Gå til innhold

Kjole til en med eplefasong?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må ha kjøle til etpar brylluper i løpet av sommeren. Sliter med å finne kjøle da jeg har eplefasong, altså nesten like stor mage som pumper. 

Er det noen som har tips til meg?

Prøver å skjule magen når jeg kler meg. 

Anonymkode: 2fbed...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

– V-utringninger virker forlengende og slankende på halsen, og bidrar til at midjen virker smalere. Mønster og loddrette detaljer har også en smalende effekt.
– Kjoler med empireliv skaper en fin balanse.
– En a-formet kjole som svinger inn under brystene og sitter løst over rumpa er flatterende.
– Kjoler som ikke sitter tett over magen er flatterende på en eplefasong.
– Mørke farger virker forminskende, og hjelper deg å ta fokuset bort på områder du vil skjule.
– Draperte, figursydde kjoler, belter i livet og korte jakker virker slankede og skaper en fin balanse.
– Skap en illusjon av midje med innsvingede overdeler og kjoler.
– Korte kjoler og skjørt viser frem slanke bein.
– Eplefasongen kler ensfargede kjoler.

Anonymkode: 0a4e9...c13

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.igigi.com/collections/rectangle

Disse kjolene fikk jeg fram når jeg søkte etter kjoler for min fasong på Igigi. Ser ikke ut til at magen skjules på noen av dem :( 

Ts

Anonymkode: 2fbed...226

Jeg har flere kjoler fra Igigi med denne typen fasong, altså en av de fasongen du fikk opp. 

Jeg har utpreget eplefasong med veldig stor mage, medium pupper og absolutt hverken hofter eller rumpe, og disse kjolene er utrolig flatterende for meg og min fasong. Igigi kjoler er dessuten veldig godt sydd og er laget av skikkelig kvalitetsstoffer, noe som hjelper veldig på fasongen. 

Anonymkode: 8f4f5...983

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers fant jeg disse: https://www.dresslily.com/plus-size-keyhole-neck-flowing-product3056468.html

https://www.dresslily.com/plus-size-cold-shoulder-swing-product2907436.html

Har liksom ikke lyst til å ta på meg et stort uformløst tøystykke heller. Føler at det får meg til å se enda større ut enn det jeg er... 

 

Anonymkode: 2fbed...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flere kjoler fra Igigi med denne typen fasong, altså en av de fasongen du fikk opp. 

Jeg har utpreget eplefasong med veldig stor mage, medium pupper og absolutt hverken hofter eller rumpe, og disse kjolene er utrolig flatterende for meg og min fasong. Igigi kjoler er dessuten veldig godt sydd og er laget av skikkelig kvalitetsstoffer, noe som hjelper veldig på fasongen. 

Anonymkode: 8f4f5...983

Takk :) Synes Igigi har mange fine kjoler, men har ikke prøvd de selv. Kanskje jeg bare må ta sjansen og bestille en derfra sånn at jeg får se hvordan de passer meg ;) 

Anonymkode: 2fbed...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken størrelse bruker du? 

Anonymkode: 8f4f5...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) Synes Igigi har mange fine kjoler, men har ikke prøvd de selv. Kanskje jeg bare må ta sjansen og bestille en derfra sånn at jeg får se hvordan de passer meg ;) 

Anonymkode: 2fbed...226

Igigi er veldig rause i størrelsene så ta det med i betraktningen når du bestiller. 

 

Hvis du er heldig, er en av de få Igigi-kjolene de har igjen fra salget her i din størrelse, så kan du bestille en og prøve og så sende tilbake. Så får du litt bedre peiling på hvilken størrelse du skal ha før du bestiller noe fra Igigi. De har rådyr shipping. 

Anonymkode: 8f4f5...983

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken størrelse bruker du? 

Anonymkode: 8f4f5...983

For tiden så går jeg for L på overdeler fra Zizzi.

Målene mine er: 

  • Bryst; 121 cm
  • Mindje; 120,3 cm
  • Hofte; 118 cm

Anonymkode: 2fbed...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.igigi.com/collections/rectangle

Disse kjolene fikk jeg fram når jeg søkte etter kjoler for min fasong på Igigi. Ser ikke ut til at magen skjules på noen av dem :( 

Ts

Anonymkode: 2fbed...226

Draperinger og omslag er det beste innen snitt på kjoler, ellers så har du kjoler med empireliv.  Har du prøvd slike?  Kombinert med en dyp v-utringing kan det bli veldig fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ellers fant jeg disse: https://www.dresslily.com/plus-size-keyhole-neck-flowing-product3056468.html

https://www.dresslily.com/plus-size-cold-shoulder-swing-product2907436.html

Har liksom ikke lyst til å ta på meg et stort uformløst tøystykke heller. Føler at det får meg til å se enda større ut enn det jeg er... 

 

Anonymkode: 2fbed...226

Den siste i blått og hvitt var fiiiin.   Men ville valgt nude sko og helst så høye som mulig. Gjerne kilehæl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Peonjenta skrev:

Draperinger og omslag er det beste innen snitt på kjoler, ellers så har du kjoler med empireliv.  Har du prøvd slike?  Kombinert med en dyp v-utringing kan det bli veldig fint.

Nei, har ikke prøvd kjole med empireliv. Har i grunnen ikke brukt kjole siden jeg ble så stor som jeg er nå. Synes alt ser helt forferdelig ut på meg, jeg ser diger ut og magen synes uansett hva jeg tar på meg. Holder på å slanke meg, men det tar tid. 

34 minutter siden, Peonjenta skrev:

Den siste i blått og hvitt var fiiiin.   Men ville valgt nude sko og helst så høye som mulig. Gjerne kilehæl.

Jeg likte også den blå. Dyr var den heller ikke. Jeg holder som sagt på å slanke meg, så jeg vil ikke bruke all verdens på kjoler som ikke vil bli brukt så mange ganger, men jeg får se hva det blir til. Liker også kjolene fra Igigi. 

Anonymkode: 2fbed...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyfett Paleo, tok ti cm av min midje (nå har jeg 67 cm). Kan virkelig anbefales! :)

Anonymkode: 9ce4e...0b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høyfett Paleo, tok ti cm av min midje (nå har jeg 67 cm). Kan virkelig anbefales! :)

Anonymkode: 9ce4e...0b8

Jeg har prøvd meg på lavkarbo før, men synes det er vanskelig å leve med det. Man bruker så mye tid på å tilberede maten, det er et lite utvalg man kan spise av grønnsaker + at man ikke bør spise frukt. Går nå på Grete Roede kurs. Denne stilen passer bedre for meg i det lange løp. Der kan man spise tilnærmet normal sunn kost. Man må bare gjøre kloke valg. Går ned på det, men det går sakte men sikkert ;) Det er ihvertfall større sjangs for at jeg klarer å fullføre dette enn lavkarbo. 

Ts

Anonymkode: 2fbed...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, har ikke prøvd kjole med empireliv. Har i grunnen ikke brukt kjole siden jeg ble så stor som jeg er nå. Synes alt ser helt forferdelig ut på meg, jeg ser diger ut og magen synes uansett hva jeg tar på meg. Holder på å slanke meg, men det tar tid. 

Jeg likte også den blå. Dyr var den heller ikke. Jeg holder som sagt på å slanke meg, så jeg vil ikke bruke all verdens på kjoler som ikke vil bli brukt så mange ganger, men jeg får se hva det blir til. Liker også kjolene fra Igigi. 

Anonymkode: 2fbed...226

Har du forsøkt med hold in truse ala denne?  Blir ikke så mye slankere men de holder inn magen litt og gir en glattere siluett.

https://www.zalando.no/maidenform-undertoy-beige-m9621k01f-916.html

Jeg har en som ligner og har brukt den mye.  De gir også rumpa et lite løft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått kjøpt meg kjole da. Trodde aldri jeg kunne bruke en kjole med søm under brystet, men den satt fint og jeg følte meg ikke spesielt stor heller. Kjøpte også en lett bluse/ bolero til. 

Ta

 

FB_IMG_1526043995920.jpg

Anonymkode: 2fbed...226

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...