Gå til innhold

Migrene medisin ? Metropolol Sandoz erfaringer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har startet på meteopolol sandoz for migrene. Jeg har migrene. Så og si hver Dag. Med unntak av noen dager i uken. 

Og må alltid ha sterke smerte stillende for at det skal gå over. 

Men jeg er usikker på de medisinene jeg har fått. Fordi de er blodtrykksenkende. Noe som kan gjøre meg svimmel og uvel. 

Og jeg sliter allerede med svimmelhet. I tillegg ril migrene anfsll. Jeg har nå tatt en pille på 25 MG. Men jeg er så usikker på om jeg skal fortsette med den. Eller bare spørre Om å få noe annet. Da jeg får litt angst for bivirkningene av den 

setter stor pris på svar og erfaringer. 

Anonymkode: b77eb...a53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar nå 200 mg hver dag forebyggende mot migrene. Med unntak av forbigående trøtthet som varte ca en uke da jeg økte dosen fra 100 til 20 mg, så har jeg ingen bivirkninger.

Men dette er jo absolutt helt individuelt. Du bør snakke med lege om alle dine spørsmål angående mulige bivirkninger før du velger bort en medisin du har fått skrevet ut av legen. I alle fall om du er så plaget nesten hver dag. 

Anonymkode: 510bf...a06

AnonymBruker
Skrevet

Mener selvfølgelig da jeg økte fra 100 til 200 mg, ikke til 20. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener selvfølgelig da jeg økte fra 100 til 200 mg, ikke til 20. 

Oki. Ja leste litt på nettet istad. Og virker som noen får bivirkninger. Noen ikke. 

Anonymkode: b77eb...a53

Gjest Chroma
Skrevet

Jeg var også usikker på den da jeg sliter litt med svimmelhet og lavt blodtrykk fra før av, men har nå gått på den i noen mnd og har ikke merket noen bivirkninger. Ingen bedring på migrenen heller, men det er jo verdt et forsøk.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig å bruke blodtrykksenkende mot migrene om ikke smertestillende fungerer. 

De fleste har lite bivirkninger av dem. 25 mg er en lav dose. Det senker ikke blodtrykket ditt noe særlig om du allerede har et normalt eller lavt blodtrykk.

Hvis du er i tvil så snakk med legen din om det før du slutter på de. 

Anonymkode: ffc17...c39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...