Gå til innhold

Konsultasjon brystreduksjon (Aleris)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Hva skjer egentlig på denne konsultasjonen? 

Jeg henvendte meg til fastlege, som deretter tok diverse mål og oversendte til Aleris, Aleris sendte meg så et brev med innkalling til konsultasjon og skrev samtidig at ut fra opplysningene fastlege hadde sendt hadde jeg krav på nødvendig helsehjelp. 

Er konsultasjonen bare en planlegging av operasjonen, eller kan jeg få avslag der og da?
Jeg har reelle plager og brukt en del tusen hos muselterapeut grunnet en vondt nakke/skulder, normal BMI, stor bhstørrelse (80H), født og ammet to barn (ferdig med barn nå)... Alle forholdene ligger til rette, men samtidig aner jeg ikke hva puppene mine veier, så er redd de ikke skal være store nok med tanke på at det ved en slik operasjon skal fjernes en minimumsmengde. 

Jeg har i alle år tenkt at jeg ville operere meg, men har kviet meg fordi det er så omfattende. Nå hadde jeg endelig motet meg opp og er så klar. Så begynner jeg å bli redd for å ikke bli godkjent likevel. 

Anonymkode: 520dc...549

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bekymre deg. Hvis legen din sier ja, så blir det ja. For du tenker ifht å få det dekket ikke sant?

Jeg er 80g, ammet tre barn,har samme plager som deg. Gikk til fastlegen som målte og vurderte og sendte til aleris. 

På konsultasjon der var det omtrent det samme som hos legen. Måling og spørsmål om plagene mine. Informasjon om operasjon var det og. Fikk beskjed om at jeg fikk inkludert brystløft. Det er jeg glad for. 

Så ble jeg informert om at jeg måtte ha normal bmi. 

Jeg ble gravid like etter dette og er nå på vei til normal bmi igjen. Når jeg kommer dit, skal jeg på ny ta hele runden men bruke innvilgings brevet fra sist da.

Lykke til.

Anonymkode: 95ee7...03a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...