Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal selge bolig hvor det er sikkerhet/tilleggspant/lån i annen bolig. Blir dette tilleggslånet slettet ved salget? 

Anonymkode: 0448c...e03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir slettet når lånet er tilbakebetalt i sin helhet. 

Skrevet
2 minutter siden, BMF skrev:

Det blir slettet når lånet er tilbakebetalt i sin helhet. 

Takk for svar! så det vil si at jeg skal betale på det lånet selv om jeg ikke trenger det? Dvs lånet -pantet er i en fast eiendom som er gjeldfri, så selv om jeg selger boligen min og nedbetaler det lånet jeg har der, må jeg fortsatt betale for pantelånet på den andre boligen?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Appleone skrev:

Takk for svar! så det vil si at jeg skal betale på det lånet selv om jeg ikke trenger det? Dvs lånet -pantet er i en fast eiendom som er gjeldfri, så selv om jeg selger boligen min og nedbetaler det lånet jeg har der, må jeg fortsatt betale for pantelånet på den andre boligen?

Hva mener du nå? Når du selger boligen så betaler du jo ned hele lånet og panten i det andre huset slettes på samme måte som panten i huset du selger.

Anonymkode: 4b4ed...b26

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har lån på 1 mill og pant på 1,2 mill (går ut ifra at noe er nedbetalt av gjelden), så skal  megler overføre beløpet til banken ( 1 mill ) så slettes pant i leilighet som er solgt og den som det er tatt pant i. Hvis du selger for 1,2, får du igjen det som er til overs etter at lånet og salgskostnader til megler er trukket ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor stort lånet er. Jeg antar at du tok opp større lån enn boligens verdi siden du trengte pant i flere boliger? Hvis du selger for 1 000 000,- og lånet er på 1 200 000,- vil du sitte igjen med et restlån og pant i den andre boligen. 

Anonymkode: 7d537...f8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...