Gå til innhold

Er dette psykose?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært veldig fjern i det siste, men den uka her opplevde jeg å være helt borte. Jeg husker bruddstykker av dagen, og kan minnes diverse handlinger sammen med andre, ellers husker jeg fint lite. Syntes det var så rart at jeg er støl i beina siden jeg ikke har løpt på lenge, men så kom jeg på at jeg hamret løs på lårmusklene med en hammer. Og joda, så nå at lårene er gule og blå.. kom etterhvert på en gjenstand jeg husker å ha reparert, men ser jo tydelig at den ikke har blitt rørt. Det verste er vel kanskje at det er en ting som har forsvunnet. Jeg har funnet deler av den, og kan minnes å ha spist litt av det som er på den, men resten er borte.. jeg har brukt de to siste dagene til å lete etter denne.

Er dette psykose eller noe annet? Kommer på ting etterhvert, men har problemer meg å skille drøm og virkelighet. Skal sies at jeg tok sovetabletter når jeg våknet denne morgenen.

Anonymkode: fc3ae...fff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mer diasosiativt når man ikke husker hva man har gjort. De fleste med psykose husker (med gru) hva de har opplevd, meg selv inkludert.

Har du noen diagnose? Det kan også komme ved/etter f.eks. veldig mye stress eller traume. Synes uansett du burde ta kontakt med lege hvis det vedvarer. Det kan jo også være andre ting enn psykiatri også.

Anonymkode: 5b840...bad

• Liker 2
Skrevet

hvorfor tok du sovetabletter om morgenen? Det burde du slutte med. 

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke mye av det du skriver. Ingen logikk. Kanskje du bør ringe legevakten?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mer diasosiativt når man ikke husker hva man har gjort. De fleste med psykose husker (med gru) hva de har opplevd, meg selv inkludert.

Har du noen diagnose? Det kan også komme ved/etter f.eks. veldig mye stress eller traume. Synes uansett du burde ta kontakt med lege hvis det vedvarer. Det kan jo også være andre ting enn psykiatri også.

Anonymkode: 5b840...bad

Jeg husker noe men ikke alt. Kommer på ting etterhvert.

hvordan veg du at du er i psykose ?

Anonymkode: fc3ae...fff

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Kragebein, mod

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...