Gå til innhold

Hvordan ville du reagert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre min  bror og meg var på ferie og skulle kjøre opp en bratt lang bakke. I en ganske liten bil,fulllastet og med forholdsvis bratt kurve på vegen sneglet bilen seg sakte men sikkert oppover.

Min far og bror som er ganske slanke satt i forsetet og min mor og jeg ikke fullt så slanke i baksetet.

Alle snakker om at jo da kommer vi oss opp da, selv om det går sakte. Da smeller det fra min mor; , "ja det skal vel godt gjøres med de to fettlassene i baksetet her! "

Anonymkode: 5d545...b2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hææ? Er dette noe du går å tenker på? Høres ut som dette er en stund siden også. Moren din har selvironi, kanskje litt dårlig å dra deg med i det. Men hun mente garantert ikke noe vondt med det. Og hallo, høres jo ut som dere har en avslappet tone i familien. Og du sier jo selv at du vet du har noen kilo ekstra. 

Glem denne historien. 

Gjest Eltele
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine foreldre min  bror og meg var på ferie og skulle kjøre opp en bratt lang bakke. I en ganske liten bil,fulllastet og med forholdsvis bratt kurve på vegen sneglet bilen seg sakte men sikkert oppover.

Min far og bror som er ganske slanke satt i forsetet og min mor og jeg ikke fullt så slanke i baksetet.

Alle snakker om at jo da kommer vi oss opp da, selv om det går sakte. Da smeller det fra min mor; , "ja det skal vel godt gjøres med de to fettlassene i baksetet her! "

Alt for direkte, det er uhøflig å si!! Fettlass? Du burde svart dem tilbake. 

Skrevet

Det der er ikke noe å tenke på engang synes jeg. Hun som er mindre slank kaller de som er slanke for "fettlass". Ironi på sitt beste, og ikke noe å ta på vei for. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Hadde ikke reagert. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke alle tre passasjerene hatt både fysisk og psykisk godt av å komme seg ut av bilen og gå opp bakken?

Bilen ville nå hatt godt av å få lettet på lasten. Noe å tenke på til neste gang, kanskje? 

Anonymkode: e7309...5e2

Skrevet

Hadde ikke vist at jeg reagerte på det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ledd meg ihjel😂😂 akkurat sånn humor jeg har. 

Anonymkode: e9c58...3f2

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg oppvokst med slike kommentarer og vi tar ikke oss selv seriøse. To i familien er tynn, resten er overvektig. Der jeg hadde barndomshjem så hadde vi en bratt og lang bakke som eneste "innkjørsel" til tunet. Så jeg har hørt min del kommentarer igjennom livet :P Det er en liten buss-lomme (ikke for buss, bare rar vei) og pappa kjørte ofte inn dit og ba oss om å gå. Stoppet et sekund for en liten vits/kommentar. Typisk pappa.  

Noen jeg husker er;
"AB du må hoppe ut og løp ved siden av bilen, ta med mor di"
"Hold inn valkene og pusten!".
"Sitt helt rolig, ikke slipp en fis en gang". 
"Kommer vi oss ikke opp så blir det nutrilett på hele familien til jul" - fra mamma. 
"Hvem i huleste har lagt på seg nå da? *ser på meg, min søster og mamma* fordi det gikk litt ekstra tregt på grunn av snø
Fra min bror: "Vi kommer oss ikke opp, kast ut all bagasje!" og pappa svarte "Heller kast ut AB, AB's søster og mor". 
"De over 40 kg får hoppe ut og løp ved siden av". Min bror og pappa var også over 40 kg, det var bare tull. Slapp av. :P 

En gang så måtte vi faktisk forlate bilen i lommen. Fordi det var så mye is og vi kom oss ikke opp. Kommentarene kom som en perle på en snor for å si det sånn. :fnise:  Det er ikke alltid pappa og min bror som sier kommentarene, oftest er det mamma eller min søster. Glemmer aldri trynet på venninnen min da pappa kom med en sånn kommentar da hun var til stede. Spurte meg om det gikk bra etterpå. Tar meg aldri nær, fordi vi vet alle at det bare er tull og tøys. Det sliter mange med å forstå har jeg merket, spesielt de som selv har fått høre hvordan vi snakker sammen. For meg er det helt normalt å ha litt selvironi og ikke minst, tørr humor. 

Anonymkode: 84a55...a82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...