Maribh88 Skrevet 7. mai 2018 #1 Skrevet 7. mai 2018 Regjeringen innfører snart tredeling av foreldrepermisjonen, dvs mer tvang og mindre selvbestemmelsesrett. Les mer og signer her: https://www.opprop.net/la_familiene_beholde_bestemmelsesretten_til_fodselspermisjonsfordeling http://www.underskrift.no/vis/7244 SUPERT om du deler =) 2
Outlander Skrevet 7. mai 2018 #2 Skrevet 7. mai 2018 Så lenge det er mange kjerringer som ser barna som deres, permisjonen som deres og ikke la fedre ta ansvar for egne barn, trenger nok regjeringen å tvinge dere. Så NEI til å skrive under! 20
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #3 Skrevet 7. mai 2018 Det er nok for sent med opprop på dette nå, det kommer til å bli gjennomført. Anonymkode: 0b4f4...bfe
Maribh88 Skrevet 7. mai 2018 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2018 5 minutter siden, Outlander skrev: Så lenge det er mange kjerringer som ser barna som deres, permisjonen som deres og ikke la fedre ta ansvar for egne barn, trenger nok regjeringen å tvinge dere. Så NEI til å skrive under! Dette var usaklig:) Regjeringen begrunner tredelingen med likestilling. Jeg syns de undervurderer fedrene, familiene som enhet og den biologiske ammingen. Tror de ikke far evner å ta ansvar både med barn og andre ting på hjemmebane sett bort i fra perioden med foreldrepenger? 3
Outlander Skrevet 7. mai 2018 #5 Skrevet 7. mai 2018 Just now, Maribh88 said: Dette var usaklig:) Regjeringen begrunner tredelingen med likestilling. Jeg syns de undervurderer fedrene, familiene som enhet og den biologiske ammingen. Tror de ikke far evner å ta ansvar både med barn og andre ting på hjemmebane sett bort i fra perioden med foreldrepenger? Nei- mange tar ikke ansvar, derfor må regjeringen kommer til banen for fedrene her i Norge. Barn henger ikke på puppen 24-7 når moren skal endelig tilbake i jobb, og hun får 2 timer ammefri uansett. Jeg ser dette som positiv, da det er utrolig mange kvinner som ser permisjonen som KUN deres...og jeg er selv mor og kvinne. 14
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #6 Skrevet 7. mai 2018 Jeg synes det er kjempepositivt at fedrene blir tildelt flere uker! min samboer skal ha åtte av ukene i fellesperioden, flere fikk vi ikke til pga prosjekter som må avsluttes i jobben hans. Hadde det vært mulig mtp jobb hadde vi delt 50/50. Anonymkode: 8e85b...9e9 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #7 Skrevet 7. mai 2018 Er det ikke nok med en tråd? Anonymkode: d1846...e8e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #8 Skrevet 7. mai 2018 4 minutter siden, Outlander skrev: Nei- mange tar ikke ansvar, derfor må regjeringen kommer til banen for fedrene her i Norge. Barn henger ikke på puppen 24-7 når moren skal endelig tilbake i jobb, og hun får 2 timer ammefri uansett. Jeg ser dette som positiv, da det er utrolig mange kvinner som ser permisjonen som KUN deres...og jeg er selv mor og kvinne. Babien min er 7 mnd, vil ikke ha noe særlig fastføde. Hun lever på 90% morsmelk. Jeg har 5 mil til jobb med bil...hver vei! Hvordan tenker du at ammefri skulle vært gjennomført? Anonymkode: eaaab...3be 9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #9 Skrevet 7. mai 2018 Akkurat i dette tilfellet sier jeg faktisk hurra for mer tvang og mindre selvbestemmelse. Hilsen mor til fem med mann i det private næringsliv Anonymkode: 9b645...e5d 12
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #10 Skrevet 7. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Babien min er 7 mnd, vil ikke ha noe særlig fastføde. Hun lever på 90% morsmelk. Jeg har 5 mil til jobb med bil...hver vei! Hvordan tenker du at ammefri skulle vært gjennomført? Anonymkode: eaaab...3be Det var ikke meg du spurte, men jeg tillater meg å gi et tips om at du starter en time senere og slutter en time tidligere, og pumper ut litt til midt på dagen. Selv om utviklingen til fast føde kan gå i rykk og napp, og det som er problematisk i dag ikke nødvendigvis er det i morgen. En kollega av meg hadde en mann som kom innom midt på dagen hver dag, det funket for dem. Du får nesten bare finne den minst dårlige løsningen for dere, og ta det derfra. Det skal nok gå seg til, folk har klart det før (moren min måtte begynne i jobb da jeg var ti uker. Det gikk, det også) Anonymkode: 9b645...e5d 7
Maribh88 Skrevet 7. mai 2018 Forfatter #11 Skrevet 7. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Babien min er 7 mnd, vil ikke ha noe særlig fastføde. Hun lever på 90% morsmelk. Jeg har 5 mil til jobb med bil...hver vei! Hvordan tenker du at ammefri skulle vært gjennomført? Anonymkode: eaaab...3be Og slik er det mange som har det! Jeg dis-respekterer IKKE de som vil at far skal ha mer permisjon. Men det bør være respekt for at det i mange familier føles naturlig for mor å være lengst hjemme. Far KAN jo ta mer permisjon med dagens ordning. Dagens ordning innebærer mer valgfrihet. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #12 Skrevet 7. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Babien min er 7 mnd, vil ikke ha noe særlig fastføde. Hun lever på 90% morsmelk. Jeg har 5 mil til jobb med bil...hver vei! Hvordan tenker du at ammefri skulle vært gjennomført? Anonymkode: eaaab...3be Da velger vel dere at du tar hele fellesperioden, da. Ikke verre enn det? Hun må jo begynne å spise annet snart uansett. Ellers så får du ta ulønnet permisjon noen måneder, og far utsette sin permisjon (det går fint an). Så er det vinn-vinn for barnet. Ammefri får du ved å få kortere arbeidsdager. Anonymkode: a3645...7ae 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #13 Skrevet 7. mai 2018 14 minutter siden, Outlander skrev: Nei- mange tar ikke ansvar, derfor må regjeringen kommer til banen for fedrene her i Norge. Barn henger ikke på puppen 24-7 når moren skal endelig tilbake i jobb, og hun får 2 timer ammefri uansett. Jeg ser dette som positiv, da det er utrolig mange kvinner som ser permisjonen som KUN deres...og jeg er selv mor og kvinne. Enig med deg. Så etterhvert når hele permisjonsperioden er over presterer de samme kvinnene å si ting som «barnefar pasder bsbyen/er barnevakt» hver bidige gang barnet er sammen med far. Som om det er hennes barn, og hun er omsorgsgiver, mens far er en perifer som stepper inn og passer på når hun har behov for det. Hvor er barnets og fars behov? Ingensteder. Anonymkode: f387d...9cb 4
Outlander Skrevet 7. mai 2018 #14 Skrevet 7. mai 2018 14 minutter siden, AnonymBruker said: Babien min er 7 mnd, vil ikke ha noe særlig fastføde. Hun lever på 90% morsmelk. Jeg har 5 mil til jobb med bil...hver vei! Hvordan tenker du at ammefri skulle vært gjennomført? Anonymkode: eaaab...3be Henger hun på puppen hele dagen? Tviler. Som nevnt kan du ta 1 time ekstra før og etter jobb slik at du har mindre arbeidsdag. Ellers kan du ta ulønnet perm og faren kan utsette kvoten sin frem til du har jobbet med å introdusere andre muligheter for å gi mat mens du er på jobb. 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #15 Skrevet 7. mai 2018 3 timer siden, Maribh88 skrev: Dette var usaklig:) Regjeringen begrunner tredelingen med likestilling. Jeg syns de undervurderer fedrene, familiene som enhet og den biologiske ammingen. Tror de ikke far evner å ta ansvar både med barn og andre ting på hjemmebane sett bort i fra perioden med foreldrepenger? Det blir ikke likestilling før fedre får selvstendig opptjeningsrett til foreldrepenger. https://www.dn.no/nyheter/2017/11/15/1230/Politikk/esa-norge-diskriminerer-fedre Anonymkode: 6776e...e61 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #16 Skrevet 7. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir ikke likestilling før fedre får selvstendig opptjeningsrett til foreldrepenger. https://www.dn.no/nyheter/2017/11/15/1230/Politikk/esa-norge-diskriminerer-fedre Anonymkode: 6776e...e61 Enig! Jeg forstår ikke hvorfor dette momentet har blitt ignorert så lenge. Anonymkode: b4bac...319
Lothlorien- Skrevet 7. mai 2018 #17 Skrevet 7. mai 2018 5 timer siden, Outlander skrev: Så lenge det er mange kjerringer som ser barna som deres, permisjonen som deres og ikke la fedre ta ansvar for egne barn, trenger nok regjeringen å tvinge dere. Så NEI til å skrive under! Hvorfor skal de tvinges? Hvilken rett har staten til å bestemme over hvordan foreldre organiserer foreldrepermisjonen deres? Heldigvis hadde jeg mine permisjoner før denne sosialistiske tvangsgalskapen ble innført for fullt. Jeg brukte begge mine foreldrepermisjoner fullt og helt! Pappaen hadde da selvsagt ikke noen foreldrepermisjon. Faktisk jeg som var gravid, jeg som ammet - er jo latterlig at pappaen skal være hjemme med barnet når det fortsatt ammes til og med. Ammefri er jo den komplette galskap! Mamma må på jobb, pumpe seg før jobb, dra hjem tidlig for å amme etc., mens pappaen har helt fri fra jobb og bruker av permisjonen mammaen burde hatt. Sosialisme og biologi går jo som kjent ikke sammen. Kvalmende tvangsgalskap. 6
Outlander Skrevet 7. mai 2018 #18 Skrevet 7. mai 2018 44 minutter siden, Lothlorien- said: Hvorfor skal de tvinges? Hvilken rett har staten til å bestemme over hvordan foreldre organiserer foreldrepermisjonen deres? Heldigvis hadde jeg mine permisjoner før denne sosialistiske tvangsgalskapen ble innført for fullt. Jeg brukte begge mine foreldrepermisjoner fullt og helt! Pappaen hadde da selvsagt ikke noen foreldrepermisjon. Faktisk jeg som var gravid, jeg som ammet - er jo latterlig at pappaen skal være hjemme med barnet når det fortsatt ammes til og med. Ammefri er jo den komplette galskap! Mamma må på jobb, pumpe seg før jobb, dra hjem tidlig for å amme etc., mens pappaen har helt fri fra jobb og bruker av permisjonen mammaen burde hatt. Sosialisme og biologi går jo som kjent ikke sammen. Kvalmende tvangsgalskap. og her er det et godt eksempel om hvorfor staten tvinges dere nå - Bare fordi du har presset ungen ut av din vajayjay betyr ikke at du er det eneste som kan gi omsorg det første leveåret. 8
Lothlorien- Skrevet 7. mai 2018 #19 Skrevet 7. mai 2018 (endret) 27 minutter siden, Outlander skrev: og her er det et godt eksempel om hvorfor staten tvinges dere nå - Bare fordi du har presset ungen ut av din vajayjay betyr ikke at du er det eneste som kan gi omsorg det første leveåret. Selvsagt kan far også gi omsorg, men at familier skal presses til at begge foreldre skal dele permisjonen er jo et stort og vanvittig inngrep i familiers privatliv.I vår familie var vi enige om at jeg skulle ha hele permisjonen. Dette er nå ikke mulig. Helt sykt. Sosialister er jo livredde for valgfrihet, fordi deres usunne verdier og prioriteringer nesten alltid vil vike for biologien og det som er naturlig. Endret 7. mai 2018 av Lothlorien- 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #20 Skrevet 7. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Akkurat i dette tilfellet sier jeg faktisk hurra for mer tvang og mindre selvbestemmelse. Hilsen mor til fem med mann i det private næringsliv Anonymkode: 9b645...e5d Hvem er det som tvinges? Jeg har også mann i det private næringsliv. Han hadde null dager perm, ikke en gang en dag etter at vi kom fra klinikken. Var på jobb dagen etter fødsel også, fødte en søndag. Jeg hadde ulønnet perm i flere måneder til barnet var barnehageklart. Et firma bare en person driver tjener iikk penger når den ene personen ikke kommer på jobb. Og da forsvinner også kundene til konkurrentene og det er lite å komme tilbake til etter endt "permisjon". Anonymkode: 410f0...250
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå