AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Hvordan er det i andre klubber med laguttak/spilletid vs oppmøte på trening ? Fikk akkurat kampoppsettet for 9 åringen og det er 3-4 spillere (av 12) som knapt har vært på en eneste trening siden høstsesongens kamper var ferdig. En har vært på kun den aller siste treningen og ville knapt delta. Disse får spille like mange kamper som de som har trent hele vinteren og høsten (totalt 5 kamper har alle blitt satt opp med) Siden jeg er treneren til 3 av de i en annen idrett vet jeg at de har lite oppmøte der også så det har ikke noe med prioritering av annen idrett. Den siste har ikke trent noen andre ting, liker bare ikke regn, snø osv. Har lest klubbens sportsplan, men den sier ikke noe om manglende treningsoppmøte, bare at det skal være tilnærmet lik spilletid. Forstår ikke at foreldre synes det er greit å la ungene bare spille kamper når de ikke har noe treningsgrunnlag. De spiller 7er og har med kun 2 innbyttere på hver kamp. skal være foreldremøte om 2 uker og har lyst til å ta opp diskusjonen, men vil gjerne ha litt inspill først. Jeg synes ikke dette handler om topping, men å vise respekt for de som faktisk trener. Anonymkode: 8acab...8d9 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Hos oss så har det vært fokus på at alle skal få prøve seg. De er barn og selv om de ikke møter opp like mange ganger på trening, så skal alle få lov til å delta på kampene og alle rollene går på rundgang. Kamper er gøy, det er moro og vi ønsker ikke å drive med forskjellsbehandling så tidlig. Anonymkode: 8875e...2f0 8
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Skrevet 5. mai 2018 Det virker egentlig som disse ungene er særlig interesserte i å delta... Anonymkode: 04428...c53 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 Hos oss får alle spille like mye kamper uavhengig av oppmøte på trening - guttene er 10 år. Det blir vanskelig å finne ut hva som er «gyldig» fravær og ikke, og det er dermed mest rettferdig at alle får spille. Kanskje de som ikke er så mye på trening er de som trenger fellesskapet i fotballen aller mest? Får de ikke spille kamper heller, så har de ingenting som holder de der. Det skjer mye i familier vi ikke vet om, og fotballen er ofte en fin samlende arena for de som kanskje ramler utenfor. Anonymkode: 077bd...a5d 9
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 Jeg kan bare legge til at vi driver ikke med fotball og det er jeg veldig glad for. Jeg har hørt at på fotballen så har de nettopp et problem med dette. Det er et så stort fokus på hvem som møter opp og hvem som ikke møter opp, hvem som er flinke og hvem som ikke er flinke. Jeg ville reagert veldig negativt om dette ble tatt opp på foreldremøte. Hilsen AB #2 Anonymkode: 8875e...2f0 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #6 Skrevet 5. mai 2018 Her er foreldrene for alle fire trenere for andre lag/idretter så det er ikke manglende oppfølging. Disse barna faller ikke utenfor. Anonymkode: 8acab...8d9
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #7 Skrevet 5. mai 2018 Det handler heller ikke om at barna ikke kan komme seg til trening. 3 av de bor nesten som nærmeste nabo til banen med helt trygg vei og den siste har stående tilbud fra meg om kjøring/henting. Anonymkode: 8acab...8d9
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #8 Skrevet 5. mai 2018 Men de er 9 år. Hvorfor mener du egentlig det er så viktig at de er på treningene? Klarer ikke de andre å ha det gøy med fotballen fordi de 3-4 ikke er «flinke» nok? (jeg er selvsagt enig i at det mest optimale hadde vært at alle stilte opp på treninger. Men de er fortsatt små barn og mener de ikke skal straffes av klubben fordi foreldrene ikke pusher de riktig) Anonymkode: 077bd...a5d 8
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #9 Skrevet 5. mai 2018 Hadde de vært litt eldre ville jeg hatt stor forståelse for at oppmøte gjenspeiles i spilletid. Men kjøringer er som regel for små til å ta dette ansvaret selv. Og da kan sløve eller travle foreldre gå utover barnas idrettsglede. Om et par-tre år stiller saken seg annerledes, da kan de fleste komme seg på trening selv hvis de gidder. Så jeg ville tenkt at det kanskje er urettferdig, men bitt det i meg likevel. Rett og slett. Anonymkode: de82d...f66 7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #10 Skrevet 5. mai 2018 Grrr, "niåringer", ikke "kjøringer". Niåringer husker ikke alltid klokkeslett og dager og treningstøy, og kan ikke organisere skyss i siste liten hvis pappa ikke rekker hjem fra jobb likevel. Var det jeg mente. Anonymkode: de82d...f66 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #11 Skrevet 5. mai 2018 Enig med poengene til TS. Man bør belønne litt både talent, innsats og engasjement. Jeg tror barn kan lære mye av at å legge ned ekstra innsats og jobbe litt ekstra kan føre til litt fordeler og belønninger, innen rimelige grenser. Å lære at innsats ikke teller, fordi alle får det samme uansett synes jeg er feilslått. Det handler ikke om å sortere de beste og de dårligste eller å fordele svært skjevt. Men at barna ser at å delta svarer seg ved at man får en litt større del av moroa, det synes jeg er helt rett, og i motsatt fall. Anonymkode: e4e8d...46f 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #12 Skrevet 5. mai 2018 Jeg synes det er viktig at barn er på treninger for det er her man lærer det man skal utføre i kamp. jeg er trener i annen lagidrett og synes det er frustrerende når det aldri blir fremgang i lagspillet for at enkelte kommer og går hele tiden og ikke får med seg så mye. Her er fremmøte noe bedre siden det er innendørs så det er ingen som bare spiller kamp. Poenget mitt er at man er med i en LAGidrett. Vil msn ikke trene i lag så velg individuell trening eller kom tilbake når du er moden for å trene Anonymkode: 8acab...8d9 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #13 Skrevet 5. mai 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det i andre klubber med laguttak/spilletid vs oppmøte på trening ? Fikk akkurat kampoppsettet for 9 åringen og det er 3-4 spillere (av 12) som knapt har vært på en eneste trening siden høstsesongens kamper var ferdig. En har vært på kun den aller siste treningen og ville knapt delta. Disse får spille like mange kamper som de som har trent hele vinteren og høsten (totalt 5 kamper har alle blitt satt opp med) Siden jeg er treneren til 3 av de i en annen idrett vet jeg at de har lite oppmøte der også så det har ikke noe med prioritering av annen idrett. Den siste har ikke trent noen andre ting, liker bare ikke regn, snø osv. Har lest klubbens sportsplan, men den sier ikke noe om manglende treningsoppmøte, bare at det skal være tilnærmet lik spilletid. Forstår ikke at foreldre synes det er greit å la ungene bare spille kamper når de ikke har noe treningsgrunnlag. De spiller 7er og har med kun 2 innbyttere på hver kamp. skal være foreldremøte om 2 uker og har lyst til å ta opp diskusjonen, men vil gjerne ha litt inspill først. Jeg synes ikke dette handler om topping, men å vise respekt for de som faktisk trener. Anonymkode: 8acab...8d9 Jeg vet ikke hvordan det er i fotball, men vi går på svømming, og der er det krav til oppmøte for å kunne delta i større stevner. Noe jeg synes er helt greit. Er man aldri på trening, så er man rett og slett ikke interessert. Og da har man ingenting på stevner å gjøre. Anonymkode: 27c66...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #14 Skrevet 5. mai 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det i andre klubber med laguttak/spilletid vs oppmøte på trening ? Fikk akkurat kampoppsettet for 9 åringen og det er 3-4 spillere (av 12) som knapt har vært på en eneste trening siden høstsesongens kamper var ferdig. En har vært på kun den aller siste treningen og ville knapt delta. Disse får spille like mange kamper som de som har trent hele vinteren og høsten (totalt 5 kamper har alle blitt satt opp med) Siden jeg er treneren til 3 av de i en annen idrett vet jeg at de har lite oppmøte der også så det har ikke noe med prioritering av annen idrett. Den siste har ikke trent noen andre ting, liker bare ikke regn, snø osv. Har lest klubbens sportsplan, men den sier ikke noe om manglende treningsoppmøte, bare at det skal være tilnærmet lik spilletid. Forstår ikke at foreldre synes det er greit å la ungene bare spille kamper når de ikke har noe treningsgrunnlag. De spiller 7er og har med kun 2 innbyttere på hver kamp. skal være foreldremøte om 2 uker og har lyst til å ta opp diskusjonen, men vil gjerne ha litt inspill først. Jeg synes ikke dette handler om topping, men å vise respekt for de som faktisk trener. Anonymkode: 8acab...8d9 De er 9 år- neste år får de beskjed om at de som møter på trening er de som spiller kamp. Sånn hadde iallfall vi det... Anonymkode: 9d9a9...394
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #15 Skrevet 5. mai 2018 Gutter 10 lag -her fører di oppmøtestatistikk,di som kommer på trening får spille kamper og det synes jeg er helt greit.Noen trener 4 økter i uka og noen kommer knapt på et par treninger i mnd. Anonymkode: b07e0...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #16 Skrevet 6. mai 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Gutter 10 lag -her fører di oppmøtestatistikk,di som kommer på trening får spille kamper og det synes jeg er helt greit.Noen trener 4 økter i uka og noen kommer knapt på et par treninger i mnd. Anonymkode: b07e0...1f8 4 økter i uka på G10?? Det er jo altfor mye! Anonymkode: 9d9a9...394 1
FrodeF Skrevet 6. mai 2018 #17 Skrevet 6. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 4 økter i uka på G10?? Det er jo altfor mye! Anonymkode: 9d9a9...394 Er det for mye for 10 åringer å være i aktivitet 4 timer i uken??? 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #18 Skrevet 6. mai 2018 Lekser bør prioriteres før fotball. Har ikke 9 åringen min gjort leksene, får han ikke dra på trening. Anonymkode: cb132...b56
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #19 Skrevet 6. mai 2018 18 minutter siden, FrodeF skrev: Er det for mye for 10 åringer å være i aktivitet 4 timer i uken??? Det er vel ingen som mener fire timer i aktivitet er for mye, men fire ettermiddager bundet opp til trening i én eneste aktivitet i tiårsalderen er mye, ja. Særlig hvis kamper kommer i tillegg. De fleste tiåringer er forhåpentligvis i en del fysisk aktivitet ellers også, og har kanskje flere interesser. Jeg har hatt fotballgutt i elitesystemet selv, og mener at de ikke hadde fire treningsøkter i uka før laget ble splittet i bredde og talent ved tolvårsalderen. Før det var det to obligatoriske treninger i uka, en ekstratrening, pluss kamp i sommerhalvåret. Mer enn nok, hvis det skal kunne kombineres med andre ting for såpass unge barn. Anonymkode: de82d...f66 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #20 Skrevet 6. mai 2018 For dette laget er det EN trening i uka..... Dessverre så trener kullene over samtidig og også de bare en dag i uka siden så mange er med på Fotballakademi så det finnes ikke noe alternativ til mer trening/kamp for de beste og ivrigste på laget. Anonymkode: 8acab...8d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå