AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #1 Skrevet 2. mai 2018 Skal ha en liten kikkhulsoperasjon om en måneds tid, men er veldig nervøs med tanke på at Jeg må faste, blir utrolig dårlig hvis jeg venter mer enn 3 timer med mat. Den tingen jeg gruer meg mest til er «tablettene» jeg får, antibiotika og kvalmestillendes tabeletter som man får på forhånd før operasjonen. Jeg blir utrolig dårlig bare av å ta en paracet på tom mage, da får jeg skikkelig krampe og blir utrolig kvalm og det føles ut som om jeg skal inn i fødsel. Noen som har erfaring som kan fortelle meg om dette går bra? Skal inn til samtale med sykepleier om ikke så lenge og skal snakke med dem, men tenkte å bare høre om noen hadde erfaring. Anonymkode: 0df37...581
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #2 Skrevet 3. mai 2018 Når du skal på forsamtale så kan du spørre om det er mulig å bli satt opp først på operasjonsdagen, da føles ikke fasten så lenge fordi du ikke spiser om natten. Det avhenger imidlertid av hvilken operasjon du skal ha, de største operasjonene settes som regel opp først på dagen og så mindre inngrep etter det, men er det bare småinngrep stiller det seg annerledes. Det er mest vanlig å få antibiotika intravenøst underveis i operasjonen eller som tabletter i etterkant, ikke å begynne med det på forhånd, samme med kvalmestillende. Er du helt sikker på at du må ta alt dette før du skal opereres? Paracet er vanlig, men dersom du skal i narkose kan det også gis som iv underveis. Igjen, det avhenger av hvilket inngrep som skal gjøres, det meste kan gjøres i lapraskopi så det sier ikke så mye. Det er dog slett ikke uvanlig at pasienter som har hatt bariatrisk kirurgi opereres i etterkant, så dette har nok sykehuset du skal opereres på erfaring med. Anonymkode: 8e184...004
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå