AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #1 Skrevet 3. mai 2018 Så var det vår tur! https://www.dagbladet.no/mat/na-kommer-de-rode-polsene-til-norge---fargen-kommer-fra-hvaforno-sa-du/69763735 For meg har det alltid vært en "høydare" å spise røde pølser når jeg er i Danmark, så dette er en gla'nyhet for mitt vedkommende. Dog vil jeg holde forventningene lave i tilfelle det ikke blir helt det samme. Hva mener dere? Glede seg? Grue seg? Bryr seg ikke? Kjøyr debatt! Anonymkode: 7f39c...813
hocane Skrevet 3. mai 2018 #2 Skrevet 3. mai 2018 Gir meg traumer. Husker første gang jeg prøvde det som 10 åring, endte med store menger med oppkast. Kommer aldri til å spise det etter den opplevelsen. 1
Drikkeflaska Skrevet 3. mai 2018 #3 Skrevet 3. mai 2018 Åh, jeg elsker røde pølser! Håper bare de ikke blir så dyre.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #4 Skrevet 3. mai 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så var det vår tur! https://www.dagbladet.no/mat/na-kommer-de-rode-polsene-til-norge---fargen-kommer-fra-hvaforno-sa-du/69763735 For meg har det alltid vært en "høydare" å spise røde pølser når jeg er i Danmark, så dette er en gla'nyhet for mitt vedkommende. Dog vil jeg holde forventningene lave i tilfelle det ikke blir helt det samme. Hva mener dere? Glede seg? Grue seg? Bryr seg ikke? Kjøyr debatt! Anonymkode: 7f39c...813 Jeg må alltid ha rød pølse når jeg er i Danmark, men har en følelse av at det ikke bli det samme å spise det hjemme. (Vi har mange pølser her som strengt tatt er bedre, så røde pølser fortsetter nok å være køben-mat for meg ) Anonymkode: a75d9...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #5 Skrevet 3. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må alltid ha rød pølse når jeg er i Danmark, men har en følelse av at det ikke bli det samme å spise det hjemme. (Vi har mange pølser her som strengt tatt er bedre, så røde pølser fortsetter nok å være køben-mat for meg ) Anonymkode: a75d9...b4d Skjønner hva du mener, blir nok litt på samme måte som pølser vi kjøper i butikken ikke blir helt den samme som vi får i kiosk. Anonymkode: 7f39c...813
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #6 Skrevet 3. mai 2018 Så lenge man uansett ikke får kjøpt dansk ketchup og sennep her til lands, vil rød pølse her uansett ikke bli i nærheten av like godt som det man får kjøpt i Danmark. Anonymkode: d6d9a...99c 1
Jerry Lee Skrevet 4. mai 2018 #7 Skrevet 4. mai 2018 De har vært her før. Jeg har kjøpt de i Norge, men plutselig var de borte. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #8 Skrevet 4. mai 2018 1 time siden, Jerry Lee skrev: De har vært her før. Jeg har kjøpt de i Norge, men plutselig var de borte. Jøss. Det må ha vært mens jeg var på do eller noe. Anonymkode: 7f39c...813 1
cleangal Skrevet 4. mai 2018 #9 Skrevet 4. mai 2018 Bryr meg fint lite. Spiser ikke pølser, uansett farge og opprinnelsesland.
Gjest Catalina Culès Skrevet 4. mai 2018 #10 Skrevet 4. mai 2018 1 time siden, Jerry Lee skrev: De har vært her før. Jeg har kjøpt de i Norge, men plutselig var de borte. Husker også de var her, som en døgnflue.
Hoppetaujenta Skrevet 4. mai 2018 #11 Skrevet 4. mai 2018 Det er så lenge siden jeg smakte dem at jeg ikke husker smaken... Men jeg skal teste når jeg finner dem.
applestories Skrevet 4. mai 2018 #12 Skrevet 4. mai 2018 (endret) Er vant, om man kan si det, med at det kjøpes en pakke i Sverige en gang hvert skuddår (bokstavelig talt), men mitt første minne om dem er fra Danmark i strandhus med spisepinner og spagetti. Jeg prøver kanskje med storfamilien på besøk i sommer om de ønsker, men utenom det venter jeg til neste utenlandstur. Tror nok de burde avventet lansering da alt fokus nå er på mindre kjøtt, mer naturlig . Det er nok derfor de fokuserer på hva som lager fargen i røde pølser. De ønskes velkommen men tipper det blir et kort bekjentskap. Endret 4. mai 2018 av applestories
Anki- Skrevet 4. mai 2018 #13 Skrevet 4. mai 2018 Kommer ikke til å spise de. Fargen på de gjør at de ikke frister i det hele tatt.
SardintrollReturns Skrevet 5. mai 2018 #14 Skrevet 5. mai 2018 På 3.5.2018 den 11.45, AnonymBruker skrev: Så lenge man uansett ikke får kjøpt dansk ketchup og sennep her til lands, vil rød pølse her uansett ikke bli i nærheten av like godt som det man får kjøpt i Danmark. Anonymkode: d6d9a...99c Enig, Idun blir stusselig i sammenlikning. Kommer nok til å prøve dem uansett, men forventningene er lave.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #15 Skrevet 5. mai 2018 Røde pølser smaker død og fordervelse! Fysj! Pølser er satans verk, særlig de røde. Anonymkode: d1ab6...aac
SardintrollReturns Skrevet 6. mai 2018 #16 Skrevet 6. mai 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Røde pølser smaker død og fordervelse! Fysj! Pølser er satans verk, særlig de røde. Anonymkode: d1ab6...aac Feil! Røde pølser er maten over all mat! Neida. xD Smaken og baken osv.
Anbefalte innlegg