Gå til innhold

Undertråd krøll på pfaff ambiotion 2.0


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en nesten ny pfaff abiotion 2.0 quilt maskin. Men opplever stadig vekk at undertråden lager krøll for meg. Det floker seg og stoffet henger fast.
Jeg er helt sikker på at jeg trer maskinen riktig, undertråden går riktig vei i følge bruksanvisningen. Jeg har også spolt opp på nytt flere ganger, men det skjer stadig vekk likevel. Når jeg trer maskinen på nytt går det bra en liten stund så skjer det igjen.

Jeg har byttet nål, oljet maskinen, men det blir slik likevel.  Noen som har noen ide om hva som er galt?

Anonymkode: 02d80...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har pfaff selv nå, hadde husqvarna før. Opplever at Pfaff er mer kresen på tråd og nål. Det bør være samme tråd i begge spollene, og det funker dårlig med billig tråd fra ikea og stoff og stil, som funket helt fint på min gamle symaskin. Men kanskje det er noe jeg bare innbilder meg..

Anonymkode: 61dc2...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har pfaff selv nå, hadde husqvarna før. Opplever at Pfaff er mer kresen på tråd og nål. Det bør være samme tråd i begge spollene, og det funker dårlig med billig tråd fra ikea og stoff og stil, som funket helt fint på min gamle symaskin. Men kanskje det er noe jeg bare innbilder meg..

Anonymkode: 61dc2...913

Jeg har samme tråd over og under, og det er gutermann eller hva det nå heter. Jeg har ikke tenkt over det før, men er det noen opp eller ned på undertrådspolene?

Det må vel bli riktig bare man har undertråden riktig vei, på min er det mot klokken?

Anonymkode: 02d80...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har samme tråd over og under, og det er gutermann eller hva det nå heter. Jeg har ikke tenkt over det før, men er det noen opp eller ned på undertrådspolene?

Det må vel bli riktig bare man har undertråden riktig vei, på min er det mot klokken?

Anonymkode: 02d80...a13

På min er det opp og ned ja, på en side er det Pfaff og den side må være opp. Men det går ikke an å sette den inn feil på min maskin. 

Men når undertråden flokker seg sånn som du beskriver, problemet skal oftest være med overtråd, sies det. 

Anonymkode: 61dc2...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

På min er det opp og ned ja, på en side er det Pfaff og den side må være opp. Men det går ikke an å sette den inn feil på min maskin. 

Men når undertråden flokker seg sånn som du beskriver, problemet skal oftest være med overtråd, sies det. 

Anonymkode: 61dc2...913

Takk for svar. Tror kanskje du har rett. Jeg slurvet litt med overtråden og la den ikke i sporet ved nålen. Gjør jeg det, og passer på at trådene alltid ligger bak, så ser det ut til at den oppfører seg bedre. Jeg har ikke har noe trøbbel med den i dag iallfall.

Anonymkode: 02d80...a13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...