AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #1 Skrevet 2. mai 2018 Har fastlegen oversikt over hvilke medisiner sykehuset har skrevet ut til meg (og motsatt)? Anonymkode: 64394...49a
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2 Skrevet 2. mai 2018 ja, det ligger i reseptformidleren. Anonymkode: 05a83...8fa 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #3 Skrevet 2. mai 2018 Hvilke medisiner du står på ved utskrivelse fra sykehuset, skal stå i epikrisen som sendes fastlegen ja Men sykehuset vet ikke hvilke medisiner du får av fastlegen, uten at du sier det/medbringer medisinkort f.eks. Anonymkode: 0e7c8...016
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #4 Skrevet 2. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ja, det ligger i reseptformidleren. Anonymkode: 05a83...8fa den har bare legene tilgang til - så ved innleggelse må man stole på det pasienten sier (siden det ofte tar en stund før legene kommer og skriver innkomstnotat) Anonymkode: 0e7c8...016
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #5 Skrevet 2. mai 2018 Alle leger som går inn på deg når de skal legge inn resept kan se hvilke medisiner du har, hvem som har skrevet det ut og når. Tror også de kan se om du har tatt de ut. Har ingenting å si om det er sykehuset eller fastlegen. Det går på elektroniske resepter. Anonymkode: 6a619...98d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #6 Skrevet 2. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: den har bare legene tilgang til - så ved innleggelse må man stole på det pasienten sier (siden det ofte tar en stund før legene kommer og skriver innkomstnotat) Anonymkode: 0e7c8...016 Nå spurte hun om fastlegen kunne se det da. Alle leger kan se det. Anonymkode: 6a619...98d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #7 Skrevet 2. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: den har bare legene tilgang til - så ved innleggelse må man stole på det pasienten sier (siden det ofte tar en stund før legene kommer og skriver innkomstnotat) Anonymkode: 0e7c8...016 Og fastlegen er ikke lege mener du? Hvis ts trenger fornyelse av resept hun har fått på sykehus/skal melde om manglende effekt/bivirkninger eller whatever kan fastlegen se det i reseptformidleren, det skal for øvrig også stå i epikrisen fra sykehus, men tiden for å sende den varierer. Blir ts innlagt på sykehus kan lege sjekke det ved innkomst, og selv om det tar en stund før innkomstnotatet blir skrevet er det fult mulig å sjekke for sykepleier via lege dersom det er behov. Og selvfølgelig skal man stole på pasienten, de aller fleste vet veldig godt hva de bruker av medisiner, og de som ikke gjør det har gjerne kontakt med hjemmesykepleie som kan supplere informasjon. Anonymkode: 05a83...8fa
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #8 Skrevet 2. mai 2018 TS her. Altså jeg har ikke vært innlagt på sykehuset, men går til polikliniske timer der. Det skrives notat fra hver time, men kan ikke se at det står noe om medisiner i de notatene. Skrives ikke noe epikrise til fastlegen før jeg avslutter behandlingen. Så vet da fastlegen hvilke medisiner jeg har fått av sykehuslegen, selv om han ikke har mottatt en epikrise? Fastlegen min er nemlig en «anti-medisinmann» og mener at jeg skal klare meg mest mulig uten medisiner. Derfor er jeg redd for at når jeg har time hos han neste gang så kommer han til å kommentere medisinene som sykehuslegen har skrevet ut til meg, evt seponere dem. Anonymkode: 64394...49a
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #9 Skrevet 2. mai 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Altså jeg har ikke vært innlagt på sykehuset, men går til polikliniske timer der. Det skrives notat fra hver time, men kan ikke se at det står noe om medisiner i de notatene. Skrives ikke noe epikrise til fastlegen før jeg avslutter behandlingen. Så vet da fastlegen hvilke medisiner jeg har fått av sykehuslegen, selv om han ikke har mottatt en epikrise? Fastlegen min er nemlig en «anti-medisinmann» og mener at jeg skal klare meg mest mulig uten medisiner. Derfor er jeg redd for at når jeg har time hos han neste gang så kommer han til å kommentere medisinene som sykehuslegen har skrevet ut til meg, evt seponere dem. Anonymkode: 64394...49a Fastlegen kan se resepter andre leger har skrevet ut. Selv om han ikke har fått en epikrise. Hvis du er redd for at han kommer til å seponere medisiner du føler hjelper, så bør du bytte fastlege. Anonymkode: 35b44...d1f
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #10 Skrevet 2. mai 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Altså jeg har ikke vært innlagt på sykehuset, men går til polikliniske timer der. Det skrives notat fra hver time, men kan ikke se at det står noe om medisiner i de notatene. Skrives ikke noe epikrise til fastlegen før jeg avslutter behandlingen. Så vet da fastlegen hvilke medisiner jeg har fått av sykehuslegen, selv om han ikke har mottatt en epikrise? Fastlegen min er nemlig en «anti-medisinmann» og mener at jeg skal klare meg mest mulig uten medisiner. Derfor er jeg redd for at når jeg har time hos han neste gang så kommer han til å kommentere medisinene som sykehuslegen har skrevet ut til meg, evt seponere dem. Anonymkode: 64394...49a What! Jeg har også hatt en sånn lege faktisk. Utrolig at det går an... Men i mitt hode, uten at jeg er kjent med det, høres det rart ut at han skal kunne seponere medisiner han ikke selv har skrevet ut? Jeg får medisiner av sykehus, både ved innleggelser og poliklinisk, og disse har fastlegen min aldri blandet seg inn i (heldigvis). Anonymkode: 970be...5b7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #11 Skrevet 2. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har fastlegen oversikt over hvilke medisiner sykehuset har skrevet ut til meg (og motsatt)? Anonymkode: 64394...49a Ja. Du kan også gå inn og se på mineresepter.no/helsenorge.no Den legen som sist har behandlet deg eller skrevet ut eller endret på medisinene/resptene dine er ansvarlig for ditt medisinbruk. Anonymkode: fe469...70c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå