AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #1 Skrevet 7. mai 2018 https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/OnJnww/Telefonsvindlere-pa-ferde--Ikke-ring-opp-igjen Telefonsvindelre er i arbeid. Ikke ring tilbake til nummer som begynner med + 88216.. Gjør det det, vil det koste deg dyrt. Hvor mange har fått den typen oppringning nå eller i mars? Anonymkode: 7d36d...9b1
Peternor Skrevet 7. mai 2018 #2 Skrevet 7. mai 2018 (endret) No shit Endret 7. mai 2018 av Peternor 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #3 Skrevet 7. mai 2018 Ringte meg 3 ganger, men med retningsløse fra Bangladesh, så tok jeg den ikke Anonymkode: a49cd...30f 1
cleangal Skrevet 7. mai 2018 #5 Skrevet 7. mai 2018 Er det bare jeg som aldri har fått oppringninger fra slike nummer? Nummeret mitt er ikke hemmelig eller sperret på noen måte, men jeg har fjernet det fra Facebook. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #6 Skrevet 7. mai 2018 Jeg fikk i dag en oppringing av et norskt telefonnummer som begynte med 916. Da var det en som snakka engelsk. Han rakk bare si "hello, is this miss..." før jeg la på. Lurer på om det var en svindler selv med norsk telefonnummer? Anonymkode: cc266...9ff
missmcbeal Skrevet 7. mai 2018 #7 Skrevet 7. mai 2018 Altså, unnskyld at jeg spør, men hvem er så dumme at de ringer opp igjen sånne nummer uansett? Til og med norske nummer søker jeg opp før jeg eventuelt ringer noen tilbake. 18
Gjest ti10 Skrevet 7. mai 2018 #8 Skrevet 7. mai 2018 Jeg kan forstå at eldre mennesker lar seg lure til å ringe tilbake, de har gjerne den holdningen at telefoner er viktige og er redd for å gå glipp av en viktig beskjed. Men når det gjelder andre, forstår jeg virkelig ikke at de lar seg lure. Det har jo vært oppe i media så mange ganger nå! Når man ser man har et ubesvart anrop fra et ukjent landnummer, så er det kanskje greit å sjekke litt før man hiver seg rundt og ringer tilbake? Og kommer anropet fra Bangladesh, Polen, Ukraina osv. og man ikke har kjente i de landene, så burde det kanskje på et eller annet tidspunkt ringe en bjelle?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #9 Skrevet 7. mai 2018 Ringte ett ring til meg igår..Bangladesh liksom😣ugh Anonymkode: 295d4...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #10 Skrevet 7. mai 2018 Oppegående mennesker tar ikke telefonen fra slike numre, så slapp av Anonymkode: 5c872...a14
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #11 Skrevet 7. mai 2018 Fått mange telefoner der det viser seg å tilhøre en Anne Lise i Sarpsborg. Eller lignende. De utgir seg for å ringe fra Microsoft. Anonymkode: b923e...168
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #12 Skrevet 7. mai 2018 49 minutter siden, missmcbeal skrev: Altså, unnskyld at jeg spør, men hvem er så dumme at de ringer opp igjen sånne nummer uansett? Til og med norske nummer søker jeg opp før jeg eventuelt ringer noen tilbake. I mitt tilfelle ringte jeg ikke tilbake, jeg tok telefonen når den ringte. Anonymkode: cc266...9ff
missmcbeal Skrevet 7. mai 2018 #13 Skrevet 7. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I mitt tilfelle ringte jeg ikke tilbake, jeg tok telefonen når den ringte. Anonymkode: cc266...9ff Jeg tar bare telefonen når jeg vet hvem som ringer, med mindre jeg skjønner at det er lokalt nummer og at det kan være kommunen eller legekontoret som vil ha tak i meg o.l. Andre nummer søker jeg opp. I 98% av tilfelle har jeg nemlig rett, det er telefonselger. Men å ta telefonen når man ser at det er et utenlandsk nummer er ikke veldig lurt. Hvem tenkte du egentlig vil ringe deg fra utlandet? 1
SoWhat? Skrevet 7. mai 2018 #14 Skrevet 7. mai 2018 51 minutter siden, missmcbeal skrev: Altså, unnskyld at jeg spør, men hvem er så dumme at de ringer opp igjen sånne nummer uansett? Til og med norske nummer søker jeg opp før jeg eventuelt ringer noen tilbake. Akkurat. Tenkte det samme. Svarer heller ikke på nr jeg ikke kjenner! 1
Gjest supernova_87 Skrevet 7. mai 2018 #15 Skrevet 7. mai 2018 Jeg er absolutt en oppegående person, men jeg må tydeligvis ha hatt et illebefinnende da jeg i november i fjor ikke bare SVARTE på en sånn telefon (en eller annen engelsk språklig snakket til meg og jeg la på), jeg ringte opp igjen da enda et nummer ringte senere! Jallanummer fra Tunisia eller noe sånt og så ringer jeg opp igjen!?! Jeg kom til et eller annet musikk og så venter jeg en liten stund før jeg spør meg selv "hva gjør jeg på nå egentlig?" så jeg slenger på røret og angret bittert og hadde helt noia lenge. Folk trenger å skjermes fra seg selv innimellom. Det er SKUMMELT å ha en telefon. Jeg begynte jo å fantasere om at noen skulle bryte seg inn i huset mitt via telefonen, etter at jeg hadde ringt opp. Hva om de visste hvor jeg bodde og plutselig stod der om kvelden i klesskapet. For ikke å snakke om den økonomiske ruinen jeg var overbevist om at skulle skje. Jeg vurderte å hoppe fra balkongen fordi det var så skremmende å leve at jeg ikke holdt det ut. Livet ass.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #16 Skrevet 7. mai 2018 Uansett hvor mange ganger det skrives noe om dette hos forskjellige nettaviser, så kommer det ALLTID til å være noen som svarer på slike samtaler. Eller som forsøker å ringe opp igjen på tapte anrop... Samme med såkalte "Nigeria-brev" også. Det har blitt skrevet temmelig mye om dette i fleire år nå. Likevel er det fremdeles noen som går på dette slike ting, ellers ville jo svindlerne ha gitt opp det tullet sitt for veldig lenge siden... Anonymkode: 40bec...df1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #17 Skrevet 7. mai 2018 Jeg har heller aldri blitt ringt opp av sånne numre. Jeg har ikke hemmelig nummer, men jeg står heller ikke oppført i telefonkataloger på nett, så det kommer ikke opp ved å søke på navnet mitt. Det må jo uansett være en annen måte de får tak i telefonnummere? Anonymkode: f061d...a23
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #18 Skrevet 7. mai 2018 Det plukkes ut nummerserier som ringes fra en datamaskin (for å si det enkelt). Da kan både skjulte og hemmelige nummer være i den nummerserien som ringes opp. Har skjult (ikke hemmelig) nummer selv, og har fått ett oppring fra +88 nummer. Anonymkode: dd943...7fc 2
Blue Berry Skrevet 7. mai 2018 #19 Skrevet 7. mai 2018 Hadde et ubesvart av det nr i går selv... Svarte selvsagt ikke
Belima Skrevet 7. mai 2018 #20 Skrevet 7. mai 2018 Jeg går i kategorien eldre, men selv jeg tar ikke ukjente eller samtaler fra utenlandske nr. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå