AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Lurer veldig, jeg hadde mensen 2.-7.april og sluttet med p-piller (pga bivirkninger) den 16.april. Jeg brukte Oralcon og fikk rett og slett deperasjon av den. Jeg fikk mellomblødninger fordi jeg slutta 18.-20.april, og hadde samleie 22.april. Kan jeg være gravid? Anonymkode: cef71...c0a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 Mellomblødning er som ordet sier, en blødning mellom to menstruasjoner. Så ikke en ordentlig mens nei. Det er vanlig å blø litt når man slutter på p-piller. Du sluttet midt i brettet? I så i fall er det enda større sjanse for å få en liten blødning. Noen kan også få en eggløsning kjapt etter de har sluttet på p-pillene. Lurt å bruke annen prevensjon. Umulig å si om du er gravid. Du kan teste for graviditet 14 dager etter samleie. Anonymkode: b0903...78c
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 Når man går på pillen har man ikke eggløsning, og med det ikke vanlig mensen, så i praksis er alt kun en blødning. Det vil si at det ikke er noen forskjell på forrige blødning, og denne. Mensen kommer etter eggløsning, ble ikke egget befruktet støter kroppen ut livmorslimhinnen etter ca 14 dager. Og ja, du kan være gravid. I det man slutter på pillen kan eggløsning skje i løpet av få dager. Nettopp derfor det å glemme en pille en gang kan gi graviditet. Anonymkode: 8a9be...b78
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 Jeg sluttet midt i brettet. Jeg og samboeren min har også snakket om at vi er åpne for hvis det eventuelt skal være en graviditet, siden vi gikk gjennom en SA i januar. Da ble jeg gravid mens jeg gikk på Cerazette, begynte å blø en uke senere. Testet allerede etter ei uke, altså på søndagen. Sto «ikke gravid» på testen men det er klart at det er alt for tidlig å teste allerede etter en uke, men klarte ikke vente. Må vel sjekke en gang til om en uke, har hatt murringer i magen og er mer på toalettet nå enn før. Mye søvnig, men det er også mulig å skape seg graviditetstegn om man tenker for mye på det. Anonymkode: cef71...c0a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 Ja, du kan være gravid. Grunnen til dette er at du sluttet midt i et brett, og da er du ikke beskyttet. Siden det gikk hele seks dager mellom siste pille og du hadde sex var du i alle fall ikke beskyttet Anonymkode: fe9dd...bde
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #7 Skrevet 1. mai 2018 For jeg skal vel egentlig få mensen denne uka, men er det slik at jeg må regne 3 uker etter mellomblødningen eller skal ikke den regnes med? Har normal syklus. Anonymkode: cef71...c0a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 Mellomblødningen skal ikke regnes med. Men i og med at du sluttet midt i brettet så kan hormonene være klusset til så det er ikke sikkert du får en normal syklus. Anonymkode: b0903...78c
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #9 Skrevet 1. mai 2018 Bør vel vente å se om jeg får mensen, om ikke kanskje ta en ny test om 5 dager? 😊 Anonymkode: cef71...c0a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #10 Skrevet 1. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: For jeg skal vel egentlig få mensen denne uka, men er det slik at jeg må regne 3 uker etter mellomblødningen eller skal ikke den regnes med? Har normal syklus. Anonymkode: cef71...c0a Du kan ikke regne noe som helst. Som jeg skrev over - mensen har du ikke hatt så lenge du gikk på pillen. Kun en kunstig blødning skapt av hormonene i pillen. Derfor kan du heller ikke snakke om normal syklus. Syklusen din vil stabilisere seg etterhvert, for noen raskere enn hos andre. Før den tiden er det ingen vits i å vente noe som helst. Anonymkode: 8a9be...b78
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #11 Skrevet 2. mai 2018 Mellomblødninger kan normalt forekomme rundt eggløsningstiden. Dette skyldes hormonsvingninger og da spesielt økning i progesteron. Anonymkode: c3f3d...94c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå