AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #1 Skrevet 3. mai 2018 Var på en date med en fyr jeg har møtt via Internett. På Internett virket han oppegående, men da vi møtes igår så var han en helt annen en på Internett. Han begynte å ta på meg ( under gåtur ) etter allerede 15 minutter og var rett og slett forferdelig pågående. Jeg syntes det var ubehagelig og det burde han ha merket på kroppsspråket mitt, men det virket ikke slik. Han fikk meg rett og slett til å føle meg uvel. Og dette er en mann på 40 år. Jeg lurer på om jeg i det hele tatt burde vise fyren folkeskikk og avslutte noen videre kontakt eller om det er greit om jeg bare blokkerer han? Han har skrevet til meg både på snap og Facebook idag, men jeg hittil ikke giddet å åpne meldingene. Anonymkode: 4efc0...c55 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #3 Skrevet 3. mai 2018 Ba du ham ikke slutte, når du ikke ville bli tatt på? Hadde sannsynligvis blokkert etter en så ubehagelig opplevelse. Anonymkode: 9e1b9...655 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #4 Skrevet 3. mai 2018 For meg er det vanligere med det motsatte problemet. Begge er redde for å ta på hverandre, så det blir ikke noe mer. Anonymkode: 706e0...719 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #5 Skrevet 3. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var på en date med en fyr jeg har møtt via Internett. På Internett virket han oppegående, men da vi møtes igår så var han en helt annen en på Internett. Han begynte å ta på meg ( under gåtur ) etter allerede 15 minutter og var rett og slett forferdelig pågående. Jeg syntes det var ubehagelig og det burde han ha merket på kroppsspråket mitt, men det virket ikke slik. Han fikk meg rett og slett til å føle meg uvel. Og dette er en mann på 40 år. Jeg lurer på om jeg i det hele tatt burde vise fyren folkeskikk og avslutte noen videre kontakt eller om det er greit om jeg bare blokkerer han? Han har skrevet til meg både på snap og Facebook idag, men jeg hittil ikke giddet å åpne meldingene. Anonymkode: 4efc0...c55 vi vet ikke hva dere har skrevet på internett. Kan være du har visst en flørtete interesse, som bidro til at han naturlig begynte å føle på deg. Anonymkode: 2cd41...35f
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #6 Skrevet 3. mai 2018 Helt greit å bare blokkere. Du burde klappa til han også når han fortsatte å klå når du tydelig trakk deg vekk og viste ubehag. Men forstår og vet at det er vanskelig når noen kamuflerer den ekle oppførselen sin med hyggelighet, da er det vanskelig å være forbanna , men det er utrolig viktig å sette disse mennene på plass! Anonymkode: fdf60...e04 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #7 Skrevet 3. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: vi vet ikke hva dere har skrevet på internett. Kan være du har visst en flørtete interesse, som bidro til at han naturlig begynte å føle på deg. Anonymkode: 2cd41...35f Så fremt hun ikke skrev «bare ta så mye du vil på meg når vi møtes» så er det IKKE greit eller normalt å begynne å tafse på noen man nettopp har møtt. Neste argument er vel at hun hadde for kort skjørt på seg? Anonymkode: cea6c...499 16
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #8 Skrevet 3. mai 2018 Jeg tror jeg ville latt være å ta kontakt med han, og hvis han tok kontakt ville jeg skrevet en melding om at "Nei, det har jeg ikke lyst til. Jeg syntes du var ufin og respektløs sist vi møttes som begynte å ta på meg og fortsatte når jeg trakk meg vekk. Er virkelig glad for at jeg møtte deg på dagtid og ikke kveldstid for menn med dine holdninger er en fare for kvinner. Skriver ikke dette for at du skal svare meg, men for at du forhåpentligvis endrer deg og ikke utsetter andre kvinner for samme ubehaget!" og deretter blokkert han. Anonymkode: fdf60...e04 8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #9 Skrevet 3. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: vi vet ikke hva dere har skrevet på internett. Kan være du har visst en flørtete interesse, som bidro til at han naturlig begynte å føle på deg. Anonymkode: 2cd41...35f Nei, vi snakket aldri i sex og slike baner hvis det var det du tenkte på. Ts Anonymkode: 4efc0...c55 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #10 Skrevet 3. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ba du ham ikke slutte, når du ikke ville bli tatt på? Hadde sannsynligvis blokkert etter en så ubehagelig opplevelse. Anonymkode: 9e1b9...655 Jeg sa ikke noe, men trakk meg unna ( flere ganger ). Hadde veldig lyst til å si «slutt å ta på meg», men var redd daten da ville bli enda mer klein enn den allerede var. Ts Anonymkode: 4efc0...c55 2
OnFire Skrevet 4. mai 2018 #11 Skrevet 4. mai 2018 Man nesten nødt til å ta på hverandre. Kanskje du ikke var tydelig nok, kanskje antennene hans burde fanget opp dette. Det er ikke så lett for oss å skulle vurdere. Å bare blokkere er ganske fjortis. 1
funginger Skrevet 4. mai 2018 #12 Skrevet 4. mai 2018 15 minutter siden, OnFire skrev: Man nesten nødt til å ta på hverandre. Kanskje du ikke var tydelig nok, kanskje antennene hans burde fanget opp dette. Det er ikke så lett for oss å skulle vurdere. Å bare blokkere er ganske fjortis. Nei, man er ikke nesten nødt til å ta på hverandre. Sitter man og tar en øl er det ikke naturlig å ta på noen man nettopp har møtt. 9
OppNedPåAlt Skrevet 4. mai 2018 #13 Skrevet 4. mai 2018 Det er ikke alle som forstår andres kroppsspråk og hvis han likte deg så er det jo naturlig å tilnærme seg daten. Du kunne jo sagt det, at du ikke likte det? Hvorfor sa du ingenting? Synes du burde vise folkeskikk og avvise han skikkelig og ikke blokkere. Tenk om DU var den som trodde daten gikk kjempebra og plutselig ble blokkert? 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #14 Skrevet 4. mai 2018 4 timer siden, OnFire skrev: Man nesten nødt til å ta på hverandre. Kanskje du ikke var tydelig nok, kanskje antennene hans burde fanget opp dette. Det er ikke så lett for oss å skulle vurdere. Å bare blokkere er ganske fjortis. Det er man da for faen ikke! Å bare klå på noen man møter for første gang er ganske grenseoverskridende og det er helt greit å blokkere! Anonymkode: fdf60...e04 8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #15 Skrevet 4. mai 2018 Hvordan tok han på deg? Ikke at det har noe å si for om du skulle bli ukomfortabel, er bare nysgjerrig. Du må bruke ordene dine om det skjer igjen, menn leser ikke tanker og ikke alle er gode på å lese kroppspråk. Det er din rett å blokkere om du vil, drit i om andre syns det er fjortis eller at du skal skrive noe til han på forhånd. Du er din egen sjef. Anonymkode: 82f6c...a63
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #16 Skrevet 4. mai 2018 11 minutter siden, OppNedPåAlt skrev: Det er ikke alle som forstår andres kroppsspråk og hvis han likte deg så er det jo naturlig å tilnærme seg daten. Du kunne jo sagt det, at du ikke likte det? Hvorfor sa du ingenting? Synes du burde vise folkeskikk og avvise han skikkelig og ikke blokkere. Tenk om DU var den som trodde daten gikk kjempebra og plutselig ble blokkert? Javel ja, en victimblamer. Sukk. Så om du blir rana og trua med pistol og blir så redd at du gir fra deg mobil og lommebok så er det din feil da??? Når ts trekker seg unna mange ganger og tydelig viser ubehag er det åpenbart at daten ikke gikk bra og det har han oppfatta men valgt å drite i og heller fortsette å presse henne og ta for seg på henne. Det er overgrepsmentalitet det! Hun sa fra mange ganger med kroppsspråket sitt! Det er overhode ikke ts som skal tenke på å vise folkeskikk her nå for å si det sånn!! Anonymkode: fdf60...e04 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #17 Skrevet 4. mai 2018 Høres ikke ut som antennene hans er 100%. Hvis du vil være veldig grei kan du sende ham en kort melding à la: "Hei,jeg er ikke interessert i videre kontakt, Lykke til videre." Hvis han da fortsetter å sende meldinger og forlanger forklaring på hvorfor du ikke vil o.l. ville jeg ha blokkert. Men det er også helt ok å blokkere med en gang. Du skylder ham ingenting etter én date. Anonymkode: ccd86...32a
Hulderen Skrevet 4. mai 2018 #18 Skrevet 4. mai 2018 Vær så ærlig at du forteller ham hvorfor du trekker deg. Si at du syns daten ble ubehagelig fordi han tok på deg. Det er ikke farlig å si i fra i etterkant, selv om du ikke sa i fra der og da. 2
OppNedPåAlt Skrevet 4. mai 2018 #19 Skrevet 4. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javel ja, en victimblamer. Sukk. Så om du blir rana og trua med pistol og blir så redd at du gir fra deg mobil og lommebok så er det din feil da??? Når ts trekker seg unna mange ganger og tydelig viser ubehag er det åpenbart at daten ikke gikk bra og det har han oppfatta men valgt å drite i og heller fortsette å presse henne og ta for seg på henne. Det er overgrepsmentalitet det! Hun sa fra mange ganger med kroppsspråket sitt! Det er overhode ikke ts som skal tenke på å vise folkeskikk her nå for å si det sånn!! Anonymkode: fdf60...e04 Jeg er ikke en victimblamer, men jeg er for å SI FRA, istedenfor å ha en dårlig opplevelse fordi den andre parten ikke tok hint. Og hvordan tok han på henne? En arm på skulder? En hånd i skrittet? Begge deler kan være ubehagelig, men å komme med overgrep er å ta litt hardt i om det var en arm på skulder... 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #20 Skrevet 4. mai 2018 Skriv en melding om at hei. jeg følte ikke vi hadde så bra kjemi, så jeg må takke nei til ny date. Lykke til videre med datingen. Du kan evt være ærlig som hulderen sier. Opp til deg Like greit å skrive at det er avsluttet slik at 1. om han stalker eller møter opp på døren så har du bevis i fremtiden om at du sa klart og tydelig at du ikek ville ha han i livet ditt og 2. det er lettere for mennesker å gi slipp når de har blitt avvist enn ghostet. Og du vil helst han skal glemme deg så raskt som mulig 3. det er bra trening i å si nei og takle ubehaget du føler når du sier nei og frykten for hvordan andre vil reagere Anonymkode: 1a656...98d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå