smartie Skrevet 2. mai 2018 #1 Del Skrevet 2. mai 2018 Hei og hopp! Jeg har lest dagbøker her inne leeeenge, synes det er så motiverende og gøy å følge med på. I dag lagde jeg meg bruker, så da er det vel også dags for at jeg lager min egen dagbok Da jeg gikk på videregående syntes jeg selv at jeg var tjukk, turte nesten ikke delta i gymtimer osv., og gikk aldri med ettersittende klær. Så flytta jeg for meg selv og begynte å studere, og gikk på en skikkelig gigantisk smell - jeg satt stille hele dagen på lesesalen, og spiste godis hver kveld som trøst eller premie for dagens innsats. Dette resulterte selvfølgelig i at jeg brått ble ganske mange kilo større, og nå er det på tide å gjøre noe med det! Jeg har endret kostholdet mitt, og spiser variert, fettfattig og sunt. Problemet er at jeg fortsatt spiser for mye. I tillegg går treningsmotivasjonen opp og ned som en berg- og dalbane, og de periodene der jeg er flink til å trene, blir jeg mer sulten, og ender med kcal-regnskap i ca. 0. Ikke så mye nedgang enda, med andre ord. Nå skal det bli andre boller - jeg vil bli glad i å trene, og glad i meg selv igjen. Jeg må ned ca. 40 kg på sikt, og det høres så mye ut. Prøver å tenke at jeg først skal ned 5 kg, også 5 kg til, også videre, men jeg er ikke så flink på å lure meg selv sånn. Tenker at jeg skal bruke denne tråden til å skrible ned litt om hva jeg spiser og hvordan jeg trener, og hvordan jeg har det underveis i prosessen. Er straks ferdigstudert og skal ut i jobb også, så det kan jo bli litt utfordrende med flytting og ny livssituasjon. Ønsk meg lykke til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smartie Skrevet 3. mai 2018 Forfatter #2 Del Skrevet 3. mai 2018 Okei - etter at jeg startet denne tråden i går, dro jeg på meg joggeskoene og gikk på oppdagelsesferd. Fant en lysløype som starter bare en sving unna her jeg bor, jeg fulgte den og endte opp langt inni skogen. Det er så digg at snøen smelter og man kan bevege seg ute uten truger og 140 lag klærBle 10 000 skritt bare på denne turen, og det kommer jo godt med når jeg er i innspurten på utdanningen. Det blir nok av stillesittende timer med oppgaven, for å si det sånn... I dag startet jeg dagen med en kopp kaffe og en skål med yoghurt naturell, havrefras og frosne bringebær, nam! Planen er å få inn en treningsøkt på senteret før middag (som blir torsk og ertepuré ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smartie Skrevet 6. mai 2018 Forfatter #3 Del Skrevet 6. mai 2018 Dags for en oppdatering her, ser jeg! Siden sist har jeg hatt to durabelige økter på mølla - en med intervaller (2 min på, 1 min aktiv hvile), og en seig økt med 12-15% stigning i 50 min. I tillegg har jeg utforsket lysløypa som jeg fant enda litt mer, og funnet ut at snøen har smeltet nok til at jeg kan begynne å legge joggeturene hit. På matfronten har jeg vært flink, synes jeg. Knekkebrød til frokost og hjemmelagd kyllingsalat til lunsj hver dag, og til middag har jeg disket opp med torsk og ertepuré (mye bedre enn det høres ut, haha), hjemmelaget kyllingburger og hjemmelaget tomatsuppe. Alt er veid og loggført, og jeg har ligget på ca. 4-600 kcal i underskudd hver dag, uten at treningen er med i regnskapet. Synes at jeg har kommet godt i gang, men skulle ønske at jeg hadde noen å gjøre dette sammen med. Kjenner at det er litt vanskelig å alltid ha motivasjonen på topp på egenhånd. I dag har jeg planer om å bake grovbrød, og bruke noe av deigen til å lage fylte horn jeg kan ha med på lesesalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvital Skrevet 9. mai 2018 #4 Del Skrevet 9. mai 2018 Hei, her fant jeg dagboken din. Vil gjerne følge med på ferden Ser ut som du er i en god flow om dagen - stå på videre! Så deilig med lysløype rett ut døren, den må du bruke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå