Gå til innhold

Dypt bekymret for min venn.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er såkalt periodedranker. Nå har han drukket tre liter vodka på fire dager! Han bare spyr og er generelt dårlig.

Det har tatt seg opp det siste året. Vi hadde ikke kontakt på noen år, og til å begynne med drakk han bare noen  øl. De siste månedene bare Vodka. MYE. Jeg holder meg unna når han blir så full, men har kommet dagene derpå.

Han er normalt en ryddig og snill fyr. Men nå syns jeg det blir for skummelt. Vi går turer sammen i hans edru perioder. Vi spiser middag sammen og er med felles venner. Nå har han sklidd ut føler jeg.

Sist etter siste fyllekule var jeg på nippet til å ringe legevakt. Han så ikke ut da jeg kom. Rød og hoven og bare full i svette. Jeg ble skikkelig redd! 

Nå er han der igjen. Han er skikkelig sjuk. Tre liter vodka på tre dager?? Det kan vel ikke være bra? Han skriver til meg iblant nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Er det fare for livet hans?

Anonymkode: 3815c...1e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Leveren kan plutselig kollapse og han kan få alkoholforgiftning. Du burde ringe ambulansen neste gang han hiver innpå.

Anonymkode: 376dd...916

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tenker at neste gang du finner han slik så kan du ringe ambulansen. Kanskje vil det å bli innlagt pga alkoholintox åpne muligheten til å få hjelp for det? Man blir gjerne spurt litt rundt egen situasjon når man kommer inn på sykehuset i en slik tilstand. Kanskje vil det også sette en stuck i han og at hvis han blir tilbudt hjelp for dette så er det lettere å takke ja til det framfor å be om hjelpen helt selv. Kanskje han ikke innser at han har et problem heller. 

Endret av Skadeskutt
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...