Gå til innhold

Kristine Ullebø

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, dillyduzit skrev:

Jeg bare skjønner det ikke, han er 25 og prøver seg på sitt hva, 4. studie som han helt sikkert ikke kommer til å fullføre, henger med 20åringer og er Oslos største fuckboi, sammen med en som er så naiv at jeg sikkert kunne ha kommet opp med en unnskyldning på hvor blakk jeg er, og hun ville lett ha gitt meg halve forumen (satt på spissen her nå). Jeg er bare 4 år eldre, og eier et fuckings hus, egen bil og har vokst opp, et/tot år yngre enn mr. flørtepus. Er det virkelig så vanskelig for enkelte å bare vokse opp, uten å lage så jævlig mye drama? 

Hadde dog jeg blitt snikfilmet, kan jeg love dere at disse to hadde fått en skikkelig skyllebøtte så hele kvartalet rundt hadde hørt det. Det å le hånlig av noen som slikker av skummet/sukkeret på cappucinoen er regelrett mobbing, og for å så legge det ut på snapchat. Helt definitivt, Oslo's mest klysete og kvalmeste par. Åpne øya Krissy, han gjør deg ingenting godt enn å gi deg en gjørmebehandling etter å ha dratt deg ned i den. 

"Henger" med 20-åringer? Hva er galt med det? Han er jo i 20-årene selv

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Honey Dew skrev:

"Henger" med 20-åringer? Hva er galt med det? Han er jo i 20-årene selv

Ser at jeg burde ha presisert den litt; 20 åringer som i akkurat fyllt 20. Det er helt greit det også, men etter hva jeg ser når jeg er innom BI, så er det ikke for å være venner med dem. Som nevnt, fuckboy. Det er så åpenlyst at jeg selv burde ha snikfilmet og sendt til lille frøken Krissy. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, dillyduzit skrev:

Jeg bare skjønner det ikke, han er 25 og prøver seg på sitt hva, 4. studie som han helt sikkert ikke kommer til å fullføre, henger med 20åringer og er Oslos største fuckboi, sammen med en som er så naiv at jeg sikkert kunne ha kommet opp med en unnskyldning på hvor blakk jeg er, og hun ville lett ha gitt meg halve forumen (satt på spissen her nå). Jeg er bare 4 år eldre, og eier et fuckings hus, egen bil og har vokst opp, et/tot år yngre enn mr. flørtepus. Er det virkelig så vanskelig for enkelte å bare vokse opp, uten å lage så jævlig mye drama? 

Hadde dog jeg blitt snikfilmet, kan jeg love dere at disse to hadde fått en skikkelig skyllebøtte så hele kvartalet rundt hadde hørt det. Det å le hånlig av noen som slikker av skummet/sukkeret på cappucinoen er regelrett mobbing, og for å så legge det ut på snapchat. Helt definitivt, Oslo's mest klysete og kvalmeste par. Åpne øya Krissy, han gjør deg ingenting godt enn å gi deg en gjørmebehandling etter å ha dratt deg ned i den. 

Hva har det at du eier et hus og en bil å gjøre med noe i denne tråden? Der ser jeg virkelig ikke sammenhengen. Jeg er i slutten av 20-årene. De fleste venninnene mine leier fortsatt, og det er først nå flere har begynt å kjøpe leilighet. Men ingen av oss eier noe hus. Og ingen av oss har bil. Dette er kanskje det dummeste argumentet jeg har lest på KG på en stund. 

Synes folk her litt vel harde mot dette paret. Vet ikke hva de har lagt ut på snapchat, men å henge ut folk det er selvfølgelig skikkelig ufint og det kan de bli "tatt" på. Men at de snakker engelsk med hverandre, at Krissy har begynt å bli "kunstinteressert" osv, det må de da vel få lov til? Hun er i en alder hvor man utvikler seg og finne selv. Ja, kanskje han er dårlig innflytelse på denne, men la henne finne ut det selv da. Det kommer sikkert til å bli slutt etter hvert, den første kjærligheten tar som regel slutt. Og da ser hun sikkert ting fra et annet perspektiv. Men mange her er rett og slett ufine. Dere kjenner tross alt hverken Krissy eller Fabian, og ingen av oss vet hvordan de har det utenfor bloggene sine.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, KBNS skrev:

Hva har det at du eier et hus og en bil å gjøre med noe i denne tråden? Der ser jeg virkelig ikke sammenhengen. Jeg er i slutten av 20-årene. De fleste venninnene mine leier fortsatt, og det er først nå flere har begynt å kjøpe leilighet. Men ingen av oss eier noe hus. Og ingen av oss har bil. Dette er kanskje det dummeste argumentet jeg har lest på KG på en stund. 

Synes folk her litt vel harde mot dette paret. Vet ikke hva de har lagt ut på snapchat, men å henge ut folk det er selvfølgelig skikkelig ufint og det kan de bli "tatt" på. Men at de snakker engelsk med hverandre, at Krissy har begynt å bli "kunstinteressert" osv, det må de da vel få lov til? Hun er i en alder hvor man utvikler seg og finne selv. Ja, kanskje han er dårlig innflytelse på denne, men la henne finne ut det selv da. Det kommer sikkert til å bli slutt etter hvert, den første kjærligheten tar som regel slutt. Og da ser hun sikkert ting fra et annet perspektiv. Men mange her er rett og slett ufine. Dere kjenner tross alt hverken Krissy eller Fabian, og ingen av oss vet hvordan de har det utenfor bloggene sine.

Som jeg også skrev, satt litt på spissen. Poenget var at jeg fant det overraskende å se hvor lite den enkelte har vokst opp, i forhold til mentalitet og hvor man er i livet. Ja, jeg ser at det å eie hus og bil var dratt ganske langt sånn sett, men i forhold til mentalitet. Det å ikke klare å fullføre et studie, men hopper fra det ene til det andre, hvor folk flest klarer å fullføre ett, eller kanskje bytte om til et annet og fullføre hvertfall studie nr 2. Jeg har selv en eldre bror som leier og nærmer seg vel 30 dette året, men igjen, den mentaliteten. Hvor lenge skal man bo i et kollektiv hvor alt handler om å drikke seg drita, henge ut mennesker på snapchat, skrive pretensiøse tekster og regelrett bruke andre mennesker. Jeg beklager at du oppfattet det slik du gjør, og jeg tar til meg kritikken om at det kanskje ikke var det beste å sammenligne med. Jeg håper dog hva du nå ser hva jeg prøver å formidle vedrørende mentalitet ved svært få år mellom en og en annen. 

Krissy skal selvfølgelig få lov til å være kulturinteressert, lese poesi og gjør alt annet hipsterne gjør på løkka, men det at hun nå utvikler seg til å bli av samme sjanger som mannen er ikke det å finne seg selv, det er å kopiere noen for det verre, og det er flere som har prøvd å advare hun mot nettopp det. Hun var noe særeget, så ballet det på seg som resten av bloggerne (og man kan vel egentlig ikke forvente noe annet), men den skremmende forandringen om å overdrive, skryte av at man er så veldig poetisk etc blir bare veldig feil. Er man poetisk, trenger man heller ikke å bruke ørten tusen innlegg for å bevise det. 

Men igjen, jeg beklager for hvordan du oppfattet innlegget, jeg tar kritkken og skal prøve å forklare meg bedre neste gang. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe galt at han henger med 20 åringer. De voksne og burde ikke ha noe å si det. Er det sånn at når man er 25, så må man henge med jevnaldrende? 

Det andre orker jeg ikke en gang å kommentere. Blir bare kvalm av hele fyren. Han har en skikkelig dårlig innflytelse på Kristine :( 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, dillyduzit skrev:

Som jeg også skrev, satt litt på spissen. Poenget var at jeg fant det overraskende å se hvor lite den enkelte har vokst opp, i forhold til mentalitet og hvor man er i livet. Ja, jeg ser at det å eie hus og bil var dratt ganske langt sånn sett, men i forhold til mentalitet. Det å ikke klare å fullføre et studie, men hopper fra det ene til det andre, hvor folk flest klarer å fullføre ett, eller kanskje bytte om til et annet og fullføre hvertfall studie nr 2. Jeg har selv en eldre bror som leier og nærmer seg vel 30 dette året, men igjen, den mentaliteten. Hvor lenge skal man bo i et kollektiv hvor alt handler om å drikke seg drita, henge ut mennesker på snapchat, skrive pretensiøse tekster og regelrett bruke andre mennesker. Jeg beklager at du oppfattet det slik du gjør, og jeg tar til meg kritikken om at det kanskje ikke var det beste å sammenligne med. Jeg håper dog hva du nå ser hva jeg prøver å formidle vedrørende mentalitet ved svært få år mellom en og en annen. 

Krissy skal selvfølgelig få lov til å være kulturinteressert, lese poesi og gjør alt annet hipsterne gjør på løkka, men det at hun nå utvikler seg til å bli av samme sjanger som mannen er ikke det å finne seg selv, det er å kopiere noen for det verre, og det er flere som har prøvd å advare hun mot nettopp det. Hun var noe særeget, så ballet det på seg som resten av bloggerne (og man kan vel egentlig ikke forvente noe annet), men den skremmende forandringen om å overdrive, skryte av at man er så veldig poetisk etc blir bare veldig feil. Er man poetisk, trenger man heller ikke å bruke ørten tusen innlegg for å bevise det. 

Men igjen, jeg beklager for hvordan du oppfattet innlegget, jeg tar kritkken og skal prøve å forklare meg bedre neste gang. 

Du trenger ikke å beklage, jeg ble ikke lei meg. Synes bare ikke hvor du er i livet fungerer som noe argument, for det varierer veldig fra person til person. Jeg har selv tatt en master og hele den pakka der. Har nok livet på "stell" sett gjennom andres øyne (og mine egne for så vidt). Jeg er der jeg ville være på dette punktet i livet. Men det betyr ikke at jeg dømmer folk for ikke å være på samme sted. Da en av mine beste venninner var 25 hadde hun begynt på en utdannelse hun egentlig ikke trengte/ville ha, begynte med noe annet enn det hun egentlig ville fortsette med, og tok deretter etterutdanning innen noe helt annet igjen. Det faller ikke alle like naturlig å velge en vei her i livet. For noen tar det lengre tid. 

Ja, det er litt rart å være 25 år og være på studie nr.4 (hvis det er sant, det vet ikke jeg noe om), men det er veldig lett å sitte og være fordomsfull bare fordi man selv har orden på ting. Hvilke erfaringer man gjør her i livet utvikler et menneske mer enn utdanning og å eie egen bolig tror jeg. Så man kan absolutt være 25 og mentalt utviklet uten å ha egen bolig eller utdanning eller samboer. Synes heller ikke man er for gammel for kollektiv i en alder av 25. Selv om Krissy er veldig påvirket av kjæresten sin og har "endret" seg akkurat nå, så vil det nok være både læring og utvikling for henne på lengre sikt. Kanskje hun fremstår som en "copycat" av kjæresten, men kanskje gjennom dette lærer at hun ikke trenger å endre seg for noen andre? Hvordan man oppfører seg en periode er tross alt ikke avgjørende for hvordan man blir resten av livet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ironien i at hun legger ut et innlegg om Jodel og mobbing, hvor vondt det gjør når folk skriver sårende ting der, mens hun selv og kjæresten velger å legge ut snapper der de snikfilmer mennesker og ler rått. Vet ikke hva det skal betegnes som, men det er ikke akkurat noe hyggelig gjort. Kvalmende. 

Endret av Mayoo
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det som egentlig viser hvor denne Fabian er mentalt, er for eksempel det at han filmer fremmede folk på snapchat og ler av dem. Det er så tragisk at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Hadde ikke blitt så overrasket om det var en 14-åring, men han skal vel forestille å være over 10 år eldre. Man kan være oppegående selv om man har rotet med utdanning, ikke har egen leilighet og bil. Men det han driver med avslører bare alt. Hadde det vært min kjæreste hadde jeg vært så flau at jeg ikke hadde orket å vise meg offentlig med fyren omtrent, og langt mindre blitt med på det!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Krissy sin blogg er den absolutt mest interessante på topplista for tida. Interessante ut fra et sosiologisk/psykologisk perspektiv. Hun er åpen og lett å lese, noe som gjør henne veldig sårbar men samtidig veldig sterk! I rasende fart utvikles hun til å bli en tøff storbyjente. Helt klart påvirkes hun mye av Fabian - noe som vil bli spennende å se utviklingen av når det sannsynligvis en dag tar slutt. Jeg tror ikke Krissy taper noe på å være sammen med Fabian, jeg tror heller det vil gjøre henne sterkere og tydeligere på hvem hun er ... sånn i etterpåklokskapets lys eller hva det nå heter. Slik jeg ser Krissy er hun både smart og et godt menneske og hennes refleksjoner over livet er spennende å følge med tanke på at hun er i utvikling. Jeg heier masse på deg Krissy!!! (om du leser dette).

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
2 timer siden, dillyduzit skrev:

Det verste er at hun blir en kopi av en kopi. Tar du en tiit på Instagrammen hans så kan du se hvor "inspirert" han er og hvor voldsomt han dyrker ikonene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Scoop skrev:

Jeg synes det som egentlig viser hvor denne Fabian er mentalt, er for eksempel det at han filmer fremmede folk på snapchat og ler av dem. Det er så tragisk at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Hadde ikke blitt så overrasket om det var en 14-åring, men han skal vel forestille å være over 10 år eldre. Man kan være oppegående selv om man har rotet med utdanning, ikke har egen leilighet og bil. Men det han driver med avslører bare alt. Hadde det vært min kjæreste hadde jeg vært så flau at jeg ikke hadde orket å vise meg offentlig med fyren omtrent, og langt mindre blitt med på det!

Litt avsporing her, men jeg liker brukerbildet ditt :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Betrakteren skrev:

Jeg synes Krissy sin blogg er den absolutt mest interessante på topplista for tida. Interessante ut fra et sosiologisk/psykologisk perspektiv. Hun er åpen og lett å lese, noe som gjør henne veldig sårbar men samtidig veldig sterk! I rasende fart utvikles hun til å bli en tøff storbyjente. Helt klart påvirkes hun mye av Fabian - noe som vil bli spennende å se utviklingen av når det sannsynligvis en dag tar slutt. Jeg tror ikke Krissy taper noe på å være sammen med Fabian, jeg tror heller det vil gjøre henne sterkere og tydeligere på hvem hun er ... sånn i etterpåklokskapets lys eller hva det nå heter. Slik jeg ser Krissy er hun både smart og et godt menneske og hennes refleksjoner over livet er spennende å følge med tanke på at hun er i utvikling. Jeg heier masse på deg Krissy!!! (om du leser dette).

Vel, de fleste bloggene på topplista er ikke så veldig spennende, så det er ikke så mye som skal til (synes jeg). Jeg er enig i at hun har begynt å bry seg "dype" temaer enn før, men fortsatt virker det ganske overfladisk. Det er bra at hun, som alle andre, utforsker verden og samfunnet. At hun finner nye interesser og utvider horisonten sin. Tommel opp for det! Samtidig blir det litt mye med dikt, vindrikking fra krystallglass, snakk om avocado og vegansk melk. Kommer til å slutte å lese bloggen hennes om hun lar det gå videre i denne retningen. 

Forresten skrev hun på bloggen sin for fire dager siden at hun ikke leser KG, med begrunnelsen at det gjør henne mer vondt enn godt. Forøvrig er det ikke lenge siden jeg så hun og Fabian bla igjennom dette forumet og siterte flere innlegg på snapchat. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det han driver med egentlig? Tror han det er ok å snikfilme folk, for å legge det it offentlig på snap? For snap blir å regne som offentlig når hvem som helst kan se det! 

Jeg la han til for å se hvordan han holder på. Tok ikke mange timene før han nå har lagt ut en video der han disser en voksen mann. Han har jo også filmet bilen med tydelig registreringsnummer. 

Jeg foreslår at alle tar skjermbilde av slike ting, og når nok er samlet opp kan man anmelde han eller noe sånt. For det der er ikke innafor! 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kris! skrev:

Hva er det han driver med egentlig? Tror han det er ok å snikfilme folk, for å legge det it offentlig på snap? For snap blir å regne som offentlig når hvem som helst kan se det! 

Jeg la han til for å se hvordan han holder på. Tok ikke mange timene før han nå har lagt ut en video der han disser en voksen mann. Han har jo også filmet bilen med tydelig registreringsnummer. 

Jeg foreslår at alle tar skjermbilde av slike ting, og når nok er samlet opp kan man anmelde han eller noe sånt. For det der er ikke innafor! 

Etter så stor rabalder på Krissy sin blogg, burde han ha lært noe, men hvor mange snapper var det nå? 2? Helt utrolig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 minutter siden, dillyduzit skrev:

Etter så stor rabalder på Krissy sin blogg, burde han ha lært noe, men hvor mange snapper var det nå? 2? Helt utrolig. 

Det var masse udelikate snaps av han selv. Men en av en mann som stod å fylte bensin, der han kalte han en middelaldrende prest. Og en annen av en syklist med kvikk lunsj i lommene som han også lo av. 

Jeg vet ikke hva han har lagt ut tidligere, men har jo skjønt at det har vært mye stygge ting!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Kris! skrev:

Det var masse udelikate snaps av han selv. Men en av en mann som stod å fylte bensin, der han kalte han en middelaldrende prest. Og en annen av en syklist med kvikk lunsj i lommene som han også lo av. 

Jeg vet ikke hva han har lagt ut tidligere, men har jo skjønt at det har vært mye stygge ting!

Det er tydelig at han har dårlig selvbilde. Han latterliggjør andre for å heve seg selv over dem. Problemet er at tyngdekraften er såpass stor at han krymper istedet.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Er ikke det å ta bilde av andre mennesker som ikke står i en gruppe og så dele det offentlig ulovlig? Og bilde og video er jo stort sett det samme. En ting er det moralske aspektet, hvor fæl ønsker du virkelig å være som henger ut privatpersonen som bare lever livet sitt etter beste evne. En annen ting er det juridiske aspektet, og i tillegg det faktum at det finnes mennesker rundt om kring som ikke skal få ansiktet sitt del i media/offentlig. Så har du flyttet da til en annen landsdel, unngår å være ute når det er mest mennesker der, passer på å ikke stå i bakgrunnen når folk tar bilder, og så snikfilmer noen deg, og eksen din finner ut av hvor du bor, fordi en snørrvalp bare MÅTTE latterliggjør noen på SoMe. Jada, jada, utrolig lite sannsynlig!!! Men tenk idiotien i det da, hvis noe sånt skulle skje. 

"Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill og for øvrig kan man gjøre som man vil." Hva med å prøve å leve livene sine uten å samtidig negativt innvirke på andres? 

Lov om opphavsrett: 

Fotografi som avbilder en person kan ikke gjengis eller vises offentlig uten samtykke av den avbildede, unntatt når

a) avbildningen har aktuell og allmenn interesse,
b) avbildningen av personen er mindre viktig enn hovedinnholdet i bildet,
c) bildet gjengir forsamlinger, folketog i friluft eller forhold eller hendelser som har allmenn interesse,
d) eksemplar av avbildningen på vanlig måte vises som reklame for fotografens virksomhet og den avbildede ikke nedlegger forbud, eller
e) bildet brukes som omhandlet i § 23 tredje ledd eller § 27 andre ledd.

Vernet gjelder i den avbildedes levetid og 15 år etter utløpet av hans dødsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...