AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #1 Skrevet 7. mai 2018 Jeg er ei jente på snart 22. Jeg gikk gjennom en forferdelig tid på ungdomskolen. Jeg ble mye mobbet og slet med depresjon i alle åra der. Og når jeg blir spurt av en som går i 10 nå om eksamner osv så kommer jeg på at jeg ikke husker så mye av ungdomskolen. Jeg husker nesten ingenting utenom de store episodene der det var veldig mye drama, men det er mer tåkehusking. Det er akkurat som om jeg har fortrengt det. Når mamma og pappa snakker om det med tante eller noe så huske jeg ikke så mye av det selv. Jeg ble fortalt at jeg var så langt nede at det skapte en stor bekymring for foresatte, lærere og psykologer og andre profesjonelle at jeg var så langt nede at de var redd for hva jeg kunne finne på å gjøre med meg selv, men husker som sagt ikke så mye. Jeg tror ikke jeg klarer å gjenkjenne eller helt forstå den følelsen jeg gikk gjennom fordi den var så forferdelig. Om jeg hører på den musikken jeg hørte på i den tiden så kjenner jeg en enorm tomrom i meg, så jeg hører aldri på de lenger. Om andre hører på de så må jeg bare gå. Det er litt vanskelig og forklare dette her, men prøver så godt jeg kan. Som sagt så husker jeg veldig lite selv av ungdomskole åra. Kan jeg ha fortrengt det pga det vonde jeg opplevde? Mye er tåka husking, men også mye jeg ikke husker. Anonymkode: 18410...068
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #2 Skrevet 7. mai 2018 Det høres ut som om det du beskriver er et traume. Du trenger ikke å bekymre deg for om du opplever noe som ikke er normalt, da dette er kroppens måte å håndtere vanskelige ting på. Anonymkode: 056d4...5ac
Gjest aell Skrevet 7. mai 2018 #3 Skrevet 7. mai 2018 (endret) Det er ikke uvanlig at hjernen "blocker ut"/fortrenger traumatiske opplevelser. Endret 7. mai 2018 av aell
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #4 Skrevet 7. mai 2018 Hos meg er det helt normalt... husker kun ett par korte bruddstykker fra ungdomsskolen og videregående. Ikke noe fra årene før det, kun ting som har blitt meg fortalt. Husker noe mer fra 20-årene... Anonymkode: c4041...393
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #5 Skrevet 7. mai 2018 Jeg har det også sånn. Husker nesten ingenting fra barne- og ungdomsskolen. Anonymkode: c367d...4b4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #6 Skrevet 7. mai 2018 Sånn jeg forstår det handler det ikke om å fortrenge. Men det handler om at du ikke har klart å være så oppmerksom der og då. Når man er deprimert så har man ikke så godt fokus og god konsentrasjon. Man husker ikke fordi man ikke i like stor grad har vært tilstede. Jeg husker svært lite fra de årene jeg har vært deprimert og preget av angst og tvangstanker. Det er vanlig å ikke huske så mye. Anonymkode: 34a40...fb5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå