Gå til innhold

Fasadebesteforeldre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det disse besteforeldrene eller dere foreldre som ønsket disse barna? De plikter overhode ikke å passe barnebarn. De gjør som de vil og sånn er det.

Anonymkode: e9b90...5dc

Selvsagt ingen plikt, men da kan se kanskje slutte å late som om de passer barnebarn, når de ikke gjør det?

Anonymkode: 9171b...a4b

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ene settet med besteforeldrene til vår er også slik. Veeeldig mye prat om når de skal passe, alt de skal kjøpe og gjøre sammen og hvor mye de skal trille babyen som er på vei. De har ikke passet mer enn et par ganger (er over 2 år nå) og alt de sier de skal gjøre blir aldri gjennomført. Det gjør meg ingenting  hvis de ikke vil passe, de er ferdige med barn, men da synes jeg det er unødvendig å love gull og grønne skoger, også skjer det aldri. Har bare akseptert at sånn er de. Men jeg håper de ikke lover ting og tang til ungene når de er store nok til å forstå, da blir det nok mange skuffelser er jeg redd...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før var det vanlig å reise på landet til besteforeldrene. Og besøke de og bli passet av de titt og ofte. og no når disse barna selv får barn så er de for opptatt til å orke å være med de og passe de. Kalles dessertgenerasjonen dagens besteforeldre. Alt handler om de stortsett. Men ja ser noen heldige barn rundt om som har fantastiske besteforeldre. Og ja noen stiller mer opp enn foreldrene selv.. Men det fins jo en mellomting. Om alle syns det er greit. Nå besteforeldre ikke jobber feks og bare er opptatt. Eller ikke vil. Er trøtt,sliten osv. Tenke på at de skulle hjelpe en natt en sjelden gang. Det går jo ikke. De blir så sliten. Selv om de ofte bare er 40-60år no... før var de eldre og jaggu mer tilstede.. Men men. går vel begge veier. Vi velger selv og få barn.Vårt ansvar. Bare synd for barna som må vokse opp uten tilstedeværelse av besteforeldre. Selv hvor nærmt de bor!

Anonymkode: dd66c...f48

Før var disse bestemødrene hjemmeværende husmødre. Nå er disse bestemødrene yrkesaktive og i full jobb. De er heller ikke noe ungdom lenger og klarer ikke så mye som da de var unge. Mange har nok med å klare å gå på jobb. Synes du virkelig at det er så ille at disse ikke stiller opp på lik linje som før? 

Anonymkode: ece47...7a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før var disse bestemødrene hjemmeværende husmødre. Nå er disse bestemødrene yrkesaktive og i full jobb. De er heller ikke noe ungdom lenger og klarer ikke så mye som da de var unge. Mange har nok med å klare å gå på jobb. Synes du virkelig at det er så ille at disse ikke stiller opp på lik linje som før? 

Anonymkode: ece47...7a4

Besteforeldrene her er ikke i jobb og under 50 og 60år.. 

De klarer fint alt de vil. Og styrer på. De har bare ikke "tid" eller "ork" . Men vil gjerne ha hjelp selv..

Anonymkode: dd66c...f48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine svigerforeldre er heller ikke veldig tilstedeværende i mine barns liv. 

Kanskje litt min feil også siden jeg insisterer på å feire de viktigste helligdagene med mine foreldre. De viktigste dagene er forbeholdt mine.

Mannen min sier heller ikke noe så da så.

Anonymkode: fa0e4...293

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine svigerforeldre er heller ikke veldig tilstedeværende i mine barns liv. 

Kanskje litt min feil også siden jeg insisterer på å feire de viktigste helligdagene med mine foreldre. De viktigste dagene er forbeholdt mine.

Mannen min sier heller ikke noe så da så.

Anonymkode: fa0e4...293

Ehhhh bitte litt egoistisk du eller? 

Anonymkode: a2310...62f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånne fasadefolk er det ekleste jeg vet om

Anonymkode: 3b211...b1a

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ehhhh bitte litt egoistisk du eller? 

Anonymkode: a2310...62f

Man høster det man sår da. Hvorfor prioritere noen som ikke prioriterer deg? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...