Gå til innhold

Voksne som bor i ca 20 kvm leilighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som kan forklare hvorfor voksne mennesker med og uten store barn velger å bosette seg i så små leiligheter? Kan de ikke skaffe seg leiligheter på minst 40-45 kvm?

Anonymkode: bd6c6...939

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er mye dyrere å leve alene enn sammen med noen? De har vel ikke råd til mer, eller ønsker ikke bo seg til fant?

Anonymkode: 4e91c...d1d

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som kan forklare hvorfor voksne mennesker med og uten store barn velger å bosette seg i så små leiligheter? Kan de ikke skaffe seg leiligheter på minst 40-45 kvm?

Leiligheter på 20 kvm koster vesentlig mindre enn leiligheter på 40 kvm, så spørsmålet kan være økonomisk, hvor mye skal man investere i innvendig plass? Hvor mye har man råd til? Spesielt i større byer som Bergen og Oslo er det dyrt å bo, og da blir liten leilighet ofte løsninger for unge voksne som vil bo urbant og sentralt. Flytter man for en periode på få år, for eksempel for å studere, er det også naturlig å velge hybel fremfor å spre masse penger utover kvadratmetre man ikke trenger. I asiatiske land hvor befolkningstettheten er høy, er det langt vanligere å bo i små leiligheter. Det samme gjelder store byer, mens det ute på landet er vanligere å bo noe større, med mindre man er student.

Anonymkode: f8ddf...7b2

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å bo trangt. Behøver ikke all verdens med plass, fordi jeg eier lite møbler og ting. Sparer penger på å bo sånn, og det passer livsstilen min da jeg ofte er på farten.

Anonymkode: 37a06...9bf

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne godt tenkt meg liten leilighet. Mindre tid på å vaske, jeg har nesten ingen ting og har ikke bruk for plassen. Har heller ikke barn. Nå har vi 74 kvm, og hadde 90 før, og det er jo bare stress å holde alt rent når jeg uansett bare bruker 5 av de kvadratmeterne :P 

Anonymkode: 20fbf...958

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Syntes ærlig talt det er rart selv, men samtidig også veldig smart. De to jeg kjenner som fortsatt bor på hybler sparer penger som et helvete og driver å bygger seg luksus hotellresort i utlandet. Det vil de kunne cashe inn millioner på i året senere.
Men ja , de er noen særinger som aldri får seg kjæreste. Hørt menn som har blitt med hun ene hjem snakke dritt om leiligheten hennes etterpå og sagt ting som at "fikk vibber til ungdomstida, så jeg stakk derfra før det ble noe" og som ikke er interessert i hun mer. Hun er et par og førti år, og jeg vet ærlig talt ikke om hun kommer til å syntes det er verdt det bare fordi hun er millionær når hun er 50. Hun klager mye på at hun ikke har noe kjæreste.
Og den mannen jeg kjenner med hybel er også en sosialt awkward snåling, veldig ordentlig og rolig fyr, reiser mye , som er bra , men alltid alene, som må være trist. Virker som de ikke helt lever livet, på en måte. Men det er bare min oppfatning da.

Anonymkode: 6c420...adf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

20 kvm er som et veldig billig hotellrom. Du får kanskje en sånn leilighet for 4 000 i mnd og det er ikke mange pengene per døgn.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes ærlig talt det er rart selv, men samtidig også veldig smart. De to jeg kjenner som fortsatt bor på hybler sparer penger som et helvete og driver å bygger seg luksus hotellresort i utlandet. Det vil de kunne cashe inn millioner på i året senere.
Men ja , de er noen særinger som aldri får seg kjæreste. Hørt menn som har blitt med hun ene hjem snakke dritt om leiligheten hennes etterpå og sagt ting som at "fikk vibber til ungdomstida, så jeg stakk derfra før det ble noe" og som ikke er interessert i hun mer. Hun er et par og førti år, og jeg vet ærlig talt ikke om hun kommer til å syntes det er verdt det bare fordi hun er millionær når hun er 50. Hun klager mye på at hun ikke har noe kjæreste.
Og den mannen jeg kjenner med hybel er også en sosialt awkward snåling, veldig ordentlig og rolig fyr, reiser mye , som er bra , men alltid alene, som må være trist. Virker som de ikke helt lever livet, på en måte. Men det er bare min oppfatning da.

Anonymkode: 6c420...adf

Jeg vet om 3 voksne med barn som bor i slike leiligheter og jeg opplever ingen av dem som særinger, ikke at jeg kjenner de godt da. Leilighetene er greit møblert, det er ikke det. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor de velger å bo slik. De kan vel bo på landet og få større plass?

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker å bo trangt. Behøver ikke all verdens med plass, fordi jeg eier lite møbler og ting. Sparer penger på å bo sånn, og det passer livsstilen min da jeg ofte er på farten.

Men har du barn?

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

20 kvm er som et veldig billig hotellrom. Du får kanskje en sånn leilighet for 4 000 i mnd og det er ikke mange pengene per døgn.

I hvilket land kan man leie en slik leilighet for den summen? 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men har du barn?

Er student, har samboer. Ingen barn enda.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, altflyter skrev:

Jeg gjorde det i Norge i fire år.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, altflyter skrev:

4 000 for 20 kvm er egentlig litt dyrt, selv i Norge. Jeg har sett flere nede i 3500.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har du barn?

Hvis du bekymrer deg for barna eller er nysgjerrig på hvordan de løser det, burde du ta det opp med den aktuelle familien, for alle familier er forskjellige, og alle familier har forskjellige behov. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4 000 for 20 kvm er egentlig litt dyrt, selv i Norge. Jeg har sett flere nede i 3500.

Her i Sarpsborg ligger det en ny leilighet på 20 m2 ute nå, 7900,- pr mnd...10 m2 i bofellesskap med fem andre, 4900... 

Kjenner jeg er glad jeg eier egen enebolig. 

Anonymkode: 8d900...4d5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her i Sarpsborg ligger det en ny leilighet på 20 m2 ute nå, 7900,- pr mnd...10 m2 i bofellesskap med fem andre, 4900... 

Kjenner jeg er glad jeg eier egen enebolig. 

Anonymkode: 8d900...4d5

Du verden. Nå kan ikke jeg svare på hvorfor Sarpsborg har blitt en boligboble, men de prisene har jeg aldri sett maken til noe annet sted. Jeg har bodd for halve prisen midt i Oslo. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke voksne folk få gjøre som de vil, nå lengre? 

Anonymkode: 576d9...74b

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått med deg boligprisene nå til dags?

Anonymkode: d6b6e...947

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva du leide for på 90-tallet er ikke nødvendigvis representativt for dagens leiemarked. Skal man bo noenlunde nær "sivilisasjonen", så er det vanskelig å finne noe eget i det hele tatt, uavhengig av størrelse, under den summen.

Anonymkode: c26df...25c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker: så deilig det hadde vært å bodd i en liten leillighet :ninuskapus: Lave strømutgifter, små arealer å rengjøre :) 

Anonymkode: 86489...c07

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...