Chickenwings85 Skrevet 2. mai 2018 #1 Skrevet 2. mai 2018 (endret) Hei. Skal forsøke å forklare så godt jeg kan ang. utfordringen jeg står ovenfor når det gjelder jobb og tilrettelegging. Jeg har jobbet i 10 år på samme arbeidssted, og jeg jobber på en kommunal bolig med klienter som kan være utagerende. Jeg er gravid og er 8+6 i dag. Leder og "leders leder" har gitt meg beskjed om at jeg ikke lenger kan være i miljøet da det kan være fare for slag i magen. Jeg er veldig glad for at de tar dette på alvor. Men, så kommer utfordringen. Forrige uke gir leder meg beskjed om at det er vanskelig å tilrettelegge på arbeidsstedet pga manglende arbeid, alternativet blir da omplassering men at hun er usikker på hvor og hva da jeg får inntrykk av at ledelsen ikke helt vet hvor de skal gjøre av meg. Leder gir meg beskjed om å gå til lege og søke om svangerskapspenger. Jeg dro derfor til legen på mandag, spurte om svangerskapspenger, og legen "ser rødt". Legen sykemelder meg frem til neste uke med beskjed i sykemeldingen om at han krever at leder omplasserer meg. I dag snakker jeg med leder på nytt. Jeg kommer med ulike forslag på arbeidsoppgaver som jeg kan gjøre på arbeidsstedet og som jeg vet letter på arbeidsmengden for mine kollegaer. Leder svarer at igjen det ikke kommer til å bli nok å gjøre. Jeg spør om jeg kan være der 50% og evt de resterende 50% kan jeg søke om svangerskapspenger. Men leder svarer igjen at hun ikke har noe konkret til meg selvom jeg kommer med forskjellige forslag. (Å jeg vet, siden jeg har jobbet der så lenge som jeg har). Jeg sier at jeg synes det er skummelt å skulle sette i gang omplassering før jeg vet at det her går bra, og jeg ønsker jo veldig gjerne at det skal gå 12 uker før jeg evt blir flyttet. Jeg synes det er skummelt å skulle bli omplassert hvor det blir satt i gang masse tiltak dersom jeg er uheldig å skulle abortere en uke etterpå. Men selvfølgelig, man har jo aldri noen garanti uansett hvor langt man er på vei. Men ja, når jeg spør om omplassering så har hun heller ikke noen svar til meg om hvor det skal være eller hvilke arbeidsoppgaver jeg skal gjøre. Så da spør jeg leder; hva skal jeg gjøre når sykemeldingen min går ut i neste uke? Leder svarer at jeg må dra til legen for søke om forlengelse på sykemeldingen og hun vil at jeg skal legge vekt på at jeg ikke er 12 uker på vei enda, med tanke på omplassering. Jeg føler dette er feil, og jeg skjønner at alt her handler om økonomi. Hun sier at hun ikke kan tilrettelegge på arbeidsstedet som jeg hører til, men at hun vil gjerne ha med meg på tredagers kurs om to uker. Men det er jo fordi det er gratis for henne å ta med seg meg på kurs når jeg er sykemeldt, fordi det er nav som betaler og ikke henne. Jeg føler det er feil å skulle bruke sykemelding på dette her, spesielt når jeg føler meg frisk og fin og formen er på topp. Jeg er enig i at jeg IKKE skal jobbe direkte med klientene, men at jeg skal sykemeldes enda litt til synes jeg er vanskelig. Hvor går grensen til å søke om svangerskapspermisjon? Hva skal jeg gjøre? Legen vil jo ikke søke svangerskapspenger. Kom gjerne med tips. (så håper jeg at dette ikke var altfor kronglete forklart... Tenker jeg burde sende en mail til leder om hva jeg burde forvente. Men jeg vet ikke hva. Jeg føler jeg nå står midt i mellom fastlegen og leder. Endret 2. mai 2018 av Chickenwings85
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2 Skrevet 2. mai 2018 Hva sier leders leder? Er kommunen til IA-bedrift? I såfall plikter de å tilrettelegge. Har du et verneombud eller tillitsvalgt på jobb du kan snakke med? Anonymkode: ea06a...16d
Chickenwings85 Skrevet 2. mai 2018 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva sier leders leder? Er kommunen til IA-bedrift? I såfall plikter de å tilrettelegge. Har du et verneombud eller tillitsvalgt på jobb du kan snakke med? Anonymkode: ea06a...16d Hei Ja det er IA-bedrift så jeg vet at de plikter å tilrettelegge, det er vel derfor det er snakk om omplassering. Men fra når? Å når skal jeg få vite når oppgavene blir? Jeg synes det er rart at de skal strekke ut tiden med å få meg til å gå sykemeldt. Jeg vet ikke helt hva leders leder har sagt annet enn "at vi skal alltids klare å finne på noe arbeid til henne", mer har ikke jeg fått vite. Opplever virkelig at det er jeg som må ta all initiativ her, føles ikke helt rett. Ja, vi har verneombud, men med liten erfaring...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå