Gå til innhold

Pollenallergi!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jepp mine damer og herrer, det tar livet av meg. Tipper at det er bjørk. Sånn hvert år. Rennene og tett nese, øyene også, sår hals og trøtthet. Bruker noe nese spray og øye dråper for allergi, men hjelper ikke så mye. Prøver å være inne så mye som det er mulig. Noen som vet når det er over for nå? Blir alltid bedre når det har regnet! Noe tips til ting jeg kan gjør for å bli bedre?

Anonymkode: 94042...dbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Allergitabletter, kortison, vaksine- gå til legen!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på 4 allergitabletter om dagen, en tablett med singulair, som også skal hjelpe på allergi, og 2 sprøyter hver måned som skal dempe IgE i blodet, tar kortison tabletter i de verste periodene, bruker nesespray, øyedråper, bruker alltid solbriller ute, bytter klær da jeg kommer inn, vasker ansikt og hender. Noen ganger dusjer jeg da jeg kommer hjem. Skifter sengetøy ofte. Skal få starte med vaksine etterhvert, men har nylig startet med vaksine for gresspollen.

Så kom deg til legen, og få hjelp.

Anonymkode: b4942...da3

Gjest Ingrid78
Skrevet

Her går det i aerius, kortison i astmaspray og nesespray, og øyedråper på toppen. Enda er jeg helt kaputt i år. Holder meg inne på de verste dagene, bruker alltid solbriller ute og dusjer før jeg legger meg. Det hjelper i hvert fall på nattesøvnen. 

Gjest Senil
Skrevet

Lite som fungerer her. Drikker kaffe i mengder for å klare å holde meg våken. Nazonex nesespray går jeg på året rundt. Bruker saltvannsdråper i øynene. Allergitabletter sluttet jeg på for 5 år siden da de ikke ga en merkbar effekt.

Gjest Overrasket
Skrevet

Etter min erfaring er ikke pollenallergi noe vestlig medisin har lyktes med å løse. De har bare funnet et bredt tilbud av masse gørr og kjemikalier som legelmiddelindustrien tjener penger på ved å behandle/redusere symptomene. I beste fall håndteres symptomene slik at situasjonen er akseptabel, men ikke bra. Som pollenallergiker selv har jeg helt sluttet å betale inn til legemiddelindustriens profittorienterte medisinmølle. Det som har hjulpet med er helt andre typer medisin. Men man må finne skikkelig finke behandlere, ikke bare tullinger som kaller seg det ene og andre. Det finnes folk som er virkelig dyktige og lærde i det de driver med. 

Jeg er hardt rammet hver vår, men sist gang jeg tok en allergitablett mot pollen var i 2013.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Overrasket skrev:

Etter min erfaring er ikke pollenallergi noe vestlig medisin har lyktes med å løse. De har bare funnet et bredt tilbud av masse gørr og kjemikalier som legelmiddelindustrien tjener penger på ved å behandle/redusere symptomene. I beste fall håndteres symptomene slik at situasjonen er akseptabel, men ikke bra. Som pollenallergiker selv har jeg helt sluttet å betale inn til legemiddelindustriens profittorienterte medisinmølle. Det som har hjulpet med er helt andre typer medisin. Men man må finne skikkelig finke behandlere, ikke bare tullinger som kaller seg det ene og andre. Det finnes folk som er virkelig dyktige og lærde i det de driver med. 

Jeg er hardt rammet hver vår, men sist gang jeg tok en allergitablett mot pollen var i 2013.

Men hjelper de allegitablettene ? Hva slags effekt har de mot symptomene?

Gjest Overrasket
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hjelper de allegitablettene ? Hva slags effekt har de mot symptomene?

Hva mener du? Jeg tar jo ikke allergitabletter. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Overrasket skrev:

Hva mener du? Jeg tar jo ikke allergitabletter. 

Nei. Men du sa at du tok det før 2013?

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du ikke allergitabletter?

Jeg bruker to forskjellige nå når det er på det verste. Tar da 4 om dagen. Bruker også allerginesespray og øyedråper. Og astmamedisinen må økes i dårlige perioder.

Bruker også kortisontabletter på det verste. 

Anonymkode: d2677...3a8

Gjest Overrasket
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Men du sa at du tok det før 2013?

Å ja, altså de typiske vestlige allergitablettene modererer jo symptomene litt. Det tror jeg nok. Men å putte i seg tabletter hver dag flere ganger om dagen i flere uker/måneder er jeg glad for at jeg slipper.

Skrevet

Vår/sommer/tidlig høst er uten tvil et mareritt for allergikere. I år skal jeg få kortisoninjeksjon. Kunne det vært noe å prøve?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet på allergitablettene for 1 mnd siden. Trodde jeg var trygg. Neida, jeg slapp visst ikke unna denne gangen heller. Starter 3 mnd i forveien neste år.

Anonymkode: 8077a...2b6

Skrevet

Jeg har vert hardt rammet av pollenallergi men etter at jeg var hos akupunktør snudde det og jeg har blitt mindre plaget av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...