AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 For en tid tilbake ble jeg henvist til dps for oppstart av adhd-medisiner. Det har kommet noe i veien hver gang jeg har fått time, og nå siste gangen sa jeg fra at jeg ikke ønsket noe time. Litt fordi jeg ikke vet helt om jeg faktisk har lyst til å prøve medisiner da jeg ikke liker alle bivirkningene som følger med. Jeg har aldri villet begynne med medisiner, men tenkte i vinter med mye sykdom og slitenhet at det kunne være lurt å ihvert fall prøve. Og mye fordi jeg synes tanken på faktisk skrive meg inn på en klinikk er en skummel tanke. Jeg er da redd det blir brukt mot meg en gang i framtida som jeg har hørt skje med mange andre i ulike situasjoner. Men kort tid etter, ringte spesialisten meg opp, og mer eller mindre krevde at jeg tok en ny time. Og da blir jeg enda mer skremt, for jeg lurer på motivasjonen hennes. Jeg har ikke noe historikk med psykisk helse annet enn fødselsdepresjon for 5 år siden fra før, så det kan ikke være bekymring sånn sett heller. Og det er ingen indikasjoner i henvisningen annet enn at jeg ønsker å prøve medisiner for adhd. Så hvordan skal jeg få disse av ryggen min igjen uten at det blir et svare kaos ut av det? Anonymkode: ca420...865
Gjest making.a.mess Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Ritalin er ikke noe skummelt. Syntes du ikke noe om den så er virkningen ute av kroppen innen 4 timer. Det er en øyeblikksmedisin. Men vil du være i fred så ringer du og sier det. Det er ikke noen tvang å følge opp
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå