv uten støtte? 

Anonymkode: e2ae6...20d

1 uke før hun ble 10 mnd gikk hun uten støtte  :) Jeg ga aldri barnet mitt en briovogn eller hva de nå heter, som kan hjelpe barn med å gå :)  Men husk å ikke sammenligne ditt barn med alle andre sitt. Vi er alle forskjellige og klare til hver sin tid/tempo :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1: 9-10 mnd

Nr 2: 13 mnd

Nr 3: 12 mnd


Dette er en sånn ting som er superviktig akkurat på den alderen og ikke viktig i det hele tatt resten av livet. Alle er kjempeopptatt av når barnet skal gå og hvem er først ute i barselgruppen/vennegjengen og slikt, og etterpå kan jo alle gå og det er ingen forskjell på de som gikk ved 8 mnd og de som gikk ved 18 mnd. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min var 18 mnd, men hun gikk stødig hvis vi holdt henne i hånden en del tidligere... I det vi slapp satte hun seg bare rett ned. Så hun turte ikke gå selv. Til gjengjeld datt hun veldig lite når hun først begynte å gå selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 og 15 mnd. Husker særlig han som gikk sist bare plutselig kunne gå, dvs det var ikke et og annet skritt, men fra å sitte og ake seg rundt på rumpa (krabbet aldri) bare gikk han tvers gjennom stua, altså mange skritt. Han andre kunne også plutselig gå og hadde lite fall. Veldig deilig i forhold til de jeg kjenner som har løpt etter ustødige og ivrige barn fra barna var ti mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...