Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ønsker å høre erfaringer! 

Har bestilt meg dette og håper at dette er noe jeg vil trives med å bruke :) men vil gjerne høre fra andre som har prøvd! 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd. Har gjort mensen veldig mye lettere for meg og jeg har spart mye penger og miljøet for mye avfall.

Anonymkode: 3eebd...c63

• Liker 4
Skrevet

Jeg liker det veldig godt! Syns det er helt fantastisk å slippe å kjøpe bind og tamponger. Og alt det søppelet du sparer verden for!

Anbefaler å starte med den minste bare for å bli vant til den. Jeg bruker begge størrelsene, men er glad for at jeg ikke begynte med den største 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Menskopp er faktisk bare helt fantastisk! Jeg var litt skeptisk i starten, men den var så utrolig mye mer komfortabel enn tamponger. Vel og merke kjennes det litt rart ut de første gangene du bruker den, men jo mer du bruker den, jo bedre blir den. Det er også utrolig enkelt, du slipper å tenke på at du skal blø igjennom da du får mye mer "kontroll" over hvor mye du blør og hvor ofte du får tømme. Føler meg også mye renere, siden det er så utrolig enkelt å rengjøre.

Anonymkode: 52729...f03

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har bare brukt menskoppen en mens, men jeg er frelst! Regner med å få mer tak på inn og utføringen, men ellers bare tipp topp. 

Anonymkode: 438d9...d6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har brukt menskopp i 5 år og kommer til å bruke det så lenge jeg har behov for det. Bruker FirstPrice-bind som ekstra sikring de dagene jeg blør mest, før blødde jeg gjennom rosa ob og nattbind flere ganger om dagen. Og jeg slipper å stå opp flere ganger i løpet av natta for å skifte bind (og truse og pysj og laken og overmadrass...).

Anonymkode: 8c062...4cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor kjøper dere menskopp?

Anonymkode: 86350...dcd

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor kjøper dere menskopp?

Anonymkode: 86350...dcd

Jeg har bestilt på menskopp.no. Men vet det går an å kjøpe flere steder! 

• 2 måneder senere...
Skrevet

Var veldig skeptisk i begynnelsen men etter barn nr to og bind etter fødsel var jeg så lei på vond lukt bind og tamponger. Så en venninne overbeviste meg å prøve. Å jeg må si jeg elsker elsker elsker min menskopp! Beste jeg gjort å skifte til den (unntatt barne mine seff 😆) Kjøpte fra menskopp.no hatt i 3 år nå. Vet man ikke trenger å skifte men de har en sånn kul konkurranse nå på farhede menskopper på fb 😂😂😂

Gjest Springfjær
Skrevet

Fikk min første Menskopp i posten nå, å det er nesten så jeg gleder meg til mensen så jeg får testet det og sett om det er så vidunderlig som folk sier 😅 blir jo en fryd å slippe bind og tamponger!! 

Men jeg har et par spm. Når man tar ut og setter den inn igjen så er det jo ikke til å unngå at det blir litt blod på skjedeveggen som jeg ser for meg finner veien ut, har dere problemer med at man kan få litt blodspor i undertøyet? Eller er det bare jeg som overtenker? 😛 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Springfjær skrev:

Fikk min første Menskopp i posten nå, å det er nesten så jeg gleder meg til mensen så jeg får testet det og sett om det er så vidunderlig som folk sier 😅 blir jo en fryd å slippe bind og tamponger!! 

Men jeg har et par spm. Når man tar ut og setter den inn igjen så er det jo ikke til å unngå at det blir litt blod på skjedeveggen som jeg ser for meg finner veien ut, har dere problemer med at man kan få litt blodspor i undertøyet? Eller er det bare jeg som overtenker? 😛 

Det blir ikke blod langs skjedeveggene når man tar den ut, er min erfaring. Blodet holder seg stort sett pent oppe i koppen, selv ved uttaking. :)

Lykke til med første forsøk! Det er få som blir bergtatt fra første øyeblikk, det tar litt øvelse før man får det helt til. Men det var så absolutt verdt det!

Gjest Springfjær
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke blod langs skjedeveggene når man tar den ut, er min erfaring. Blodet holder seg stort sett pent oppe i koppen, selv ved uttaking. :)

Lykke til med første forsøk! Det er få som blir bergtatt fra første øyeblikk, det tar litt øvelse før man får det helt til. Men det var så absolutt verdt det!

Har lest om de som får litt panikk av at de ikke får brutt vakuumet 😅 håper ikke det skjer meg 😂😂 men er vel teknikk som gjelder 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt menskopp, men får inntrykk av at jeg har langt sterkere blødninger enn de som virker være fornøyde.

Jeg må bruke grønn Tampax OG nattbind samtidig på dagtid, og skifte opptil annenhver time og noen ganger hver time på det meste (ikke hele perioden, da). 

Er det noen med kraftige blødninger, altså som må bruke de største tampongene og natbind på dagtid som får dette til å funke fint i jobbsammenheng osv?

Ser liksom ikke helt for meg at det kan funke.

Anonymkode: f2122...8d3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter litt med at koppen ikke folder seg ut. Jeg setter den inn, men så bretter den seg ikke ut og blodet renner på siden av koppen. Roter fælt rundt inni der med fingeren, men får bare ikke brettet ut koppen. Det gikk de to første gangene jeg brukte koppen, men så funket det ikke lenger.

Den siste gangen jeg fikk inn koppen så var koppen sammenklemt, men ringen lå rundt livmorhalstappen og det gjorde fryktelig vondt. Da jeg prøvde å få koppen til å folde seg ut, dro det liksom så hardt i livmorhalsen/sugde den lenger ned i koppen. Gjorde skikkelig vondt!!!

Hvordan skal koppen ligge inni der? De gangene jeg brukte den og det funket, så var koppen helt utfoldet og ringen lå rundt livmorhalstappen. Går ut ifra at den ikke skal suge seg fast i livmorhalstappen slik det var den gangen jeg skrev om?

Anonymkode: 338e7...cc1

Gjest Springfjær
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter litt med at koppen ikke folder seg ut. Jeg setter den inn, men så bretter den seg ikke ut og blodet renner på siden av koppen. Roter fælt rundt inni der med fingeren, men får bare ikke brettet ut koppen. Det gikk de to første gangene jeg brukte koppen, men så funket det ikke lenger.

Den siste gangen jeg fikk inn koppen så var koppen sammenklemt, men ringen lå rundt livmorhalstappen og det gjorde fryktelig vondt. Da jeg prøvde å få koppen til å folde seg ut, dro det liksom så hardt i livmorhalsen/sugde den lenger ned i koppen. Gjorde skikkelig vondt!!!

Hvordan skal koppen ligge inni der? De gangene jeg brukte den og det funket, så var koppen helt utfoldet og ringen lå rundt livmorhalstappen. Går ut ifra at den ikke skal suge seg fast i livmorhalstappen slik det var den gangen jeg skrev om?

Anonymkode: 338e7...cc1

Den skal etter hva jeg har skjønt suge seg fast så det blir vakum :) ellers blir den ikke helt tett. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte min hos Apotek 1 (fysisk butikk). Mens andre Apotek hadde ikke hørt om menskopp engang.....Dette var i fjor.

Anonymkode: 21b6e...04f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...