Gå til innhold

Hei. Spørsmål om migrene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen av dere som går på forebyggende medisiner mot migrene? Noen av dere som har opplevd at forebyggende medisiner IKKE virker?

Anonymkode: e0572...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig har opplevd at det til en viss grad reduserer antall anfall, men jeg har fortsatt mange. Det er jo flere forskjellige forebyggende medikamenter man kan prøve, ikke alle virker for alle. Det er også noen hvor de medikamentene man bruker forebyggende ikke virker. Hvis man har prøvd "det som er" av forebyggende kan det være verdt å prøve botox-behandling. 

Anonymkode: a90df...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på forebyggende medisiner, blodtrykkmedisin og har prøvd ut  epilepsi medisin.

Svimte av pga altfor lavt blodtrykk.

og av topimax epilepsi medisinene ble jeg bare veldig "rar", fikk dårlig hukommelse og tørr i munn, gikk også veldig mye ned i vekt av topimax.

Anonymkode: e9b2b...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er det nok mange som har opplevd, for det er dessverre ingen av de forebyggende medisinene som virker for alle.

Jeg har prøvd Selo-Zok. Den virket bra.  Tok meg ned fra 6 til 2 hodepinedager i måneden. 
Så har jeg prøvd Atacand, Topimax og Botox.  Ingen av dem ga meg noe særlig effekt.   Men jeg kjenner andre som har fått veldig god hjelp av dem.

Nå er det heldigvis en ny forebyggende medisin på gang, som virker bedre enn de som er å få nå, og som nesten ikke har bivirkninger.  Den heter Aimovig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...