Gå til innhold

Hva som erstatning for var


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til denne tendensen, da spesielt blant folk fra nord i landet. De skriver "hva" istedenfor "var", og ikke bare en gang, nei, de gjør det hele tiden. "Jeg var med til Syden" blir til "Æ hva me til Syden :p" (ja, den smileyen er veldig ofte med). Hva er greia? Hva er det med folk fra nord? 

Anonymkode: ea698...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meningsløst å sammenligne dialekt, med bokmål, som er basert på dansk språk.

Anonymkode: efae3...071

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lagt merke til denne tendensen, da spesielt blant folk fra nord i landet. De skriver "hva" istedenfor "var", og ikke bare en gang, nei, de gjør det hele tiden. "Jeg var med til Syden" blir til "Æ hva me til Syden :p" (ja, den smileyen er veldig ofte med). Hva er greia? Hva er det med folk fra nord? 

Anonymkode: ea698...c80

De sier og skriver: æ va med til Syden. IKKE æ hva med.... va er dialekt for var. Dialekt for hva er ka. Sett deg inn i dialekten og norsk skriftspråk før du gir deg i kast med noe du ikke vet noe om.

Anonymkode: 13053...b1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De sier og skriver: æ va med til Syden. IKKE æ hva med.... va er dialekt for var. Dialekt for hva er ka. Sett deg inn i dialekten og norsk skriftspråk før du gir deg i kast med noe du ikke vet noe om.

Anonymkode: 13053...b1c

Unnskyld meg, men hva vet du om hva folk på min Facebook skriver? Noen skriver "va", ja, men MANGE skriver "hva". Haha, komme her og tro at du vet alt.

Anonymkode: ea698...c80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt googlesøk gir for dette eksempelet: "Da hva det ladies cruising å æ hva med veninna mi Aina å mora å kjørt." Men anonym ...b1c sier jo at alle skriver "va" og ikke "hva" :alice:

Anonymkode: ea698...c80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...