smalls Skrevet 2. juni 2017 #981 Del Skrevet 2. juni 2017 Men så klart er det vanlig å drikke mye når man er på Kristines alder, men de fleste på den alderen går jo på skole. De kan bare feste i helgene og ikke være drita i ukedagene slik som Kristne er. Kristine har mye fritid og kanskje hun kjede drikker og. Kan jo fort bli sånn når man verken har skole eller jobb å dra til. Ikke si at det er vanlig for en på 20 å drikke så mye som hun gjør. Det blir for dumt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 2. juni 2017 #982 Del Skrevet 2. juni 2017 3 timer siden, Strikkeflette skrev: Kjenner jeg blir frustrert over at i kommentarfeltet får hun skyld for å ja påvirket en syk jente med kroppen sin. Denne jenten har nå død av egen vilje. Det synes jeg er forkastelig. Å legge slik skyld på andre via ett kommentarfelt er ikke greit. På den ene siden er det ikke vanskelig å forstå at det må være forferdelig for Kristine, men dette er altså den brutale sannheten i forhold til at bloggere påvirker med bloggingen sin. Det er unge mennesker som leser bloggen, med alle mulige slags historier i bagasjen. Det er ikke uten grunn at Finn Skårderud har engasjert seg i Sunn fornuft plakaten. Han har erfaring som spesialist i forhold til spiseforstyrrelser og forteller om pasienter som har bloggere som ideal. Det er veldig synd at hvem som helst kan lage seg en blogg, også unge jenter som ikke forstår konsekvensen av de holdningene de fremmer. Mange av dem er jo ofre for den samme type påvirkning som de da viderefører gjennom bloggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkeflette Skrevet 2. juni 2017 #983 Del Skrevet 2. juni 2017 (endret) 50 minutter siden, CecilieX skrev: På den ene siden er det ikke vanskelig å forstå at det må være forferdelig for Kristine, men dette er altså den brutale sannheten i forhold til at bloggere påvirker med bloggingen sin. Det er unge mennesker som leser bloggen, med alle mulige slags historier i bagasjen. Det er ikke uten grunn at Finn Skårderud har engasjert seg i Sunn fornuft plakaten. Han har erfaring som spesialist i forhold til spiseforstyrrelser og forteller om pasienter som har bloggere som ideal. Det er veldig synd at hvem som helst kan lage seg en blogg, også unge jenter som ikke forstår konsekvensen av de holdningene de fremmer. Mange av dem er jo ofre for den samme type påvirkning som de da viderefører gjennom bloggen. Ser poenget ditt. Da min egen spiseforstyrrelse har blitt påvirket av diverse blogger også. Det føles bare så brutalt å se en få så stor skyld over nett (noe som inkluderer jodel). Det er helt sant at det er konsekvensene av bloggverden. Det er bare så vanskelig å fatte. Sånn egentlig. Endret 2. juni 2017 av Strikkeflette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amy Pond Skrevet 2. juni 2017 #984 Del Skrevet 2. juni 2017 Ser flere kommentere på det siste innlegget hennes at Fabian var utro i går. Aner ikke om det er hold i påstandene, men hadde virkelig ikke forundret meg🙄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 2. juni 2017 #985 Del Skrevet 2. juni 2017 3 minutter siden, Strikkeflette skrev: Ser poenget ditt. Da min egen spiseforstyrrelse har blitt påvirket av den blogger også. Det føles bare så brutalt å se en få så stor skyld over nett (noe som inkluderer jodel). Det er helt sant at det er konsekvensene av bloggverden. Det er bare så vanskelig å fatte. Sånn egentlig. Hvis du leser kommentaren i kommentarfeltet med helt objektive øyne, så er det ingen som tildeler Kristine skyld. Det kan man ikke gjøre heller. Ingen annen en den som velger selvmord er skyld i dødsfallet. Ellers en varm klem til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
masekopp Skrevet 2. juni 2017 #986 Del Skrevet 2. juni 2017 26 minutter siden, CecilieX skrev: På den ene siden er det ikke vanskelig å forstå at det må være forferdelig for Kristine, men dette er altså den brutale sannheten i forhold til at bloggere påvirker med bloggingen sin. Det er unge mennesker som leser bloggen, med alle mulige slags historier i bagasjen. Det er ikke uten grunn at Finn Skårderud har engasjert seg i Sunn fornuft plakaten. Han har erfaring som spesialist i forhold til spiseforstyrrelser og forteller om pasienter som har bloggere som ideal. Det er veldig synd at hvem som helst kan lage seg en blogg, også unge jenter som ikke forstår konsekvensen av de holdningene de fremmer. Mange av dem er jo ofre for den samme type påvirkning som de da viderefører gjennom bloggen. Selvfølgelig er det synd hvis bloggere påvirker andre, men sånn som folk skriver både her inne og blant annet på jodel skjønner jeg ikke at noen ikke reagerer på hvordan det må være for bloggerne å få så sinnsykt mye dritt HVER eneste dag? Mange forsvarer det selv med at de har valgt det selv, men hvor mye velger du egentlig å bli offentlig gapestokk når du er 12-13 år gammel? Tipper de fleste kommer til å se tilbake og angre når de blir en del eldre. For min del ville ikke alle pengene i verden gjort det verdt det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 2. juni 2017 #987 Del Skrevet 2. juni 2017 2 minutter siden, masekopp skrev: Selvfølgelig er det synd hvis bloggere påvirker andre, men sånn som folk skriver både her inne og blant annet på jodel skjønner jeg ikke at noen ikke reagerer på hvordan det må være for bloggerne å få så sinnsykt mye dritt HVER eneste dag? Mange forsvarer det selv med at de har valgt det selv, men hvor mye velger du egentlig å bli offentlig gapestokk når du er 12-13 år gammel? Tipper de fleste kommer til å se tilbake og angre når de blir en del eldre. For min del ville ikke alle pengene i verden gjort det verdt det. Man har alltid valget om å avvikle bloggen og få ett normalt,privat liv igjen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 2. juni 2017 #988 Del Skrevet 2. juni 2017 3 minutter siden, masekopp skrev: Selvfølgelig er det synd hvis bloggere påvirker andre, men sånn som folk skriver både her inne og blant annet på jodel skjønner jeg ikke at noen ikke reagerer på hvordan det må være for bloggerne å få så sinnsykt mye dritt HVER eneste dag? Mange forsvarer det selv med at de har valgt det selv, men hvor mye velger du egentlig å bli offentlig gapestokk når du er 12-13 år gammel? Tipper de fleste kommer til å se tilbake og angre når de blir en del eldre. For min del ville ikke alle pengene i verden gjort det verdt det. Ingen tvil om at de får mye hets, og som deg ville jeg ikke ha hatt jobben om det aldri så mye betalte godt. MEN det er ikke et argument for at man skal unnlate å gi bloggere kritikk når de gjør kritikkverdige ting. Jeg mistenker dessverre at en god del av hetsen kommer fra svært unge lesere, gitt språket (eller mangel på språklige ferdigheter). Slik sett er det et godt poeng at man samtidig som man etterlyser regulering av hvem som blogger, så ville vel en form for regulering av kommentarfelt vært noe å tenke på. Her burde nok bloggplattformene tatt noe ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
masekopp Skrevet 2. juni 2017 #989 Del Skrevet 2. juni 2017 13 minutter siden, J.. skrev: Man har alltid valget om å avvikle bloggen og få ett normalt,privat liv igjen. Selvfølgelig har man det, men man blir jo ikke totalt ukjent og glemt over natten. Og hvilke jobb skal de gå videre til da? Spesielt med det forbruket de gjerne har vent seg til i tillegg til spons av alt mulig. Kan ikke se for meg at de står først i køen hos de fleste arbeidsgivere - da ville det vel blitt lignende type jobber og det ville jo isåfall ikke hjulpet så mye. Jeg tenker også hvis man tar f. eks. SE (vet at det ikke er henne det handler om i akkurat denne tråden, men hun er et enda bedre eksempel) så ser hun det gjerne ikke selv, men personlig tror jeg at mye av grunnen til at hun har operert seg så mye som hun har er pga kritikk. Hun ser det ikke nødvendigvis selv heller. De tror vel gjerne de tåler det - så gjør de ikke det. Jeg har iallefall en lignende type erfaring, men ikke med blogging da. Jeg så ikke før flere år senere hvor lite jeg tålte det jeg trodde gikk heeeelt fint. 6 minutter siden, CecilieX skrev: Ingen tvil om at de får mye hets, og som deg ville jeg ikke ha hatt jobben om det aldri så mye betalte godt. MEN det er ikke et argument for at man skal unnlate å gi bloggere kritikk når de gjør kritikkverdige ting. Jeg mistenker dessverre at en god del av hetsen kommer fra svært unge lesere, gitt språket (eller mangel på språklige ferdigheter). Slik sett er det et godt poeng at man samtidig som man etterlyser regulering av hvem som blogger, så ville vel en form for regulering av kommentarfelt vært noe å tenke på. Her burde nok bloggplattformene tatt noe ansvar. Det meste av det jeg leser ser dessverre ut til å stamme fra de som er godt voksne, og ikke de yngste leserne. De ser jo ut til å forgude bloggere (iallefall mange). Selvfølgelig skal man kunne gi konstruktiv kritikk, men det er IKKE det majoriteten av kritikken de får utgjør. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkeflette Skrevet 2. juni 2017 #990 Del Skrevet 2. juni 2017 (endret) . Endret 2. juni 2017 av Strikkeflette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 2. juni 2017 #991 Del Skrevet 2. juni 2017 3 minutter siden, masekopp skrev: Selvfølgelig har man det, men man blir jo ikke totalt ukjent og glemt over natten. Og hvilke jobb skal de gå videre til da? Spesielt med det forbruket de gjerne har vent seg til i tillegg til spons av alt mulig. Kan ikke se for meg at de står først i køen hos de fleste arbeidsgivere - da ville det vel blitt lignende type jobber og det ville jo isåfall ikke hjulpet så mye. Jeg tenker også hvis man tar f. eks. SE (vet at det ikke er henne det handler om i akkurat denne tråden, men hun er et enda bedre eksempel) så ser hun det gjerne ikke selv, men personlig tror jeg at mye av grunnen til at hun har operert seg så mye som hun har er pga kritikk. Hun ser det ikke nødvendigvis selv heller. De tror vel gjerne de tåler det - så gjør de ikke det. Jeg har iallefall en lignende type erfaring, men ikke med blogging da. Jeg så ikke før flere år senere hvor lite jeg tålte det jeg trodde gikk heeeelt fint. Det meste av det jeg leser ser dessverre ut til å stamme fra de som er godt voksne, og ikke de yngste leserne. De ser jo ut til å forgude bloggere (iallefall mange). Selvfølgelig skal man kunne gi konstruktiv kritikk, men det er IKKE det majoriteten av kritikken de får utgjør. Det med forbruk kan jo sammenlignes med de som er med i Luksusfellen. "Nei gitt jeg er så vandt med å svi av xxx kr pr mnd så DET skal jeg fortsette med." Må man ned på jorda igjen,så må man,og da gjør man også det som kreves for å komme dit. Og nei,man blir ikke glemt "over natta" ,men i Norge har vi ikke engang kjendiser (kjent i Norge kan ikke kalles kjendis,akkurat..) så det hadde ikke tatt lang tid heller. Husker du hvem som var med i PH for 4 år siden feks? Jeg tviler. De har nok gått tilbake til å være hvemaomhelsten i gata med vanlige jobber,slik som bloggerne en dag også kommer til å oppleve. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monky Skrevet 2. juni 2017 #992 Del Skrevet 2. juni 2017 (endret) 8 timer siden, CecilieX skrev: Innen hvilken bransje ansetter du folk? Kan sikkert være at hun passer i en del bransjer, men helt ærlig mener jeg at det hun har vist de siste ukene er det motsatte av hva som er anbefalt å vise dersom man ikke skal risikerer at en arbeidsgiver som googler deg får litt av hvert å tenke på. Så da må det være noe bransjerelatert som gjør at du ser annerledes på dette, derfor nysgjerrig på hva du jobber med og hvor du ansetter folk. Nå har innlegget rundt 30 likes da, så brukeren er ikke alene! Sjelden jeg er uenig med deg, men jeg tror de fleste har gjort shitcrazyting på fylla i den alderen, uten at det har gått utover karrieren! Endret 2. juni 2017 av Monky 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sejekk Skrevet 2. juni 2017 #993 Del Skrevet 2. juni 2017 45 minutter siden, Amy Pond skrev: Ser flere kommentere på det siste innlegget hennes at Fabian var utro i går. Aner ikke om det er hold i påstandene, men hadde virkelig ikke forundret meg🙄 Kanskje derfor hun lå og rullet seg i sofaen med Daniel kun ikledd badedrakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monky Skrevet 2. juni 2017 #994 Del Skrevet 2. juni 2017 3 timer siden, CecilieX skrev: Ser du overhodet ikke noe problematisk med påvirkningen hun har på unge lesere? Jeg tenker da hovedsakelig på kroppsfokus, poseringer som skal fremheve ribbein og innsugd mage. Sophie Elise får kritikk i massevis for sin påvirkning, men ikke Kristine? SE får nok mest kritikk fordi hu er operert overslt. Om du leser komm.feltet til KU, så ser du at hu definitivt får mye kritikk... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 2. juni 2017 #995 Del Skrevet 2. juni 2017 17 minutter siden, Sejekk skrev: Kanskje derfor hun lå og rullet seg i sofaen med Daniel kun ikledd badedrakt Eller nettopp snappet bilde av en eller annen anonym "hunk" som.. hold deg fast.. holder ett glass hvitvin. Viktig å drikke litt idag også .. 🙄 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 2. juni 2017 #996 Del Skrevet 2. juni 2017 8 minutter siden, Monky skrev: SE får nok mest kritikk fordi hu er operert overslt. Om du leser komm.feltet til KU, så ser du at hu definitivt får mye kritikk... Siste setning om mangel på kritikk av Kristine versus SE var myntet på @Bloggleseren. Kommentarfeltet til KU er uten tvil stygt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monky Skrevet 2. juni 2017 #997 Del Skrevet 2. juni 2017 1 minutt siden, CecilieX skrev: Siste setning om mangel på kritikk av Kristine versus SE var myntet på @Bloggleseren. Kommentarfeltet til KU er uten tvil stygt. Okei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 2. juni 2017 #998 Del Skrevet 2. juni 2017 (endret) En tanke som slår meg er jo følgende: Når bloggere velger å ha kommentarfelt der hetsen får flomme, er de da med på å normalisere og senke grensene for hva som er greit å skrive? Endret 2. juni 2017 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
masekopp Skrevet 2. juni 2017 #999 Del Skrevet 2. juni 2017 34 minutter siden, J.. skrev: Det med forbruk kan jo sammenlignes med de som er med i Luksusfellen. "Nei gitt jeg er så vandt med å svi av xxx kr pr mnd så DET skal jeg fortsette med." Må man ned på jorda igjen,så må man,og da gjør man også det som kreves for å komme dit. Og nei,man blir ikke glemt "over natta" ,men i Norge har vi ikke engang kjendiser (kjent i Norge kan ikke kalles kjendis,akkurat..) så det hadde ikke tatt lang tid heller. Husker du hvem som var med i PH for 4 år siden feks? Jeg tviler. De har nok gått tilbake til å være hvemaomhelsten i gata med vanlige jobber,slik som bloggerne en dag også kommer til å oppleve. Nei, men jeg regner med det gjør at det er vanskeligere å legge fra seg bloggen tross at det kanskje påvirker en negativt. Men det er nå meg da. Jeg husker ganske mange som har vært med i PH. Petter Pilgaard, Mats Andre, Niklas, Tine, Kristin, Dennis, Haider (den første sesongen av det danske), Susan K (det danske), Noor, Lene, Nanna, Carl, Iselin... (for øvrig om jeg husker rett, så var vel noen av disse med for mye mer enn 4 år siden også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
masekopp Skrevet 2. juni 2017 #1000 Del Skrevet 2. juni 2017 Akkurat nå, CecilieX skrev: En tanke som slår meg er jo følgende: Når bloggere velger å ha kommentarfelt der hetsen får flomme, er de da ned på å normalisere og senke grensene for hva som er greit å skrive? Folk må jo lære seg oppdragelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå