AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Hei Mannen min har opplevd å ha blod og slim i avføringen de siste dagene. Det er ikke blod hver gang, ikke veldig mye når det først er og det er friskt blod. Han skal til lege og få undersøkt dette. Han har ikke smerter. Men jeg er så engstelig for at det skal være kreft Noen som har opplevd dette og var det ufarlig? Anonymkode: 435bf...7d8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Han må til lege og bli undersøkt. Anonymkode: fa782...b58 1
s0la Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 Jeg har opplevd det og jeg er helt frisk! Kan være betennelse, hemoroider, noe galt i kostholdet, etc. I verste fall kreft, men prøv å ikke tenke sånn. Dere vil ikke finne ut før han har sjekket hos lege! 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 Jeg hadde ofte blod og slim i avføringen før. Det kom gjerne i forbindelse med stress. Har blitt undersøkt og fått diagnose ulcerøs colitt, men tror selv det er irritabel tarm som følge av stress. Anonymkode: 46a26...fad
pautina Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 Det er bra blodet er friskt:) han bør undersøke men som regel er det bare hemoroider eller rifter nære utgangen hvis det er friskt, hvis det er mer levret og brunet tror jeg det er mer fare for kreft, men blod i avføring bør alltid sjekkes. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 Høyst sannsynlig er det ikke kreft, Det kan like gjerne være hemoroider, irritabel tarm, en inflamatorisk tarmsykdom eller cøliaki. For å nevne noe. Det viktigste her er å få kommet seg til en lege, få tatt nødvendige prøver og undersøkelser for å finne årsaken. Jeg har det jevnlig, kommer av Morbud crohns, irritabel tarm og ting jeg ikke tåler å spise. Anonymkode: 2fa13...c85 1
Carinzz Skrevet 1. mai 2018 #7 Skrevet 1. mai 2018 Det kan faktisk være vanlig hos mennesker med irritasjon i tykktarm. Så kreft tror jeg ikke. Men bra han blir undersøkt. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 Man bør gå til lege ved blod i avføringen , men det er nok bare noen hemoroider. Man kan også ha indre hemoroider som ikke kan ses med det blotte øyet. Det er heller ikke uvanlig å blø litt om man har irritabel tarm. Irritabel tarm kan man utvikle når som helst i livet. Anonymkode: d0c66...781
skruf Skrevet 2. mai 2018 #9 Skrevet 2. mai 2018 Han må til lege for å sjekke det ut. Blod og slim er ikke ensbetydende med kreft (jeg f.eks har ulcerøs kolitt og har regelmessig blod og slim), det kan være andre årsaker. Men, det kan også være kreft. Og er det kreft så er prognosene bedre jo tidligere det blir oppdaget. Mannen til venninna mi hadde endetarmskreft, han dro til legen tidlig pga en i hans nære familie hadde tarmkreft. I begynnelsen så var han ikke bekymret pga det var friskt og rødt blod, men så fikk familiemedlemmet kreft og da ble han redd for at han også kunne ha det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå