Gå til innhold

Røde pølser kommer til Norge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så var det vår tur! https://www.dagbladet.no/mat/na-kommer-de-rode-polsene-til-norge---fargen-kommer-fra-hvaforno-sa-du/69763735

For meg har det alltid vært en "høydare" å spise røde pølser når jeg er i Danmark, så dette er en gla'nyhet for mitt vedkommende. Dog vil jeg holde forventningene lave i tilfelle det ikke blir helt det samme. 

Hva mener dere? Glede seg? Grue seg? Bryr seg ikke? Kjøyr debatt! :)

Anonymkode: 7f39c...813

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir meg traumer. Husker første gang jeg prøvde det som 10 åring, endte med store menger med oppkast.

Kommer aldri til å spise det etter den opplevelsen.

• Liker 1
Skrevet

Åh, jeg elsker røde pølser!

Håper bare de ikke blir så dyre. 

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så var det vår tur! https://www.dagbladet.no/mat/na-kommer-de-rode-polsene-til-norge---fargen-kommer-fra-hvaforno-sa-du/69763735

For meg har det alltid vært en "høydare" å spise røde pølser når jeg er i Danmark, så dette er en gla'nyhet for mitt vedkommende. Dog vil jeg holde forventningene lave i tilfelle det ikke blir helt det samme. 

Hva mener dere? Glede seg? Grue seg? Bryr seg ikke? Kjøyr debatt! :)

Jeg må alltid ha rød pølse når jeg er i Danmark, men har en følelse av at det ikke bli det samme å spise det hjemme. (Vi har mange pølser her som strengt tatt er bedre, så røde pølser fortsetter nok å være køben-mat for meg :) )

Anonymkode: a75d9...b4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må alltid ha rød pølse når jeg er i Danmark, men har en følelse av at det ikke bli det samme å spise det hjemme. (Vi har mange pølser her som strengt tatt er bedre, så røde pølser fortsetter nok å være køben-mat for meg :) )

Anonymkode: a75d9...b4d

Skjønner hva du mener, blir nok litt på samme måte som pølser vi kjøper i butikken ikke blir helt den samme som vi får i kiosk. :)

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man uansett ikke får kjøpt dansk ketchup og sennep her til lands, vil rød pølse her uansett ikke bli i nærheten av like godt som det man får kjøpt i Danmark. 

Anonymkode: d6d9a...99c

• Liker 1
Skrevet

De har vært her før. Jeg har kjøpt de i Norge, men plutselig var de borte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Jerry Lee skrev:

Jøss. Det må ha vært mens jeg var på do eller noe. 

• Liker 1
Skrevet

Bryr meg fint lite. Spiser ikke pølser, uansett farge og opprinnelsesland.

Gjest Catalina Culès
Skrevet
1 time siden, Jerry Lee skrev:

Husker også de var her, som en døgnflue.

Skrevet

Det er så lenge siden jeg smakte dem at jeg ikke husker smaken... :klo:  Men jeg skal teste når jeg finner dem.

Skrevet (endret)

Er vant, om man kan si det, med at det kjøpes en pakke i Sverige en gang hvert skuddår (bokstavelig talt), men mitt første minne om dem er fra Danmark i strandhus med spisepinner og spagetti.

Jeg prøver kanskje med storfamilien på besøk i sommer om de ønsker, men utenom det venter jeg til neste utenlandstur. Tror nok de burde avventet lansering da alt fokus nå er på mindre kjøtt,  mer naturlig . Det er nok derfor de fokuserer på hva som lager fargen i røde pølser. De ønskes velkommen men tipper det blir et kort bekjentskap.

Endret av applestories
Skrevet

Kommer ikke til å spise de. Fargen på de gjør at de ikke frister i det hele tatt.

Skrevet
På 3.5.2018 den 11.45, AnonymBruker skrev:

Så lenge man uansett ikke får kjøpt dansk ketchup og sennep her til lands, vil rød pølse her uansett ikke bli i nærheten av like godt som det man får kjøpt i Danmark. 

Anonymkode: d6d9a...99c

Enig, Idun blir stusselig i sammenlikning. Kommer nok til å prøve dem uansett, men forventningene er lave. :P 

AnonymBruker
Skrevet

Røde pølser smaker død og fordervelse! Fysj! Pølser er satans verk, særlig de røde. 

Anonymkode: d1ab6...aac

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Røde pølser smaker død og fordervelse! Fysj! Pølser er satans verk, særlig de røde. 

Anonymkode: d1ab6...aac

Feil! Røde pølser er maten over all mat! :biggrin:

Neida. xD Smaken og baken osv. ;)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...