Gå til innhold

sjenert........


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Lurte bare på om noen av dere her har noen tips til hvordan man kan "kurere" sjenerthet.....

Skal begynne på ny skole snart og gruer meg noe helt forferdelig, blir ordentlig sjenert og innesluttet i situasjoner med bare nye mennesker, men så er jeg redd for ikke å bli kjent med noen....

De fleste jeg kjenner oppfatter meg som blid og utadvendt, men får det ikke "til" når jeg ikke kjenner noen, fryser liksom helt. Får vel prestasjonsangst eller noe.

Noen som kjenner til problemet og en eventuell "kur"?

Kjempetakknemlig for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ordner seg nok... bare vær deg selv, ikke prøv å vær frempå... det virker bare påtatt og teit. Prøv å stå sammen med de andre når dere får pauser, så blir du fort kjent med folk selv om du ikke sier så mye selv. Det er iallfall min erfaring.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste rådet jeg kan gi deg er å være "hard" mot deg selv. Tving deg til å snakke med folk! Fortell speilbildet ditt at du ikke har noen grunn til å være sjenert. Hvis du føler at du "driter deg ut" i samtale med noen fremmede, så prøv å le litt av det etterpå.

Jeg vet akkurat hvordan det er, hvis det er noen trøst... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike situasjoner pleier jeg å "fake" selvsikker. Overbevis deg selv om at du ikke er sjenert, det hjelper faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...