Gå til innhold

Strikke ermer på mariusgenser!! Hjelp!!


Strikkejente

Anbefalte innlegg

Hei. Nå strikker jeg ermene. Jeg har begynt på den ene og har strikket vrangbord 1r 1vr 6 cm. Dermed har jeg økt 6 m fordelt på en omgang. Så sier de at FØRSTE M ER MERKEMASKE OG STRIKKES HELE TIDEN VRANG. Skal jeg gjøre dette tiden oppover armen...? Eller bare den ene omgangen.? Og jeg skal videre øke 1 m på hver side av merkem. ca. hver 2.cm til det er 80 masker..? Hva vil det si ..?

 

Håper noen kan hjelpe <33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Strikkejente skrev:

Hei. Nå strikker jeg ermene. Jeg har begynt på den ene og har strikket vrangbord 1r 1vr 6 cm. Dermed har jeg økt 6 m fordelt på en omgang. Så sier de at FØRSTE M ER MERKEMASKE OG STRIKKES HELE TIDEN VRANG. Skal jeg gjøre dette tiden oppover armen...? Eller bare den ene omgangen.? Og jeg skal videre øke 1 m på hver side av merkem. ca. hver 2.cm til det er 80 masker..? Hva vil det si ..?

 

Håper noen kan hjelpe <33

Det er meningen at du skal strikke den ene masken vrangt, noen oppskrifter har dette. Jeg synes ikke det blir pent og følger aldri oppskrifter det dette står. (Regner med du strikker rundt og ikke frem og tilbake for så å sy armene sammen etetrpå?)

Hus at selv om noe står i oppskriften så går det fint an å lage sin egen vri på sin egen strikking. 

Anonymkode: 2f807...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med ab over her, med en vrang maske vil det bli som et strek oppover ermet, og det blir ikke pent!

Anonymkode: 7a191...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Strikkejente said:

Hei. Nå strikker jeg ermene. Jeg har begynt på den ene og har strikket vrangbord 1r 1vr 6 cm. Dermed har jeg økt 6 m fordelt på en omgang. Så sier de at FØRSTE M ER MERKEMASKE OG STRIKKES HELE TIDEN VRANG. Skal jeg gjøre dette tiden oppover armen...? Eller bare den ene omgangen.? Og jeg skal videre øke 1 m på hver side av merkem. ca. hver 2.cm til det er 80 masker..? Hva vil det si ..?

 

Håper noen kan hjelpe <33

Ja, det er meningen at du skal strikke merkemasken vrang hele veien, men jeg pleier bare å sette en maskemarkør mellom første og siste maske og øker før og etter den.

Hva er det egentlig du ikke skjønner med å øke? Har du strikket ermer før? De skal bli bredere oppover (som armen jo er), og det vil si at for hver 2. cm du strikker (oppover), skal du øke 2 masker (en før og en etter merket) til du sitter med totalt 80 masker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...