AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #1 Del Skrevet 4. mai 2018 Eller bør man gi mer? Anonymkode: 30d04...177 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 5. mai 2018 #2 Del Skrevet 5. mai 2018 Selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 5. mai 2018 #3 Del Skrevet 5. mai 2018 Burde ikke være vanskelig å finne en god bruktbil til den prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Del Skrevet 5. mai 2018 Jeg hadde en Mazda en gang, gav 20000 kr for den og hadde den i 10 år før den ble skrotet Anonymkode: 78864...e66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 5. mai 2018 #5 Del Skrevet 5. mai 2018 Absolutt. Særlig hvis du går etter "upopulære" biler. Kjøper du pensjonistbil får du gjerne en godt vedlikeholdt bil med kort kjørelengde. Jeg har hatt flere billige biler og synes det er deilig å slippe å passe så voldsomt på dem. Problemet i min erfaring er at du må regne med at noe går i stykker det første halvåret pga. endret kjøremønster. Har du satt av litt penger til ny starter, batteri e.l. er det bare å kjøpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #6 Del Skrevet 5. mai 2018 Ja, du får skikkelige biler til den prisen. Forskjellen til f.eks. en nyere bil til 100000kr er gjerne bare alderen (og de sikkerhetsmessige og teknologiske fremskrittene som følger med det). Et tips om du bare har 40k er å lette etter biler som koster opp mot 50k. Jeg kjøpte en snodig bil for seks år siden, til 53k som var annonsert for 75k. Bilen har nettopp bestått sin tredje EU kontroll i mitt eie. Bruker 1kr/km både på drivstoff (bensin, 0,7 l/mil) og diverse vedlikehold og reparasjoner, der jeg gjør ingenting selv. Bilen er i dag verdt 15-25000kr. Anonymkode: 5a8bf...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #7 Del Skrevet 5. mai 2018 Jeg vil komme med noen innvendinger til de foregående innleggene, som framstår som veldig unyansert positive. Joda, man KAN få en grei bruktbil til 40 000 kroner, men risikoen for å få noe helt annet enn en grei bruktbil er så absolutt veldig tilstede, og mer tilstede jo billigere bilen er. Det er to forutsetninger som skal til for at dette skal bli vellykket: 1. Inngående bilkunnskap, og særlig god kjennskap til styrker og svakheter ved akkurat den biltypen du ser på. 2. Flaks Man kan selvsagt oppfylle nr 2 uten å ha noe som helst av nr 1, men det er et sjansespill. Jeg vil heller ikke helt ubetinget støtte tipset om å velge en upopulær biltype. Greit nok at man som regel får mer bil for pengene på den måten, men samtidig må man ha i bakhodet at det ikke alltid er helt tilfeldig at en bil er upopulær... Anonymkode: a9730...e0c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #8 Del Skrevet 5. mai 2018 Kjempepoeng! Tok for gitt at i denne prisklassen må du se litt nøye etter. Sjekk vedlikeholdet, men også rust. Anonymkode: 5a8bf...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 5. mai 2018 #9 Del Skrevet 5. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Greit nok at man som regel får mer bil for pengene på den måten, men samtidig må man ha i bakhodet at det ikke alltid er helt tilfeldig at en bil er upopulær... Beklager. Jeg mente ikke upopulær generelt, men f.eks. en typisk pensjonistbil som ikke appellerer til de store massene kan bli et svært gunstig kjøp. Du kan få småbiler med kjørelengde rundt 50000 for godt under 40.000 hvis du holder deg unna de som har noe som helst kul ved seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #10 Del Skrevet 5. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil komme med noen innvendinger til de foregående innleggene, som framstår som veldig unyansert positive. Joda, man KAN få en grei bruktbil til 40 000 kroner, men risikoen for å få noe helt annet enn en grei bruktbil er så absolutt veldig tilstede, og mer tilstede jo billigere bilen er. Det er to forutsetninger som skal til for at dette skal bli vellykket: 1. Inngående bilkunnskap, og særlig god kjennskap til styrker og svakheter ved akkurat den biltypen du ser på. 2. Flaks Man kan selvsagt oppfylle nr 2 uten å ha noe som helst av nr 1, men det er et sjansespill. Jeg vil heller ikke helt ubetinget støtte tipset om å velge en upopulær biltype. Greit nok at man som regel får mer bil for pengene på den måten, men samtidig må man ha i bakhodet at det ikke alltid er helt tilfeldig at en bil er upopulær... Anonymkode: a9730...e0c Støtter dette. Anonymkode: 23f39...e03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #11 Del Skrevet 5. mai 2018 Småbiler er én ting, sedaner med automat er også billige. Så har du alt mulig med diesel. Familiebiler som det kun fins 100 av i Norge, type Honda Stream eller FR-V - to fantastiske biler ingen vet om. Kia som er ti år gamle. Daihatsu. Lista er egentlig ganske lang. Anonymkode: 5a8bf...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #12 Del Skrevet 8. mai 2018 Om du har muligheter til å strekke deg sånn ca +10.000 høyere så finner du biler som denne, med 5 års reklamasjonsrett og 6 mnd. garanti. Jeg er litt svak for svenske biler Anonymkode: 25c53...41d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #13 Del Skrevet 8. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om du har muligheter til å strekke deg sånn ca +10.000 høyere så finner du biler som denne, med 5 års reklamasjonsrett og 6 mnd. garanti. Jeg er litt svak for svenske biler Anonymkode: 25c53...41d La inn noen tusen i transportkostnad i tillegg til de 4.000 som var over TS anslag på 40.000,- Transport avhneger av hvor TS bor. Det gjør også viljen til å kjøpe en dieselbil. Anonymkode: 25c53...41d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #14 Del Skrevet 9. mai 2018 Hvis du går for en småbil ala Ford Fiesta kan du få mye bil for pengene. Gå for de litt mer upopulære bilene. Hvis du skal ha en VW Golf får du nok en dårligere bil for den prisen Anonymkode: e0d53...61d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå