AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #21 Skrevet 7. mai 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg fikk i dag en oppringing av et norskt telefonnummer som begynte med 916. Da var det en som snakka engelsk. Han rakk bare si "hello, is this miss..." før jeg la på. Lurer på om det var en svindler selv med norsk telefonnummer? Anonymkode: cc266...9ff De har hacket og fått det til å se ut som der ringe fra det norske nummeret. Anonymkode: 2be9e...810 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #22 Skrevet 7. mai 2018 2 timer siden, Rainstorm skrev: For ikke å snakke om den økonomiske ruinen jeg var overbevist om at skulle skje. Jeg vurderte å hoppe fra balkongen fordi det var så skremmende å leve at jeg ikke holdt det ut. Livet ass. Og hva ble summen på fakturaen? Anonymkode: 5f389...856
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #23 Skrevet 7. mai 2018 Damn.. nå angrer jeg på at tlfnr mitt er oppført på cv og søknader.. Anonymkode: feee1...0b3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #24 Skrevet 7. mai 2018 2 timer siden, missmcbeal skrev: Jeg tar bare telefonen når jeg vet hvem som ringer, med mindre jeg skjønner at det er lokalt nummer og at det kan være kommunen eller legekontoret som vil ha tak i meg o.l. Andre nummer søker jeg opp. I 98% av tilfelle har jeg nemlig rett, det er telefonselger. Men å ta telefonen når man ser at det er et utenlandsk nummer er ikke veldig lurt. Hvem tenkte du egentlig vil ringe deg fra utlandet? For min del var det ikke et utenlandsk nummer, men norskt mobilnummer. Jeg kan ikke bare la være å ta telefonen når et norskt mobilnummer ringer meg pga jobben min. Anonymkode: cc266...9ff
Million Skrevet 7. mai 2018 #25 Skrevet 7. mai 2018 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk i dag en oppringing av et norskt telefonnummer som begynte med 916. Da var det en som snakka engelsk. Han rakk bare si "hello, is this miss..." før jeg la på. Lurer på om det var en svindler selv med norsk telefonnummer? Anonymkode: cc266...9ff Ja, de bruker programmer som omgjør oppringerens telefonnummer til et falskt et, og da velger de gjerne et tlf nr som er fra det landet de planlegger å raide med svindel. De vet jo at folk har større sjanse for å svare hvis de ser et telefonnummer fra sitt eget land, mens de dropper å svare utenlandske nummer fra land de ikke har noen bekjente i. Telefonnummeret svindlerene rapper, er gjerne et helt tilfeldig, vanlig et som er i bruk i Norge fra før, og uskyldige ofre rammes og blir nedringt av folk som lurer på hva han/hun vil, "hvorfor har du ringt meg?" osv. Endret 7. mai 2018 av Million
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #26 Skrevet 7. mai 2018 Trodde det bare var de som er 80+ som ringer tilbake. Samme med microsoft svindel og disse "Gratulerer du har vunnet" pop-ups. Anonymkode: 37e8a...1c7
Gjest supernova_87 Skrevet 7. mai 2018 #27 Skrevet 7. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hva ble summen på fakturaen? Anonymkode: 5f389...856 Nei, tror det ble 135 kr. 6 kr på det jeg ringte opp igjen. Ble ikke noe særlig innhogg i lommeboka i alle fall. Men jeg fryktet stadig at de skulle tappe alle mine konti og bryte seg inn i leiligheten og stjele alt jeg hadde av verdi og voldta meg. Det kan jo fortsatt skje! Har ikke merket meg at noen penger er borte i nettbanken, og det eneste jeg savner her hjemme er et familiebilde jeg fikk av min mormor, men jeg er redd altså. Jeg angrer veldig på at jeg ringte opp igjen. Jeg er jo enten som en gamlis ELLER så blir jeg betegnet som dum som et brød og ingen at dem stemmer. Det var bare noen øyeblikk (20+) med åndsfraverelse! Uff. Er ikke lett å leve. Jeg prøver å tenke på at vi har rettssikkerhet og gode banker her i Norge, at de passer godt på pengene mine, (selv om jeg en stund vurderte å ta ut alle pengene og gjemme dem fysisk så ingen skulle ta dem), og så låser jeg døra hver gang jeg går inn, så prøver å ikke la dette ta over for mye av livet mitt. Men ja, ikke ta telefonen! Og ikke ring opp igjen. 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde det bare var de som er 80+ som ringer tilbake. Samme med microsoft svindel og disse "Gratulerer du har vunnet" pop-ups. Anonymkode: 37e8a...1c7 Ja, ikke sant! Eller litt dumme mennesker. Eller i det minste at de ikke har vokst opp med Internett. Men jeg har vokst opp med Internett, er ikke dum og er ikke engang fylt 30 og jeg ringte opp igjen, fysj! Men sånt skjer. Man trenger bare være ubetenksom litt, vi skal ikke dømme så hardt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå