Gå til innhold

Addi trio strikkepinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.ebay.com/itm/Addi-CrasyTrio-CraSy-Trio-Flexible-DPN-Sock-Knitting-Needles-3-piece-set/202249768156?epid=15008200245&hash=item2f17068cdc:m:mBmJRsr2xIxRkzqM3yFsaCA

s-l400.jpg

 

Noen med erfaring med diss strikkepinnene? Noen som vet om nettbutikker der pinnene er rimeligere enn ellers? (Ca prisen er fra kr. 130 ++)

Anonymkode: 4036d...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er dyre over alt som jeg har sett.

Det går like bra å bruke 3 korte rundpinner på samme måte.

Anonymkode: 99716...58e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen ligger på omtrent det samme overalt - min erfaring er at jeg strikker litt strammere med dem enn med andre pinner, og må gå opp en pinnestørrelse for å få samme størrelse på maskene som ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Prisen ligger på omtrent det samme overalt - min erfaring er at jeg strikker litt strammere med dem enn med andre pinner, og må gå opp en pinnestørrelse for å få samme størrelse på maskene som ellers.

Takk for erfringsutveksling. Har du prøvd å strikke magic loop? Strikker du fastere eller løsere med den løsningen? 

Jeg skal begynne på noe armstrikking på pinner nummer 2,5 og ser ikke frem til den jobben.

Anonymkode: 4036d...eef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for erfringsutveksling. Har du prøvd å strikke magic loop? Strikker du fastere eller løsere med den løsningen? 

Jeg skal begynne på noe armstrikking på pinner nummer 2,5 og ser ikke frem til den jobben.

Anonymkode: 4036d...eef

Ja, har prøvd Magic Loop også, strikker fastere med det også, tror det er fordi det blir litt "knoting"... Strikker bittelitt fastere med 40 cm pinne også, men det er det nærmeste jeg kommer. Hater settpinner, så jeg prøver å finne alle andre løsninger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Ja, har prøvd Magic Loop også, strikker fastere med det også, tror det er fordi det blir litt "knoting"... Strikker bittelitt fastere med 40 cm pinne også, men det er det nærmeste jeg kommer. Hater settpinner, så jeg prøver å finne alle andre løsninger...

Jeg pg hater settpinner. Ble derfor glad da jeg oppdaget magic loop og strikker begge armene samtidig. Går fint når det ikke er flere tråder, men mønsterstrikk fungerer dårlig. 

Anonymkode: 4036d...eef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.5.2018 den 22.18):

De er dyre over alt som jeg har sett.

Det går like bra å bruke 3 korte rundpinner på samme måte.

Anonymkode: 99716...58e

Bruker man da 3 stk 40-cm rundpinner? Eller 3 stk 25-cm rundpinner? Til strikking av sokker.

Anonymkode: c97bd...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.5.2018 den 21.11):

Jeg pg hater settpinner. Ble derfor glad da jeg oppdaget magic loop og strikker begge armene samtidig. Går fint når det ikke er flere tråder, men mønsterstrikk fungerer dårlig. 

Anonymkode: 4036d...eef

Fungerer det bra med mønsterstrikk med to eller tre korte rundpinner (40 cm eller 25 cm, hvilken lengde er best?), når man strikker votter eller sokker el.l.?

Anonymkode: c97bd...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Fungerer det bra med mønsterstrikk med to eller tre korte rundpinner (40 cm eller 25 cm, hvilken lengde er best?), når man strikker votter eller sokker el.l.?

Anonymkode: c97bd...0a2

Jeg har de korte, de funker fint til sokker og votter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittyfox skrev (6 minutter siden):

Jeg har de korte, de funker fint til sokker og votter

Takk! :kghjerte:Bruker du 2 stk eller 3 stk rundpinner? De korte, er det 25 cm rundpinne du bruker?

Anonymkode: c97bd...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk! :kghjerte:Bruker du 2 stk eller 3 stk rundpinner? De korte, er det 25 cm rundpinne du bruker?

Anonymkode: c97bd...0a2

Beklager, tenkte feil her et øyeblikk (skylder på litt vel lang dag). Jeg bruker en lang rundpinne på magic loop, på sokker og votter har jeg helst 100 cm lang rundpinne. 
men siden tråden handlet om addi trio strikkepinner leste jeg litt fort. Men jeg bruker de også 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittyfox skrev (1 minutt siden):

Beklager, tenkte feil her et øyeblikk (skylder på litt vel lang dag). Jeg bruker en lang rundpinne på magic loop, på sokker og votter har jeg helst 100 cm lang rundpinne. 
men siden tråden handlet om addi trio strikkepinner leste jeg litt fort. Men jeg bruker de også 😅 

Takk for hjelp og informasjon :kghjerte:

Anonymkode: c97bd...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.5.2018 den 21.11):

Jeg pg hater settpinner. Ble derfor glad da jeg oppdaget magic loop og strikker begge armene samtidig. Går fint når det ikke er flere tråder, men mønsterstrikk fungerer dårlig. 

Anonymkode: 4036d...eef

Fungerer kjempebra for min del med mønsterstrikk og ML. Er nok bare øvelse som skal til :) 

Anonymkode: 1cb9d...1b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...