Gå til innhold

Katt med synlige indre øyelokk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en katt på ca. 10 måneder hvor de indre øyelokkene har vært mer eller mindre synlig mesteparten av tiden i 2-3 dager, så regner med at hun er syk. Det så ut som de var litt mindre i går, men i dag ser det ut som de dekker mer av øynene. Ellers er pus som hun pleier, spiser, leker med de andre kattene, er ute å jakter fluer og koser som hun pleier. En katt hadde kastet opp inne i går, og en i dag tidlig. I går var det ganske mye, og idag bare en liten flekk. Jeg har tre katter så kan ikke sikkert si hvem det er da det skjedde når jeg ikke var til stede, men kan godt hende det var kattungen. Hun har aldri vært noen storspiser så hvis det var hun som kastet opp i går så er det litt merkelig da det var ganske mye, men samtidig er det jo hun som er syk på et eller annet vis. Avføring er helt vanlig.

Burde jeg ta henne med til dyrlegen på mandag hvis hun ikke er dårligere? Hvis hun åpenbart blir dårligere skal jeg selvfølgelig ta henne med, men hun virker jo i grei form nå. Kan jeg se det an i noen dager til?

Anonymkode: c345c...745

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det tredje (hvite) øyelokket er synlig er det et tegn på orm. Anbefaler ormekur til alle kattene. 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Tvist skrev:

Når det tredje (hvite) øyelokket er synlig er det et tegn på orm. Anbefaler ormekur til alle kattene. 

Takk for svar! Ingen av kattene jeg har hatt før har blitt sånn når de har hatt orm, men så har jeg vært ganske flink til å gi kur jevnlig så kanskje jeg bare aldri har hatt muligheten til å legge merke til det. Jeg tenkte ikke på at det kunne være årsaken! Men det gir jo mening da alle kattene har vært mye ute sista uka, og jeg har sett at i vertfall den mellomste har fanget mus. Det er på tide med en ny runde kur snart uansett, så da skal jeg fikse det på mandag og håper det ordner seg : )

AnonymBruker
Skrevet

Hvis orm var årsaken, hvor lang tid kan det ta før det blir bedre? Katten (og de to andre) fikk ormkur på mandag som var, men ingen forandring i øynene ennå. På dagen da hun er ute og leker og blir veldig ivrig ser de normale ut, ellers så går hun og myser og de ekstra øyelokkene er synlig. Ellers er hun som vanlig, spiser, leker og sover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...