kaleidoskop Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Jeg har en venninne som har stor drøm om å bli influencer og tjene penger på instagram. Jeg tror det skal så utrolig mye flaks til og være på riktig tid og sted for å få det til, men hun mener det er stor innsats som er greia. Hun mener også hun kan tjene en god årslønn pluss på det. Så jeg lurer på om det er noen her som faktisk tjener penger på instagram og har lyst til å si hvor mye? Er det realistisk?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Må nok sikte deg inn på det Norske markedet, dersom du skal tjene noe spesielt med penger. Skal du være engelsktalende influencer, så må du nok ha flere hundretusen, om ikke millioner følger, for å få noen gode avtaler. Når alt kommer til alt, så handler profesjonell / kommersiell blogging / influencing om å være levende reklame og promotør. Videre tror jeg det ikke finnes noen lineær sammenheng mellom lønn og følgere. De absolutt beste bloggerne og IG influencerne i Norge tjener nok en ganske god årslønn, men tror det er enten eller. Skal du tjene bra, så må du nå ut til flest mulig...og da er det veldig begrenset på hva du kan promotere. Anonymkode: ab89d...f92
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Skrevet 5. mai 2018 Tjener ikke noe mer enn at jeg blir sponset og får produkter gratis for å promotere for merket :-) Anonymkode: 7d43e...4d8
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 Jeg er en instagram influencer og tjener relativt greit på det. Det er mye flaks og det å være riktig person på riktig tid, men også utrolig mye hardt arbeid. Jeg har siktet meg inn på det internasjonale markedet, som i min erfaring er en god del mer jobb og mye vanskeligere å komme inn på, og man må være unik og dyktig for å klare seg. Derimot er det flere muligheter enn på det norske. Det kommer litt ann på hvilken sjanger hun har tenkt seg inn på. Noen begynner å bli relativt mettet, andre finnes det muligheter i. Jeg er heldig, men samtidig har jeg jobbet knallhardt for å komme dit jeg er. Med mindre du har over en halv million følgere,hvis ikke mer, har du nok ikke en god årslønn med mindre hele instagrammen din er spons, men en helsponsa feed gjør at postene dine synker i verdi. Jeg tjener vel en helt ok årslønn på det, men jeg jobber langt mer enn de 100% i en vanlig jobb. I gjengjeld får jeg reist over hele verden og gjort det jeg elsker mest, men det er ikke en gullbillett til å bli rik som mange nok kan tro. Anonymkode: 5e932...78d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 Jeg får produkter tilsvarende en tusenlapp eller to i året. Dette har skjedd uoppfordret, hadde nok kunne fått mer om jeg hadde kontaktet produsenter innenfor mitt område. Rik ville jeg nok uansett aldri blitt. Har et par tusen følgere. Anonymkode: fe064...4fc
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #6 Skrevet 5. mai 2018 Jeg gjør ikke det, men det er jo mange som tjener penger på nettet. Noen litt ekstra ved siden av hva de driver med, andre gjør det nok fulltid. Skal man gjøre det gjennom instagram må man ta gode bilder som fanger blikket til folk og rører noe ved dem på en eller annen måte, også må man ha noe å formidle. Utseende er nok også veldig viktig. Hun bør også være original og ha noe unikt over hva enn det er hun har tenkt til å drive med. Være smart på hvordan hun promoterer seg selv for å skaffe følgere. Jeg tror mange starter ved en ren tilfeldighet, de bare begynner også har de noe ved seg som gjør at folk blir interessert før de virkelig går inn for å bygge opp merkevaren sin. Anonymkode: 18201...1fc
kaleidoskop Skrevet 6. mai 2018 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2018 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er en instagram influencer og tjener relativt greit på det. Det er mye flaks og det å være riktig person på riktig tid, men også utrolig mye hardt arbeid. Jeg har siktet meg inn på det internasjonale markedet, som i min erfaring er en god del mer jobb og mye vanskeligere å komme inn på, og man må være unik og dyktig for å klare seg. Derimot er det flere muligheter enn på det norske. Det kommer litt ann på hvilken sjanger hun har tenkt seg inn på. Noen begynner å bli relativt mettet, andre finnes det muligheter i. Jeg er heldig, men samtidig har jeg jobbet knallhardt for å komme dit jeg er. Med mindre du har over en halv million følgere,hvis ikke mer, har du nok ikke en god årslønn med mindre hele instagrammen din er spons, men en helsponsa feed gjør at postene dine synker i verdi. Jeg tjener vel en helt ok årslønn på det, men jeg jobber langt mer enn de 100% i en vanlig jobb. I gjengjeld får jeg reist over hele verden og gjort det jeg elsker mest, men det er ikke en gullbillett til å bli rik som mange nok kan tro. Anonymkode: 5e932...78d Kan jeg spørre om hva du tjener i mnd/året? Hva er en ok årslønn som du sier? Og hilvken gener er du innenfor på instagram (siden du svarer anonymt tenker jeg det er greit, selv om vi kanskje vet hvem du er på insta, vil vi jo ikke kunne sette sammen med nick her)
kaleidoskop Skrevet 6. mai 2018 Forfatter #8 Skrevet 6. mai 2018 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg får produkter tilsvarende en tusenlapp eller to i året. Dette har skjedd uoppfordret, hadde nok kunne fått mer om jeg hadde kontaktet produsenter innenfor mitt område. Rik ville jeg nok uansett aldri blitt. Har et par tusen følgere. Anonymkode: fe064...4fc Ja, da er det jo litt og mest for gøy Må ha en jobb ved siden av
kaleidoskop Skrevet 6. mai 2018 Forfatter #9 Skrevet 6. mai 2018 Jeg leste akkurat en artikkel om Pilotfrue, hun bloggeren. Om at hun hadde bevist startet bloggen sin for å ha det som en jobb, ikke som en hobby. Så da er det kanskje mulig. Men som noen har sagt her, og som jeg sa til venninnen min. At man må skille seg ut. Så lurer jeg samtidig på om markedet er mettet, eller er det alltids plass til en til?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #10 Skrevet 6. mai 2018 Jeg tjener penger via IG, har en ganske stor interiør konto, Det er kun en hobby,men får mange tilbud fra ganske store kjente merker, noe er interessant , annet ikke. Du skal jobbe mye for at det skal betale seg veldig bra og du skal leve greit av det. Produkter du får må skattes av . Men tjente ganske greit på denne ifjor, selv om det ikke er jobben min, men kun en hobby Anonymkode: fd0e4...859 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #11 Skrevet 6. mai 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør ikke det, men det er jo mange som tjener penger på nettet. Noen litt ekstra ved siden av hva de driver med, andre gjør det nok fulltid. Skal man gjøre det gjennom instagram må man ta gode bilder som fanger blikket til folk og rører noe ved dem på en eller annen måte, også må man ha noe å formidle. Utseende er nok også veldig viktig. Hun bør også være original og ha noe unikt over hva enn det er hun har tenkt til å drive med. Være smart på hvordan hun promoterer seg selv for å skaffe følgere. Jeg tror mange starter ved en ren tilfeldighet, de bare begynner også har de noe ved seg som gjør at folk blir interessert før de virkelig går inn for å bygge opp merkevaren sin. Anonymkode: 18201...1fc Men er det bare klær , skjønnhet og interiør som det går i? Anonymkode: 29dd7...455
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #12 Skrevet 6. mai 2018 3 timer siden, kaleidoskop skrev: Kan jeg spørre om hva du tjener i mnd/året? Hva er en ok årslønn som du sier? Og hilvken gener er du innenfor på instagram (siden du svarer anonymt tenker jeg det er greit, selv om vi kanskje vet hvem du er på insta, vil vi jo ikke kunne sette sammen med nick her) Jeg tjener vel sånn 21-22 000 i måneden etter skatt. Jeg poster innenfor reiseliv og naturopplevelser, og ligger på ett par hundre tusen følgere. Det er en knalltøff gen å komme inn i, fordi det er mange flinke som skaper de mest utrolige tingene. For å tjene noe må du kunne vise at du er verdt det. Jeg er fotograf og free lancer i tillegg, så det hjelper på content. Anonymkode: 5e932...78d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå