Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

noen som vet om man kan smøre seg med capsina krem(jeg kjøpte på apteket,hadde ikke resept men fikk den likevel). litt skeptisk når jeg leser i felleskatalogen at den ikke skal brukes på slimhinner.

virkestoffet er det samme som en kjent gynekolog(sikkert mange som skjønner hvem) har brukt for å lindre 

pasientenes smerter ved vestibulitt.

jeg bruker xylokain, men er kortvarig effekt. tar ellers imot tips om noen har(går til fysio, stresser ned osv)😐

har vært bra i 2 år nå så dette var nedtur. er søvnløs også, så regner med legen sykmld meg et par uker. klarer ikke gå på skole eller jobb; er ganske så intenst. og ikke akkurat en tilstand en vil forklare omverden

Anonymkode: 9ef19...262

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaller mensendick Storo og Nydalen fysioterapi. Husker ikke navnet på dama, men hun hadde asiatisk utseende. Var ekstremt flink, og nå er jeg helt fri for symptomer. Fikk ingen krem, men "lekser" fra gang til gang. Virkelig verdt pengene, selvom jeg hadde tre timers reisevei hver vei. 

Anonymkode: 03739...e69

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du går hos denne gynekologen du (ikke) nevner, anbefaler jeg deg å  slutte. Jeg kan ikke skrive hvorfor her, da blir innlegget slettet, jeg utestengt og tråden din kanskje stengt på grunn av «ryktespredning». Men jeg anbefaler deg altså på det sterkeste å finne en annen behandler. 

Jeg ble forøvrig brått frisk av både «vestibulitt» og «vaginisme» etter en kraftig antibiotikakur på grunn av lungebetennelse. Jeg vet ikke hvorfor, men det er snart 15 år siden og jeg har ikke hatt et eneste symptom etterpå. 

Anonymkode: 1ff0b...046

AnonymBruker
Skrevet

han er pensjonert nå så er tre år siden jeg var der. men er begynt på antihistaminer og har bestilt atropin krem(tar minst en uke å få tak i den)

har dessverre ikke utbytte av fysio.

nå er det så ille at jeg må ha is på området, og sterk sovemedisin for å oppnå noen timer søvn/hvile.

jeg bor i bergen og har dessverre ikke anledning å gå i behandling i oslo. håper så klart det kommer seg, unner ingen dette her, og har sterk sympati for alle jenter/kvinner som sliter med smerter i underliv.

er ikke det samme som vondt i ryggen😓dvs tabu og vanskelig å si høyt hvorfor en fungerer så dårlig

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å smøre deg med xylocain 2 ganger daglig i 5 uker? Det kan hjelpe på nervene nedentil og er virkelig verdt et forsøk. Kan også legge på et gassbind over hvis du smører deg før leggetid. Jeg prøvde dette for snart et år siden og jeg husker det hjalp litt da. Nå må jeg kjøre en ny runde da jeg har vært nødt til å stoppe behandlingen av diverse årsaker. Jeg vet ikke hvordan det er hos deg, men jeg blir ekstra sensitiv rundt mensen, så jeg prøver å unngå all seksuell stimuli i de periodene. 

Fysioterapeuten med asiatisk utseende ved Storo heter forresten Jenny, og er meget dyktig. Anbefales om du kan reise til Oslo innimellom. 

Anonymkode: df3e3...39a

AnonymBruker
Skrevet

tusen takk for svar, føles godt med litt fellesskap(selv om jeg ikke unner dere denne tilstanden)

det er vanskelig å dra til oslo pga økonomi. og tapt arbeidsinntekt.

har funnet ut at denbe lidelsen er ganske dyr! bruker xylokain men hjelper bare kort. har ikke smurt med capsina krem ennå; tør ikke😬

noen anbefaling ang osteopat mm i

bergen? går til fysio allerede

AnonymBruker
Skrevet

andre her med vestibulitt og gode råd/behandlinger å anbefale?☺️

AnonymBruker
Skrevet

Er det andre enn den "pensjonerte legen" som skriver ut og behandler vestibulitt med atropin krem (og capsaicin krem)? 

Anonymkode: 39e05...8b0

AnonymBruker
Skrevet

jeg vet kun om han😐

ellers er det stort sett bare xylocain salve som er anbefalt. forferdelig å gå med sånne smerter😓

Skrevet

Jeg har så vondt av å lese det dere skriver 💔😢 Herregud så grusomt. Er det noen som vet hva som forårsaker smertene? Kan det bare oppstå ut av det blå?

Jeg ønsker dere alt godt. Håper dere finner lindring til slutt, en kan jo ikke gå rundt sånn :(

AnonymBruker
Skrevet

det er ulike grunner til de smertene.

vestibulitt er vel betennelse i de bartholinske kjertlene.

vaginisme er muskelspenninger.

har man først fått vestibulitt, blir man gjerne så anspent at det går over i vaginisme. jeg er ikke helsepersonell, men føler ofte at leger ikke har særlig kunnskap om dette. jeg har fått tilbud om dalacin flere ganger, som går på (bakteriell)

ubalanse i skjeden, noe som ikke har noe med dette å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er ulike grunner til de smertene.

vestibulitt er vel betennelse i de bartholinske kjertlene.

vaginisme er muskelspenninger.

har man først fått vestibulitt, blir man gjerne så anspent at det går over i vaginisme. jeg er ikke helsepersonell, men føler ofte at leger ikke har særlig kunnskap om dette. jeg har fått tilbud om dalacin flere ganger, som går på (bakteriell)

ubalanse i skjeden, noe som ikke har noe med dette å gjøre.

Jeg har begge deler, men har aldri hørt at vestibulitt er betennelse i de bartholiniske kjertlene. Kalles ikke det bartholinitt/bartholinisk cyste? 

AnonymBruker
Skrevet

jeg vet ikke, fikk bare beskjed fra den private gynekologen jeg til slutt oppsøkte at det var innflammasjon i jomfru(bartholin)kjertlene.

har vært mye bedre siste året, men nå brenner det nedentil og jeg må ta piller både for søvn, smerter og psyke. veldig fortvilende😐

hvordan har du/dere det med denne tilstanden? for meg personlig er det vanskelig å godta at dette er en tilstand og ikke en sykdom, da jeg knapt klarer å gå ila dagen, ikke sover og vrir meg av smerter.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg vet ikke, fikk bare beskjed fra den private gynekologen jeg til slutt oppsøkte at det var innflammasjon i jomfru(bartholin)kjertlene.

har vært mye bedre siste året, men nå brenner det nedentil og jeg må ta piller både for søvn, smerter og psyke. veldig fortvilende😐

hvordan har du/dere det med denne tilstanden? for meg personlig er det vanskelig å godta at dette er en tilstand og ikke en sykdom, da jeg knapt klarer å gå ila dagen, ikke sover og vrir meg av smerter.

På en side er heldig som slipper smerter på dagligbasis. Får ikke vondt av å sitte eller gå/vanlige gjøremål. Kan til tider få vondt av å sykle eller svømme. De verste smertene får jeg når jeg skal prøve/ha sex, det er mildt sagt jævlig. Er verst rundt mensen. Gynekologisk undersøkelse er umulig å få til på meg. I tillegg til vestibulitten og vaginismen har de funnet ut at jeg også er trang fra naturens side. Har følt mye på at jeg ikke har kontroll over min egen kropp, men jeg har lært meg å akseptere, men(!) også jobbe med sykdommen. Ja, for jeg anser det som en sykdom selv om jeg også omtaler den som en tilstand innimellom. 

AnonymBruker
Skrevet

jeg lever i sølibat, og har likevel smerter hele tiden nå😓savner glories days da det kun var smerter relatert til seksuell aktivitet😬

leser en del på amerikanske nettsider; virker som de tilbyr mye mer variert medisin/behandling,

evt operasjoner. noen her som har blitt operert??

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vestibulitt for noen år siden, i starten av mitt første fohold. Helt grusomt! Denne legen flere skriver om over her, er grunnen til at jeg ble frisk etter kun et halvt år, og er fortsatt frisk nå flere år etter :) Atropinkrem samt piller mot sopp fungerte for meg i all fall.

Anonymkode: 7c184...b58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

så bra å høre☺️jeg har tilbakefall nå og har bestilt kremen(koster over 2000!) osteopatitimer og xylocain gel sprøyter koster ganske mye og.

kjipt å måtte bruke oppspart ek på helsen... men den er viktigere enn å eie! dette er forøvrig småpenger mot sist gang! mye tapt arbeidsinntekt i tillegg😓

har hørt om et sted i sverige der gyn setter kortison i bartholin kjertlene; vurderer dra dit.

noen som vet om det er «farlig»å ta reseptfri diflucan uten å ha blitt undersøkt for sopp? jeg har tykk hvit utflod(pleier være tyntflytende)

og når man har vestibulitt er det lett å overse andre tilstander.

på akutten nektet de å hjelpe meg(har nettopp flyttet og står på venteliste ang fastlege).

klarer ikke gå to steg uten smerter.

har holdt sengen mer eller mindre de siste ukene, og droppet ut av skolen. ja jeg vet vi har volvat, men fikk beskjed om at de må ta full gu.

pga vestibulitt OG vaginisme må jeg ha narkose, og det var et femsifret beløp som må til.

har 2 årlige kontroller hos gyn som er spesialist på vestibulitt, men får ikke komme før timen i juli.

er visst ikke akutt nok... noen ide?

spise diflucan, smertestillende og sovetabletter? er begynt å bli dårlig også av dårlig søvn, lite mat, smerter og ja deprisjon merkelig eller😂

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk vestibulitt for noen år siden, i starten av mitt første fohold. Helt grusomt! Denne legen flere skriver om over her, er grunnen til at jeg ble frisk etter kun et halvt år, og er fortsatt frisk nå flere år etter :) Atropinkrem samt piller mot sopp fungerte for meg i all fall.

Anonymkode: 7c184...b58

Samme her, jeg ble bra eller i alle fall utrolig mye bedre etter å ha fulgt hans behandlinhsregime. Vet du om noen har overatt praksisen hans? Jeg tenker i fall jeg noen sinne skulle få tilbakefall😨 Særlig med tanke på at jeg ikke vet on andre som kjører samme behandling som han med Atropinkrem blant annet...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, jeg ble bra eller i alle fall utrolig mye bedre etter å ha fulgt hans behandlinhsregime. Vet du om noen har overatt praksisen hans? Jeg tenker i fall jeg noen sinne skulle få tilbakefall😨 Særlig med tanke på at jeg ikke vet on andre som kjører samme behandling som han med Atropinkrem blant annet...

jeg har ringt dit men virker ikke som

om noen jobber på samme måte som josef. jeg spurte feks om noen kunne ta sopp og bakterieprøver uten spekulum, slik som josef gjorde forsiktig. fikk nei til det.

han var veldig flink og forsiktig med pasientene; ingen problem å ta ul hos han. trist for oss at han er pensjonert, men han har tross alt fylt 80☺️imponerende hvor lenge han stod i jobb

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har ringt dit men virker ikke som

om noen jobber på samme måte som josef. jeg spurte feks om noen kunne ta sopp og bakterieprøver uten spekulum, slik som josef gjorde forsiktig. fikk nei til det.

han var veldig flink og forsiktig med pasientene; ingen problem å ta ul hos han. trist for oss at han er pensjonert, men han har tross alt fylt 80☺️imponerende hvor lenge han stod i jobb

Men er det ingen ved klinikken han tilhørte som arbeider med vestibulitt lenger da? Trist i så fall at han ikke fikk en arvtaker...han har reddet og vært til stor hjelp for svært mange oppgitte og desperate kvinner rundt omkring i landet. Jeg er i allefall glad jeg rakk å bli behandlet av han! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...