AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #1 Del Skrevet 2. mai 2018 Jeg lurer på å bevege meg over på å strikke en litt mer avansert genser enn jeg hittil har prøvd meg på, nemlig en med hullmønster. Den skal strikkes ovenfra og ned. I oppskriften står det: legg opp 64 masker på 40 cm rundpinne, bytt til større når det trengs. Strikke to runder rett og gå over til mønsterrapporten. Når den er ferdig (=192 masker) strikker du......" Okei, det siste der forstår jeg ikke. Rapporten inneholder kun disse tre tingene utenom vanlig rettstrikk: strikke 2 rett sammen. Det neste er: ta 2 masker løs av som om de skal strikkes rett, en og en, sett dem samlet tilbake på venstre pinne og strikk 2 masker vridd rett sammen. Det siste rapporten inneholder er kast. Hvor i all verden er økningene som tilsier at jeg skal sitte med 192 masker til slutt..... Anonymkode: 11092...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2 Del Skrevet 2. mai 2018 Forstår jeg det riktig, blir det økt med en maske hver gang jeg lager et kast? Så så lenge det er flere kast enn masker jeg strikker sammen så øker maskeantallet....? Anonymkode: 11092...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #3 Del Skrevet 2. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Forstår jeg det riktig, blir det økt med en maske hver gang jeg lager et kast? Så så lenge det er flere kast enn masker jeg strikker sammen så øker maskeantallet....? Anonymkode: 11092...ec7 Kanskje? Hvor mange omganger er mønsterrapporten? Hvor mange masker vil du øke på en omgang med disse kastene? Og blir det økning hver omgang slik at antallet masker stemmer når rapporten er ferdig? Anonymkode: d5811...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #4 Del Skrevet 2. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Så så lenge det er flere kast enn masker jeg strikker sammen så øker maskeantallet....? Anonymkode: 11092...ec7 Det stemmer, men du må sjekke om du øker hver omgang til du skal ha 192 masker. Anonymkode: d5811...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå