Gå til innhold

Tørketrommelservietter?


Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane

Var på butikken i dag og så noe jeg ikke har sett før - servietter til å putte i tørketrommelen. Etter det jeg forsto hadde de omtrent samme funksjon som skyllemiddel, som jeg er en overforbruker av.

Noen som har prøvd dem? Virker det? Er det bedre enn skyllemiddel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De gjør iallefall tøyet litt mykere.. :D

Vet ikke om det er bedre enn skyllemiddel/tøymykner, men de gjør samme nytten.

-xeyes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt slike servietter i mange år.

Synes faktisk at de er bedre enn skyllemiddel!

Forutsatt at du tromler tøyet selvsagt...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt poenget jeg? Tøyet blir jo mykt av å bli tromlet uansett? Ikke det at jeg tromler tøyet da, synes det blir alt for slitt av det jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Har sett det i amerikanske filmer og serier i mange år. Men har aldri sett det her i landet, eller noe annet europeisk land heller.

Skal det brukes istedenfor skyllemiddel i tørketrommel? Eller har det noen annen funksjon også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det brukes istedenfor skyllemiddel. Min far brukte disse i mange år, men verken han eller jeg finner det lenger. De lager en mild og god lukt på klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett dem i handelen, men de var veldig gode i den tiden jeg brukte dem. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har letet høyt og lavt lenge nå, men akk nei. Får vel be samtlige butikker vurdere å ta inn slike igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, der er litt å velge i på eBay. Men synes det er greit å handle slike ting i butikken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt disse på Ebay lenge. Det er jo flere å velge i, og mange selger doble pakninger. På engels heter disse "TUMBLE DRYER SHEETS" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Jeg bruker å skylle opp gamle vaskekluter i vann med skyllemiddel i og hive di i tørketrommelen. Gjør samme nytta og langt mere miljøvennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Belle Gunnes

Jeg bruker å skylle opp gamle vaskekluter i vann med skyllemiddel i og hive di i tørketrommelen. Gjør samme nytta og langt mere miljøvennlig.

Smart. Dropper du skyllemiddel i vaskemaskina da? Og bare bruker klutene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare skyllemiddel når jeg vasker dongeribukser ol. (har ømfiendlig hud)

Klutene bruker jeg til klær som ikke trenger en vask men som trenger å luftes bare. Om sommeren henger jeg det ut til lufting men det går ikke på vinteren (traske gjennom hagen i en meter sne...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare skyllemiddel når jeg vasker dongeribukser ol. (har ømfiendlig hud)

Klutene bruker jeg til klær som ikke trenger en vask men som trenger å luftes bare. Om sommeren henger jeg det ut til lufting men det går ikke på vinteren (traske gjennom hagen i en meter sne...).

Når man kjøper dongeribukser så får man ofte beskjed om at man ikke skal bruke skyllemiddel for det ødelegger elastikken i buksa og gjør den "slofsete" (mister fasongen). Bare sånn at du vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kjøper dongeribukser så får man ofte beskjed om at man ikke skal bruke skyllemiddel for det ødelegger elastikken i buksa og gjør den "slofsete" (mister fasongen). Bare sånn at du vet :)

Jeg vet, nettopp derfor jeg gjør det. Jeg kveles i dongeri og bruker det bare fordi det er praktisk mtp hva som passer til av gensere ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...