Gå til innhold

Forventninger er roten til all kjærlighetssorg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går satt jeg å så på engelske versjonen av blind date som går på Nrk3 og hovmesteren sa at forventninger er roten til all kjærlighetssorg.  Er dere enig? 

Anonymkode: 951af...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til en viss grad kan det stemme, i alle fall for min del om jeg skal være helt ærlig med meg selv.

Jeg er mildt sagt i en spesiell situasjon med en jeg ikke kan møte så ofte. Faktisk minimalt. Pga. omstendighetene med barn, jobb osv. prøver vi oss på noe som de fleste hadde vært veldig vanskelig å få til. Selv om jeg er fullstendig klar over vår situasjon akkurat nå og vet at det om en stund vil snu, sitter jeg med forventninger om hvor ofte vi bør snakkes, sees, hvor lenge om gangen, når han skal ta neste steg...og jeg for den saks skyld. Når disse forventningene ikke blir innfridd, får jeg vondt inni meg. Betviler hans intensjoner, betviler hvorvidt han virkelig mener dette seriøst, stiller spørsmål til om jeg i det hele tatt ønsker dette da det ikke er nok for meg. Det forsurer stemningen mellom oss og min stemning i hverdagen. Selv om jeg prøver å skjule det, skinner det nok gjennom.

Så ja - er det generelle svaret, men vi skal jo ha forventninger. Vi har alle våre standarder for hva vi ønsker og hvordan og skal ikke alltid innrette oss etter den andre. Her kommer den vanskelige balansegangen inn og det som er nyansen bak mitt ''ja''.

Anonymkode: b0a9e...7f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I går satt jeg å så på engelske versjonen av blind date som går på Nrk3 og hovmesteren sa at forventninger er roten til all kjærlighetssorg.  Er dere enig? 

Anonymkode: 951af...611

Til ALL kjærlighetssorg var vel å ta litt hardt i....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jentadi skrev:

Til ALL kjærlighetssorg var vel å ta litt hardt i....

 

Det var det han sa. Han siterte Shakespeare men jeg leste at det er ikke 100 prosent sikkert at det er Shakespeare. På engelsk er det "expectation is the root to all heartache". 

Ts 

Anonymkode: 951af...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, knuste drømmer.. Man møter noen, så har man jo, de aller fleste, i allfall rundt min alder, en drøm og et håp om en god fremtid i sammen. Hvis dette plutselig blir revet bort, så sitter man nok ikke bare igjen med et savn etter personen, men drømmen og da, som sagt "forventningene" da, om man heller vi kalle det så. 

Jeg tror den er todelt. Hvis man virkelig var glad i personen, så er det jo en sorg i seg selv å miste en man er blitt så glad i. Men også disse forventningene da, til lykken. For lykken er jo for mange, å finne noen å dele livet med. I allfall en stor del av lykken. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Når man forventer noe, er man i liten grad fleksibel. Man har et ideal som er skapt på bakgrunn av det. 

Godt spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...